
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Mondreas Com. S.A.
Ο συνδυασμός των Ποσειδωνίων με τις αργίες της Κίνας για τον εορτασμό του Dragon Boat έβαλε ένα φρένο στον τομέα των διαλύσεων, τόσο σε αριθμό πλοίων που κλείστηκαν όσο και στις προσφερόμενες τιμές οι οποίες οφείλουμε να επισημάνουμε ότι συνεχίζουν να βρίσκονται σε αρκετά υψηλά επίπεδα και ιδιαίτερα της Ινδίας.
Απέχοντας μόνο ένα βήμα από την περίοδο των μουσώνων, όπου η δραστηριότητα όπως πάντα θα παρουσιάσει σημαντικότατη μείωση, πολλοί εικάζουν ότι οι τρέχουσες τιμές να είναι και υψηλότερες τιμές του έτους καθώς μετά θα υπάρξουν πτωτικές τάσεις, γεγονός όμως που θα εξαρτηθεί και από την πορεία των ναύλων.
Στην Ινδία, η ευφορία από την εκλογή του νέου Πρωθυπουργού, Narenda Modi, αρχίζει και περνάει σιγά –σιγά και η ρουπία επανήλθε στα επίπεδα των 60 ρουπίων προς το δολάριο ενώ οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν πτώση μέχρι και $ 20 τον τόνο αναγκάζοντας έτσι τους End Buyers να κρατήσουν μία στάση αναμονής.
Ο κίνδυνος των επαναδιαπραγματεύσεων για τους πλοιοκτήτες είναι πάλι ορατός καθώς οι Cash Buyers δυσκολεύονται να πουλήσουν τις ‘As Is” αγορές τους, αγορές που είχαν πραγματοποιήσει πριν την πτώση των τιμών του σιδήρου.
Στο Μπαγκλαντές, ο νέος προϋπολογισμός τελικά επέβαλε δασμούς στα εισαγόμενα πλοία και στις τιμές του σιδήρου από διαλύσεις κατά $ 5 τον τόνο όπως και στα Bunkers κατά $ 30 τον τόνο.
Οι επιβαρύνσεις αυτές όμως εξισορροπήθηκαν από την μείωση του VAT (ΦΠΑ) στα διαλυτήρια, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ουσιαστικά ουδέτερο και να μην επηρεάζει την αγοραστική διάθεση των End Buyers.
Στο Πακιστάν, οι προσφερόμενες τιμές διόρθωσαν κατά $ 15 – $20 τον τόνο για να αντισταθμίσουν τις νέες επιβαρύνσεις από τον προϋπολογισμό και οι End Buyers έχουν αρχίσει και επιδεικνύουν κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον αλλά όπως όλα προμηνύουν οι καλοκαιρινοί μήνες θα κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα.
Στη Κίνα, το κίνητρο (Subsidy) που έχει δοθεί από την κυβέρνηση στις κρατικές εταιρείες, τόσο στα πλοία προς διάλυση και στις παραγγελίες νεότευκτων, έχει κρατήσει απασχολημένα τα διαλυτήρια χωρίς να υπάρχει η ανάγκη να ανταγωνιστούν στην διεθνή αγορά.
Το μέτρο αυτό θα ισχύσει μέχρι το 2015 και εικάζεται ότι δεν θα υπάρξει παράταση, ιδιαίτερα μετά την μεγάλη αύξηση των παραγγελιών από την COSCO, China Shipping και AMCL, που το εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων των τελευταίων 2 εβομάδων ήτανε 1,585,384 DWT, εκ των οποίων περίπου το 22% (354,182 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 60% (954,108 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 18% (277,094 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 475 – $ 500 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 445 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ