
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η Παγκόσμια οικονομία κινδυνεύει να εγκλωβιστεί σε πολυετή υποτονική ανάκαμψη αν δεν ληφθούν επιθετικά μέτρα από τις Κεντρικές Τράπεζες με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής παραγωγής επισήμανε για άλλη μία φορά η Christine Lagarde, επικεφαλής του ΔΝΤ, φωτογραφίζοντας ιδιαίτερα την ασθενή ανάπτυξη της Ευρωζώνης και προτρέποντας την ΕΚΤ να προβεί σε χαλαρή νομισματική πολιτική ώστε να αντιμετωπιστεί ο επίμονος χαμηλός πληθωρισμός.
Την ίδια στιγμή, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την άνοδο του Ευρώ με τον καθ’ ύλην αρμόδιο τον Mario Draghi, να δηλώνει πως η ΕΚΤ θα μπορούσε να προχωρήσει σε νέα χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής εάν συνεχιστεί η ανοδική πορεία του ευρώ.
Ακόμη και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο οποίος πιστεύει ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις αποπληθωρισμού στην Ευρώπη, διαχωρίζει το θέμα της ισοτιμίας του ευρώ τονίζοντας ότι αν συνεχίσει να ενισχύεται τότε θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την οικονομική ανάπτυξη στην Ευρώπη
Τις έντονες ανησυχίες του για την Ευρωζώνη εξέφρασε και ο Υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Jack Lew, αναφερόμενος στον κίνδυνο του αποπληθωρισμού καθώς η οικονομία είναι αντιμέτωπη με τον επικίνδυνο συνδυασμό της χαμηλής ζήτησης και υποτονικών πληθωριστικών τάσεων.
Σχετικά δε με τη χαμηλή ζήτηση τόνισε πως ορισμένες χώρες έχουν την ικανότητα να κάνουν περισσότερα, ρίχνοντας τα βέλη του στην πλεονασματική Γερμανία.
Οι ΗΠΑ επισημαίνουν ότι στη Γερμανία, η αύξηση της κατανάλωσης, των επενδύσεων και των κρατικών δαπανών πρέπει να υπερβαίνει το ΑΕΠ.
Στη Γερμανία, η εγχώρια ζήτηση αυξήθηκε ταχύτερα από το ΑΕΠ μόνο τρεις φορές τα τελευταία δέκα χρόνια, αναφέρει το Αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών επισημαίνοντας ότι οι γερμανικές εισαγωγές μειώθηκαν κατά 1% και πως η ισχυρότερη εγχώρια ζήτηση στις χώρες με πλεόνασμα θα βοηθήσει στη διευκόλυνση μιας βιώσιμης εξισορρόπησης στη ζώνη του ευρώ.
Την ίδια άποψη σχετικά με την Γερμανία εκφράζει και η Credit Suisse, η οποία στην τελευταία της ανάλυση επισημαίνει με καυστικό τρόπο πως η Γερμανία είναι υπεύθυνη για τις μεγάλες ανισορροπίες όχι μόνο της Ευρωζώνης αλλά και της Παγκόσμιας Οικονομίας.
Σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας, το γερμανικό πλεόνασμα πρέπει να αναπροσαρμοστεί προς τα κάτω, γεγονός που θα στηρίξει την ανάκαμψη στην Ευρωζώνη και αυτό πρέπει να γίνει μέσω της ισχυρότερης εσωτερικής ζήτησης και όχι μέσω της μείωσης των εξαγωγών.
Στην Κίνα, ο PMI μεταποίησης για πρώτη φορά μετά από 3 μήνες πτώσης παρουσίασε οριακή άνοδο, στις 50,3 μονάδες το Μάρτιο, άνοδος η οποία έρχεται σε αντιδιαστολή με τις αρχικές μετρήσεις του αντίστοιχου δείκτη PMI της HSBC ο οποίος υποχώρησε στις 48,1 μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 8 μηνών.
Παράλληλα, ο δείκτης τιμών εισαγωγών υποχώρησε στις 44 μονάδες το Μάρτιο έναντι 47,7 μονάδων το Φεβρουάριο, όπου η μεγάλη αυτή πτώση στον δείκτη τιμών των πρώτων υλών δείχνει πως οι επιχειρήσεις παραμένουν ακόμα επιφυλακτικές ενώ παράλληλα υπάρχει και σύσφιξη των πιστωτικών συνθηκών από το τραπεζικό περιβάλλον.
Την ίδια στιγμή η πτώση του Γουάν προκαλεί ανησυχίες στις ΗΠΑ για πιθανή μετάβαση σε πολιτική τεχνικής υποτίμησης, σαν απάντηση – λύση στην επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας με στόχο την αύξηση των εξαγωγών.
Η πολιτική αυτή θα μείωνε την Παγκόσμια ζήτηση σε μία εποχή όπου εμφανίζει αδυναμίες, υπονομεύοντας τις προοπτικές ανάπτυξης της Αμερικανικής οικονομίας και κάνει συστάσεις προς την Κίνα για στροφή σε αναπτυξιακό μοντέλο που θα βασίζεται περισσότερο στην κατανάλωση και λιγότερο στις επενδύσεις και στις εξαγωγές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ