Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Παίζεται το έργο της προπαγάνδας

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Παίζεται το έργο της προπαγάνδας

12
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Παίζεται το έργο της προπαγάνδας

«Οποιαδήποτε υπόνοια ότι δεν ασκούμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στο Αιγαίο είναι ψευδής, αναληθής και διαψεύδεται από τα πραγματικά περιστατικά και τη μάχη που δίνουμε στο Αιγαίο» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, απαντώντας σε επίκαιρη που του ετέθη από βουλευτές στην ελληνικό κοινοβούλιο.

Ο βουλευτής της αντιπολίτευσης αναφέρθηκε σε ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Τουρκία, δεσμεύοντας το Αιγαίο από τη Λαδοξέρα έως το Καστελόριζο, από 13/1 έως 17/1, αλλά και σε δηλώσεις στελέχους του Λιμενικού Σώματος σύμφωνα με τις οποίες το Λιμενικό έλαβε εντολές να αποχωρήσει από την περιοχή της Λαδοξέρας και να μην ενοχλεί τον τουρκικό στόλο.
Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι για τις καταγγελίες έχει διαταχθεί Ένορκη Διοικητική Έρευνα και ότι ο συγκεκριμένος λιμενικός ανασκεύασε, στη συνέχεια, τις δηλώσεις του αυτές.
Είναι γεγονός ότι σε ορισμένες περιοχές γίνεται ο «πόλεμος των ψαράδων» είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης, σημειώνοντας ότι «υπάρχουν ψαράδες είτε δικοί μας οι οποίοι μπαίνουν στα τουρκικά χωρικά ύδατα, είτε Τούρκοι που εισέρχονται σε ελληνικά χωρικά ύδατα και ψαρεύουν. Σε κάθε τέτοιο περιστατικό, επιλαμβάνεται το Λιμενικό Σώμα με την παρουσία του, ζητά την απομάκρυνση των Τούρκων ψαράδων, είτε αφορά την περιοχή των Ιμίων, είτε αφορά την περιοχή της Λαδοξέρας, είτε άλλες περιοχές στις οποίες υπάρχει είσοδος Τούρκων ψαράδων στο Αιγαίο».

Παράλληλα χθες ο υπουργός ενημερώνοντας την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής κατόπιν δικής του πρωτοβουλίας, τόσο για το θέμα της διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών στο Αιγαίο, όσο και για το τραγικό περιστατικό στο Φαρμακονήσι τόνισε μεταξύ άλλων:

«Πήρα αυτή την πρωτοβουλία συναισθανόμενος ότι πρέπει κάποια στιγμή στη χώρα αυτή να πράξουμε το αυτονόητο, να έχουμε πρώτα γνώση των στοιχείων, πριν οδηγηθούμε όλοι μας σε συμπεράσματα. Δηλαδή, να προτάξουμε την ενημέρωση πριν την κριτική και την άδικη καταδίκη. Διότι, είδα και άκουσα το τελευταίο διάστημα πάρα πολλά πράγματα. Διάβασα μεγαλόσχημους τίτλους στις εφημερίδες που μιλούσαν για συγκάλυψη εγκλήματος, άρθρα για υγρούς τάφους στο Αιγαίο και δημοσιεύματα για απάνθρωπες πρακτικές και ρατσιστικά παραληρήματα, τόσο εμού, όσο και του Λιμενικού Σώματος, απέναντι στους μετανάστες. Είδα μακάβριες γελοιογραφίες και σκίτσα να αποτυπώνουν χαιρέκακα το συμβάν. Ανακάλυψα ακόμα και επιχείρηση προπαγανδισμού του γεγονότος μέσα από τη διαρροή ψεύτικων φωτογραφιών δυστυχισμένων ανθρώπων, που όμως βρέθηκαν σε άλλο χρόνο και τόπο και να παρουσιάζονται ως φωτογραφίες ανθρώπων που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη τραγωδία. Άκουσα πολιτικά πρόσωπα να στήνουν λαϊκά δικαστήρια και να ζητούν τις κεφαλές της ηγεσίας, αλλά και των στελεχών που Λιμενικού Σώματος, επί πίνακι. Ορισμένοι μάλιστα, πολιτικά ιστάμενοι και υπεύθυνοι, έφτασαν στο έσχατο σημείο να ομιλούν για δολοφονική απόπειρα των παιδιών του Ελληνικού Λιμενικού Σώματος, όπως μάλιστα συνέβη την προηγούμενη Κυριακή στην κεντρική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ, από τον γραμματέα της κεντρικής επιτροπής και μάλιστα, να δηλώνει ότι επιχαίρουμε για την ανθρώπινη τραγωδία.

Όλα αυτά, σαφέστατα μας αναστατώνουν και δημιουργούν διπλά προβλήματα. Προβλήματα σε ό,τι αφορά την εμπιστοσύνη που έχει ο ελληνικός λαός προς τις πράξεις του Λιμενικού Σώματος, αλλά δημιουργούν και ένα εθνικό πρόβλημα στη χώρα, την οποία συστηματικά δυσφημούν και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στις επιχειρήσεις που γίνονται για την έρευνα και τη διάσωση στο Αιγαίο.

Προσωπικά, δηλώνω ότι είμαι ανοιχτός σε όλες τις μορφές κριτικής. Θεωρώ όμως ότι το Λιμενικό Σώμα – και αντιλαμβάνομαι ότι ως πολιτικός υπεύθυνος μπορεί να είμαι και αντιμέτωπος με κακόπιστη κριτική – το οποίο δεν ανήκει στον Βαρβιτσιώτη, δεν ανήκει στην κυβέρνηση Σαμαρά, ανήκει στον ελληνικό λαό και υπηρετεί τον ελληνικό λαό, θα πρέπει να γίνεται στόχος καλόπιστης κριτικής, όπως θα πρέπει να γίνονται και όλα τα ένστολα σώματα που υπηρετούν τη χώρα.

Δεν είμαι ανοιχτός σε όσους εμπορεύονται τον ανθρώπινο πόνο και όσους εμπορεύονται ανθρώπους στο Αιγαίο, διότι, αυτό αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα. Φαινόμενα εμπορίας ανθρώπων, αφού συγκεκριμένοι διακινητές, με συγκεκριμένα οικονομικά οφέλη, προσπαθούν και επιχειρούν, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων συνανθρώπων μας, βάζοντας τους σε κατάλληλα μέσα, οδηγώντας τους μέσα στη νύχτα να διαπλεύσουν μια θάλασσα που δεν είναι πάντοτε ήρεμη, χωρίς συνθήκες που εξασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβαινόντων στο σκάφη αυτά, να διαπλεύσουν το Αιγαίο και να βρεθούν στην απέναντι πλευρά.

 Αυτό που γίνεται καθημερινά στο Αιγαίο είναι μια άσκηση εθνικής κυριαρχίας και η άσκηση της εθνικής κυριαρχίας γίνεται από τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Σε κάθε σημείο του Αιγαίου, στην οριογραμμή με την Τουρκία, στα θαλάσσια μας σύνορα, επιβεβαιώνουμε καθημερινά της δυνατότητές μας για την πλήρη άσκηση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Οποιοσδήποτε αμφισβητεί την ικανότητα μας να διενεργούμε αυτές τις επιχειρήσεις, ουσιαστικά αμφισβητεί την κυριαρχία, την οποία επιδεικνύουμε στο θαλάσσιο πεδίο. Καταλαβαίνετε, ότι έχουμε θαλάσσιες περιοχές, για τις οποίες έχουν εγερθεί ήδη θέματα αμφισβητήσεων και τις οποίες, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει εμείς, με την καθημερινή πρακτική και άσκηση των επιχειρήσεων αυτών, να επιβεβαιώνουμε τη δυνατότητα μας για την εθνική κυριαρχία.

Προσωπικά, δεν είμαι σε καμία περίπτωση διατεθειμένος να δεχθώούτε την ύπαρξη γκρίζων ζωνών στο Αιγαίο, ούτε σε καμία περίπτωση ότι σε κάποιο θαλάσσιο χώρο, η Ελλάδα δεν μπορεί να ασκεί με επάρκεια τα κυριαρχικά της δικαιώματα και υποχρεώσεις.

[…]Δεν ήμουν από αυτούς που ζήτησαν ΕΔΕ με την πολιτική ευθύνη, για τη διερεύνηση του περιστατικού. Ζήτησα, όμως, από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές να προχωρήσουν σε αυτό το οποίο και εγώ θεωρώ ως ανεξάρτητη έρευνα. Διότι οι εισαγγελικές αρχές τόσο της Κω, η οποία έχει επιληφθεί του γεγονότος, όσο και η εισαγγελική αρχή του Ναυτοδικείου του Πειραιά, που εξετάζει τις συνθήκες για τις ενδεχόμενες ευθύνες του πληρώματος, δεν επηρεάζονται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, αλλά είναι ανεξάρτητες αρχές, πέρα και μακριά από το λιμενικό σώμα. Παράλληλα, γίνεται διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης για θέματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του σκάφους, την εκδήλωση πυρκαγιάς και άλλα τεχνικά ζητήματα, που έχουν σχέση με την συγκεκριμένη υπόθεση.

[…]Είναι γεγονός ότι μετά τη θωράκιση του Έβρου όλη η πίεση της παράνομης μετανάστευσης έχει μεταφερθεί στο Αιγαίο. Το τελευταίο δεκαοκτάμηνο έχουν αυξηθεί δραματικά οι ροές των μεταναστών που έρχονται διαμέσου των θαλασσίων συνόρων. Βέβαια, η πολιτική αστάθεια στην ευρύτερη περιοχή συμβάλλει σε αυτό, αφού έχουν αλλάξει κιόλας τα στοιχεία για το ποιοι πληθυσμοί έρχονται περισσότερο στη χώρα μας. Σήμερα έχουμε μια πλειοψηφία Σύρων πολιτών, οι οποίοι διασχίζουν τα θαλάσσια σύνορά μας.

Το Λιμενικό Σώμα, με 7.300 άντρες και γυναίκες, έχει διαθέσει πάνω από 2.000 στη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων στα ανατολικά μας σύνορα και πάνω από 35 σκάφη σε αυτή την επιχείρηση, η οποία εκτυλίσσεται 365 ημέρες το χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο.

[…]Συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία πρέπει να έχετε υπόψη σας: Από τον Αύγουστο του 2012, που έχει ξεκινήσει αυτή η επιχείρηση «Ποσειδών», μέχρι και το Δεκέμβριο του 2013, μέσα σε 17 μήνες, στα 14 διαφορετικά νησιά των ανατολικών συνόρων της Ελλάδας συνελήφθησαν 10.902 υπήκοοι τρίτων χώρων, που μπήκαν παρανόμως στη χώρα και 152 διακινητές σε σύνολο 615 περιστατικών.

Παράλληλα, όμως, με τη φύλαξη των συνόρων, υπηρετούμε και άλλο ένα δόγμα, το οποίο σας εξήγησα πριν. Αυτό είναι το δόγμα ότι δεν χάνουμε ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Διότι και ως ναυτικό έθνος και ως χώρα με μεγάλη νησιωτικότητα και ναυτική παράδοση,  αλλά και ως χώρα η οποία σέβεται απολύτως τα ανθρώπινα δικαιώματα και υπηρετεί τις διεθνείς συνθήκες, και ιδιαίτερα τη Συνθήκη SafetyofLifeatSea(SOLAS), επιβάλλεται το δόγμα ότι δεν θέτουμε καμία ανθρώπινη ζωή σε κίνδυνο μέσα στη θάλασσα. Γι’ αυτό το λόγο, τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες σε 140 περιστατικά έρευνας και διάσωσης έχουν γίνει 3.194 διασώσεις.

[…]Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, επειδή έχει τεθεί από την πλευρά της Ελληνικής Προεδρίας το θέμα της φύλαξης των θαλασσίων συνόρων και της αντιμετώπισης του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο Πρωθυπουργός έχει αναλάβει ήδη την πρωτοβουλία, πριν αναλάβουμε την Προεδρία της Ε.Ε., για τη δημιουργία ορισμένων προϋποθέσεων και μια σύμπραξη οκτώ περίπου σήμερα χωρών της Ε.Ε. σε ορισμένες κατευθύνσεις. Οι κατευθύνσεις αυτές έχουν τους εξής άξονες: Πρώτα από όλα,έχουν τον άξονα της δημιουργίας μιας κοινής ευρωπαϊκής επιχείρησης για την έρευνα και τη διάσωση στη Μεσόγειο μέσα από το MediterraneanTaskForce.

[…]Επίσης, στα πλαίσια της άσκησης της Προεδρίας, από πλευράς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου θέλω να σας ενημερώσω ότι ήδη έχει προχωρήσει η αναδιαμόρφωση του κανονισμού για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων μέσω της FRONTEX. Θεωρούμε ότι, ακριβώς λόγω του ότι αντιμετωπίζουμε εμείς πολύ περισσότερο την πίεση της παράνομης μετανάστευσης, χρειάζεται να υπάρχουν και Έλληνες επιτελείς στη διοίκηση της FRONTEX, εξ ου και έχουμε υποβάλει επισήμως και υποψηφιότητα.

Παράλληλα, παρότι υπάρχει ο δημοσιονομικός περιορισμός, έχουμε προχωρήσει και στον εξοπλισμό του Λιμενικού Σώματος το τελευταίο διάστημα με σημαντικές παραγγελίες και παραλαβές. Έχουμε παραλάβει 4 ταχύπλοα περιπολικά φουσκωτά σκάφη. Είμαστε υπό την παραλαβή άλλων 6 που είναι δωρεά του Ιδρύματος Νιάρχου. Έχουμε παραλάβει 80 καινούργια οχήματα και 32 μηχανές. Έχει υπογραφεί και έχουν παραγγελθεί 6 περιπολικά σκάφη 23 – 24 μέτρων με τη χρηματοδότηση της Ε.Ε. και ολοκληρώνονται και οι διαδικασίες για την προμήθεια ενός μεγάλου περιπολικού ανοικτής θαλάσσης. Επιπρόσθετα, στα πλαίσια του προγράμματος του Ταμείου Ασφάλειας Συνόρων για το 2014 – 2018, σκοπεύουμε να προχωρήσουμε στην προμήθεια ηλεκτρονικών μέσων επιτήρησης του θαλάσσιου πεδίου, ώστε να μη χρειάζεται να περιπολούμε διαρκώς τη θάλασσα, αλλά να έχουμε τη δυνατότητα της έγκαιρης ειδοποίησης, της έγκαιρης ενεργοποίησης και να μη βγαίνουν τα σκάφη μας την τελευταία στιγμή.

[…]Κλείνοντας, θα ήθελα μόνο να πω ότι το πρόβλημα των μεταναστευτικών ροών είναι τεράστιο. Έχει αμέτρητες πτυχές σε κάθε έκφρασή του και δεν ενδείκνυται για επιδείξεις μονομερούς ευαισθησίας. Το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό, είναι σαφέστατα ευρωπαϊκό. Παράλληλα, σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον ανθρώπινο πόνο, την απώλεια της ανθρώπινης ζωής και την προσωπική τραγωδία που έχει κάθε ένας απ’ αυτούς που έχουν ζήσει. Συμμεριζόμαστε τον οργή και το θυμό, γιατί είναι ξεκάθαρα συναισθήματα,  όταν αισθάνεσαι ότι αδίκως έχασες έναν οικείο σου και βγαίνουν προς τα έξω.

Πρέπει, να υπάρχει όμως και ένας σεβασμός απέναντι στα στελέχη, απέναντι στα παιδιά του Λιμενικού που εκτελούν αυτές τις επιχειρήσεις. Δεν υπάρχει καμία πολιτική οδηγίαούτε για βίαιες επαναπροωθήσεις, όπως έχει γραφεί κατά κόρον, ούτε για άλλου είδους απάνθρωπες συμπεριφορές. Η εντολή που υπάρχει είναι σαφής και είναι η περιφρούρηση των συνόρων και η διάσωση κάθε ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και γι’ αυτό είναι ελάχιστα τα περιστατικά, με σημαντικότερο το τελευταίο στο Φαρμακονήσι, όπου έχουμε σε επιχείρηση διάσωσης απώλεια ανθρώπινης ζωής. Γι’ αυτό και ο δείκτης επιτυχιών μέχρι σήμερα είναι τόσο καθαρά υπέρ της διάσωσης των ζωών με πάνω από 3.129 διασώσεις, όπως είπα πριν».

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.