Παρά τη σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας οι σοβαροί κίνδυνοι παραμένουν

Παρά τη σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας οι σοβαροί κίνδυνοι παραμένουν

6
Παρά τη σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας οι σοβαροί κίνδυνοι παραμένουν

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Τα σύννεφα του αποπληθωρισμού συνεχίζουν και παραμένουν πάνω από την Ευρωζώνη παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ηγετών της και της ΕΚΤ να υποβαθμίσουν το γεγονός.

Ο Christian Noyer, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΚΤ και κεντρικός τραπεζίτης της Γαλλίας, δήλωσε πως ο πληθωρισμός παραμένει ασθενής, αλλά παράλληλα έχει αποφευχθεί και ο αποπληθωρισμός ενώ ταυτόχρονα τάχθηκε υπέρ της υποβάθμισης του ευρώ υποστηρίζοντας πως το ισχυρό νόμισμα συνιστά ανασταλτικό παράγοντα στη διαδικασία ενίσχυσης της οικονομικής δραστηριότητας και υποστήριξε την έναρξη ενός προγράμματος αγοράς ομολόγων, προκειμένου να σταθεροποιηθούν οι τιμές.                   

Οι αναλυτές παγκοσμίως, χαρακτηρίζουν την απειλή του αποπληθωρισμού όχι μόνο ορατή αλλά και διαρκώς αυξανόμενη, σπεύδοντας συνεχώς σε καθοδικές αναθεωρήσεις των εκτιμήσεων τους.  Η Nomura, τοποθετεί τον πληθωρισμό στο 0,6% από 0,8% προηγουμένως και η Barclays στο 0,5%. 

Βροντερή ήταν και η προειδοποίηση από τον Takehiro Sato, μέλος του Δ.Σ της Τράπεζας της Ιαπωνίας που κάλεσε την ΕΚΤ να αντιμετωπίσει σοβαρά τον κίνδυνο βύθισης της Ευρωζώνης σε μία περίοδο αποπληθωρισμού, όπως ακριβώς και στην Ιαπωνία τη στιγμή που ο μεγαλόεπενδυτής, George Soros, συνιστά στην ΕΚΤ να προβεί σε ποσοτική χαλάρωση, καθώς το ισχυρό ευρώ συνδέεται σε πολύ μεγάλο βαθμό με το πρόβλημα ανταγωνιστικότητας που βιώνουν μία σειρά από Ευρωπαϊκές χώρες, με πρώτη και καλύτερη τη Γαλλία.               

Αργή και ανεπαρκή χαρακτήρισε την ανάπτυξη στην Ευρωζώνη η Lagarde, τονίζοντας την ανάγκη για συνέχιση των μεταρρυθμίσεων και την ολοκλήρωση της τραπεζικής ένωσης. 

Η επικεφαλής του ΔΝΤ επισήμανε πως η χαλαρή νομισματική πολιτική των Κεντρικών τραπεζών έχει περιορισμένες συνέπειες και οι χώρες πρέπει να αναλάβουν δράση κυρίως με επενδύσεις, χωρίς ταυτόχρονα να απειλείται η βιωσιμότητα των δημοσιονομικών. 

Εκτίμησε δε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης στην Κίνα φέτος θα κυμανθεί μεταξύ 7 και 7,5% ενώ για τις ΗΠΑ, χαρακτήρισε το 1ο τρίμηνο απογοητευτικό αλλά εκτίμησε ότι η ανάπτυξη της θα ενισχυθεί, όσο η αποχώρηση της FED από την χαλαρή νομισματική πολιτική θα γίνεται μεθοδικά. 

Αναφερόμενη στις προοπτικές γενικότερα, τόνισε ότι αναμένεται ενίσχυση της Παγκόσμιας οικονομίας στο 2ο εξάμηνο και επιτάχυνση το 2015, με μικρότερη δυναμική από ότι αναμενόταν.           

Ο οίκος αξιολόγησης Fitch, στην τελευταία του έκθεση διατυπώνει πως θα υπάρξει σταδιακή ανάκαμψη της Παγκόσμιας οικονομίας προειδοποιώντας ωστόσο πως οι σοβαροί κίνδυνοι παραμένουν.

Η ισχυροποίηση της Παγκόσμιας ανάπτυξης το 2014 οφείλεται στη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών του ανεπτυγμένου κόσμου, αφού η ανάπτυξη των αναδυόμενων οικονομιών επιβραδύνεται. 

Η Fitch, τοποθετεί στο 2,7% την Παγκόσμια ανάπτυξη το 2014 και στο 3,1% το 2015 και το 2016. 

Σύμφωνα με τους αναλυτές του οίκου αξιολόγησης, οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι για το Παγκόσμιο outlook είναι η απόσυρση των μέτρων της FED, καθώς μπορεί να αυξήσει τη μεταβλητότητα στις αγορές, η περαιτέρω άνοδος των τιμών του πετρελαίου που μπορεί να πλήξει την ανάπτυξη σε πολλές περιοχές και η απειλή του αποπληθωρισμού στην Ευρωζώνη. 

Για τη ζώνη του ευρώ, τοποθετεί την ανάπτυξη στο 1,1% το 2014, και στο 1,5% και 1,6% για τα επόμενα 2 χρόνια. Παράλληλα προειδοποιεί για τον κίνδυνο της ανεργίας στην Ευρωζώνη, την οποία τοποθετεί άνω του 11% έως το 2016.  Για τις ΗΠΑ εκτιμά πως η ανάπτυξη θα κλείσει στο 2% για το 2014, στο 3,1% για το 2015 και στο 3% το 2016. 

Για την 2η μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, την Κίνα, ο οίκος βάσει των προβλέψεων του εκτιμά πως η οικονομία της θα ακολουθήσει μία διορθωτική πορεία αλλά όχι σε στυλ απότομης προσγείωσης.  Συγκεκριμένα δίνει 7,3% για φέτος, 7% το 2015 και 6,7% για το 2016.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.