
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Co. S,.A.
Καθώς οι εικασίες ότι η προσφορά των Containers θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό οι Cash Buyers προσπαθούν να ξεφορτωθούν τα πλοία από προηγούμενες αγορές, χωρίς όμως οι End Buyers να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους.
Η μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου, ιδιαίτερα στο Μπαγκλαντές, έχει αφήσει για άλλη μία φορά εκτεθειμένους τους Cash Buyers οι οποίοι είχαν αγοράσει σε υψηλά επίπεδα ενώ στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ζήτηση από τα διαλυτήρια οι πράξεις είναι αρκετά περιορισμένες καθώς οι End Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν στα επίπεδα αυτά, τα οποία για άλλη μία φορά ήταν και είναι βασισμένα σε σπέκουλα από την πλευρά των Cash Buyers.
Tο Πακιστάν, εκτός ότι δεν μπορεί να χτυπήσει τις τιμές των ανταγωνιστών του, ταυτόχρονα αντιμετωπίζει και τη μείωση των πλοίων προς διάλυση, καθώς τα Containers που υπάρχουν στην αγορά δεν μπορεί να τα δεχθεί λόγω βυθίσματος.
Η Κίνα, συνεχίζει να ικανοποιεί τις ανάγκες της μέσω των κρατικών της εταιριών και ουσιαστικά δεν συμμετέχει στην διεθνή αρένα.
Συνολικά, ο αριθμός των διαλύσεων για τον πρώτο μήνα του 2014 δεν έχει να επιδείξει μεγάλα νούμερα στον «απόηχο» των υψηλών ναύλων το τελευταίο τρίμηνο του 2013 που λειτούργησε αποτρεπτικά στο να οδηγηθούν πλοία προς διάλυση.
Από την άλλη όμως τα τρέχοντα επίπεδα των τιμών είναι αρκετά υψηλά, το οποίο οφείλεται στην νομισματική σταθεροποίηση, ιδιαίτερα στην Ινδία, την σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν αλλά και στην μείωση των προσφερόμενων πλοίων.
Η μόνη εξαίρεση στην προσφορά πλοίων είναι αυτή του κλάδου των Panamax Containers (3,000 – 5,000 TEU), όπου το μέλλον στον κλάδο αυτό δεν διαμηνύεται ότι θα είναι θετικό και οι πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να εκμεταλλευτούν τα υψηλά επίπεδα των τιμών.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο μέσος όρος των εβδομαδιαίων διαλύσεων για τον Ιανουάριο του 2014 ανήρθε στα 10 πλοία την εβδομάδα δηλαδή 52% μειωμένος από τον αντίστοιχο μέσο όρο του Ιανουαρίου του 2013 όπου ήτανε στα 21 πλοία την εβδομάδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 732,393 DWT, εκ των οποίων περίπου το 48% (351,556 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 43% (318,095 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (62,742) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ