
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ενώ οι προσφερόμενες τιμές από τους Cash Buyers συνεχίζουν να βρίσκονται σε αρκετά ενδιαφέροντα επίπεδα, ο όγκος των διαλύσεων δεν ανταποκρίνεται σε αυτές, το οποίο οφείλεται στην έλλειψη τονάζ αφού η ζήτηση παραμένει σταθερή.
Ενδεχομένως με τη ναυλαγορά να βρίσκεται σε διορθωτική πορεία, δεν αποκλείεται λίαν συντόμως να δούμε και την προσφορά των πλοίων να αρχίσει να αυξάνεται το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η παρούσα κατάσταση αυτή τη φορά βοηθάει τους Cash Buyers να πουλήσουν τα πλοία τα οποία είχαν αγοράσει σε τιμές σπέκουλας καθώς λόγω μη αλλαγής των θεμελιωδών μεγεθών – νόμισμα και τιμές σιδήρου- υπάρχει ζήτηση από τους End Buyers.
Στην Ινδία, η θετική πορεία της ρουπίας στις 59 με 60 προς το δολάριο, δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για αγορές, αλλά όπως προαναφέραμε η έλλειψη πλοίων δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να υπάρξει και διόρθωση των τιμών, το οποίο θα εξαρτηθεί από το αποτέλεσμα των εκλογών του Μαΐου, αλλά ανεξαρτήτου του αποτελέσματος το σίγουρο είναι πως την περίοδο προς τα τέλη Μαΐου με Ιούνιο η αγορά θα εισέλθει σε «παύση» καθώς θα ξεκινήσει η περίοδος των μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, σιγά-σιγά αρχίζει και επιστρέφει στην αγορά ύστερα από ένα διάστημα περίπου ενός μήνα που απείχε λόγω πληρότητας των διαλυτηρίων του αλλά και των μη ανταγωνιστικών τιμών, αλλά θα χρειαστεί περαιτέρω βελτίωση των τιμών ιδιαίτερα μετά και την δυναμική επιστροφή του Πακιστάν.
Το Πακιστάν, για δεύτερη εβδομάδα συνεχίζει την δυναμική του παρουσία στην αγορά ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ και σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και για Containers, καθώς η ρουπία και οι τιμές του σιδήρου έχουν σταθεροποιηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα αλλά και γιατί οι End Buyers θέλουν να χτίσουν απόθεμα πριν την έναρξη των μουσώνων και την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο.
Η Κίνα, συνεχίζει να μην προκαλεί το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, με μόνη εξαίρεση αυτή των κρατικών εταιρειών της, και σε αρκετές περιπτώσεις μη κρατικές Κινεζικές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να δρομολογήσουν τα πλοία τους προς τις ανταγωνίστριες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 775,463 DWT εκ των οποίων περίπου το 28% (217,687 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (297,372 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 34% (260,404 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 435 – $ 465 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ