
Η θέση των ευρωβουλευτών που διαπραγματεύθηκαν με το Συμβούλιο το νομοσχέδιο για τον ενιαίο μηχανισμό εξυγίανσης με στόχο τη διάσωση των τραπεζών που παραπαίουν κέρδισε την υποστήριξη της ολομέλειας την Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου, με 441 ψήφους υπέρ, 141 κατά και 17 αποχές. Οι αρχηγοί των πολιτικών ομάδων που πήραν το λόγο πριν από την ψηφοφορία άσκησαν κριτική στο Συμβούλιο για τη στάση του, η οποία, όπως είπαν, οδηγεί σε χάσιμο πολύτιμου χρόνου.
Καθ’όλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων που έγιναν μέχρι σήμερα με την ελληνική προεδρία του Συμβουλίου, οι ευρωβουλευτές με επικεφαλής την Elisa Ferreira (Σοσιαλιστές, Πορτογαλία) επέμειναν ότι η θέση των κρατών μελών παρουσιάζει σημαντικά μειονεκτήματα που θέτουν σε κίνδυνο το βασικό στόχο του συστήματος – να διασφαλιστεί ότι οι φορολογούμενοι δεν θα είναι πλέον οι πρώτοι που θα «πληρώνουν τα σπασμένα», όταν οι τράπεζες περνούν δύσκολους καιρούς.
Οι διαπραγματευτές του Κοινοβουλίου εκφράζουν ανησυχίες ως προς την επιθυμία των χωρών της ΕΕ να περιλαμβάνει το σύστημα ένα διακυβερνητικό σκέλος, ειδικά αν δεν συντρέχουν νομικοί λόγοι για αυτό.
Μιλώντας στο τέλος της δεύτερης συζήτησης της Πέμπτης, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Martin Schulz είπε ότι θα ζητήσει από το Συμβούλιο να συγκληθεί έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Οικονομικών και Δημοσιονομικών Θεμάτων (Ecofin) νωρίτερα από αυτή που είναι προγραμματισμένη για τις 17 Φεβρουαρίου, ώστε να αποφευχθεί καθυστέρηση δύο εβδομάδων στις διαπραγματεύσεις.
Η αποστολή των ευρωβουλευτών με λίγα λόγια:
Με τη διαπραγματευτική εντολή, όπως αυτή καθορίστηκε για πρώτη φορά από τα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής το Δεκέμβριο και επιβεβαιώθηκε με την ψηφοφορία στην ολομέλεια την Πέμπτη, οι ευρωβουλευτές ζητούν την δημιουργία ενός ορθολογικού συστήματος λήψης αποφάσεων ικανού να βοηθήσει μια τράπεζα να ορθοποδήσει μέσα σε ένα σαββατοκύριακο. Αποδίδεται βασικός ρόλος στην εποπτεύουσα τραπεζική αρχή, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η διαδικασία κλεισίματος της εκάστοτε τράπεζας δεν θα οδηγεί σε πολιτική παράλυση. Παρέχονται επίσης κάποιες πρόσθετες αρμοδιότητες στο Συμβούλιο Εξυγίανσης, στο οποίο αντιπροσωπεύονται οι εθνικές αρχές, για να διασφαλισθεί η κατάλληλη ισορροπία μεταξύ των εργασιών σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο.
Το χρηματοδοτούμενο από τις τράπεζες Ταμείο Εξυγίανσης θα μπορεί να χορηγεί δάνεια από τα πρώτα χρόνια του, έτσι ώστε να είναι αξιόπιστο από την αρχή. Οποιαδήποτε δάνεια λαμβάνονται από το Ταμείο θα πρέπει να επιστρέφονται από τις τράπεζες, πέρα από τις ετήσιες εισφορές τους σε αυτό. Όλες οι τράπεζες θα πρέπει να τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης από το Ταμείο και να έχουν την ίδια πρόσβαση σε αυτό.
Μπορείτε να αποκτήσετε περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο της εντολής, μέσω των συνδέσμων που παρατίθενται κατωτέρω.
Επόμενα βήματα
Οι διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου θα συνεχίσουν τις συνομιλίες με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας ως προς τον εν λόγω κανονισμό. Συμμετέχουν, παράλληλα, σε διακυβερνητικές συνομιλίες σχετικά με τις λεπτομέρειες της δημιουργίας του Ταμείου Εξυγίανσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ