Είναι ο στόχος της χώρας η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας;

Είναι ο στόχος της χώρας η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας;

4
Είναι ο στόχος της  χώρας η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας;

Πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο LOUIS OLYMPIA, η ετήσια τακτική γενική συνέλευση της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, όπου:

1.      Ενημερώθηκαν τα μέλη επί των πεπραγμένων του έτους 2013

2.      Παρουσιάστηκε η έκθεση της εξελεγκτικής επιτροπής για την οικονομική διαχείριση 2013.

3.      Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός έτους 2014, και

4.      Εξελέγη τριμελής εξελεγκτική επιτροπή για τον έλεγχο διαχειρίσεως 2014 (άρθρο 22 του Καταστατικού).

Ο πρόεδρος της Ενώσεως κ. Θεόδωρος Κόντες, στην ομιλία του, μεταξύ άλλων,  ανέφερε:

 «Η σημερινή πανηγυρική μας εκδήλωση που γίνεται με την ευκαιρία της ετήσιας γενικής συνελεύσεως, είναι η δεύτερη από την ίδρυση του Σωματείου μας.

Είναι γνωστό ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει μεγάλη ιστορία και ο Φορέας που την εκπροσωπούσε και πρωτοϊδρύθηκε το 1921 και που βρίσκεται σήμερα με νέα μορφή και Διοίκηση, είναι αποφασισμένος να συνεχίσει στα αχνάρια της Ενώσεως Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και να απελευθερώσει όλες τις ενέργειες και την δύναμη που του δίνουν τα μέλη του από τον ευρύτερο πλέον χώρο, προκειμένου να μπορέσει να αναπτύξει τον κλάδο και να τον φτάσει ει δυνατόν, στα αξιοζήλευτα επίπεδα του παρελθόντος.

Όπως είναι γνωστό σε όλους μας, οι εποχές αλλάζουν και οι πολιτικές προσαρμόζονται σε εκείνα τα οποία επιβάλλουν οι καιροί και οι τρόποι λειτουργίας των επιχειρήσεων και των πλοίων.

Δείτε για παράδειγμα την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, όπως εξελίχτηκε από τον παράγοντα διαστάσεων πλοίων, από πλευράς μεγέθους και μεταφορικής ικανότητας. Όταν βρίσκεται κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και όχι μόνο, ιδίως κατά την περίοδο του θέρους, καμαρώνει αυτά τα πλοία που είναι πλωτές πολιτείες και διαθέτουν όχι μόνο πολυτέλεια και άνεση, αλλά και κανόνες ασφαλείας που οι Διεθνείς και Κοινοτικοί Κανονισμοί συνεχώς επιβάλλουν.

Είναι γεγονός πως ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που εδραιώνεται στη συνείδηση εκείνων που προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους πάνω σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, είτε διότι έχουν εμπειρίες από προηγούμενες κρουαζιέρες είτε διότι επιχειρούν κάτι τέτοιο για πρώτη φορά.

Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης, είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιεροπλοίων τρίτης γενιάς όπου, σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτές απαριθμούν τα 20 κρουαζιερόπλοια μέχρι το 2016 τα οποία στο σύνολο θα έχουν μεταφορική ικανότητα 62.300 επιβάτες, το συνολικό tonnage θα ανέρχεται σε 2.300.000 κοχ και το κόστος θα υπερβεί τα 14 δις $.

Η δύναμη του στόλου της κρουαζιέρας ανέρχεται σήμερα στα 335 πλοία Διεθνών πλόων με μεταφορική ικανότητα 480.000 επιβατών. Ο συνολικός αριθμός επισκεπτών φτάνει τα 22 εκατομμύρια εκ των οποίων τα 6,5 εκατομμύρια στην Ευρώπη. Όσον αφορά τα έσοδα από τον κλάδο αυτό της τουριστικής ναυτιλίας, αυτά ανέρχονται στα 36 δις $, εκ των οποίων τα 16 δις $ για την Ευρώπη. Για τη χώρα μας το μερίδιο από τα προαναφερόμενα οφέλη και μεγέθη είναι πολύ μικρό και θα σας πω πως μετά βίας το ποσό συναλλάγματος φτάνει για την Ελλάδα τα 600 εκατομμύρια € έναντι της μεγάλης μερίδας των γειτονικών Μεσογειακών χωρών όπως της Ιταλίας που είναι 4,5 δις € όπου υπολογίζονται σοβαρά και τα έσοδα από τη ναυπιγοεπισκευαστική βιομηχανία, κάτι το οποίο είναι σχεδόν ανύπαρχτο σήμερα για την Ελλάδα.

Η μεγάλη διαφορά οφείλεται στο γεγονός του πολύ μικρού αριθμού τουριστών που επιβιβάζονται από Ελληνικούς λιμένες για κυκλική κρουαζιέρα και ανήκουν στην κατηγορία του home porting το οποίο, εκτός από το γεγονός της παραμονής του επισκέπτη – τουρίστα για μεγαλύτερο χρόνο στη χώρα, προσφέρεται παράλληλα με τον τρόπο αυτόν και η δυνατότητα εκτελέσεως από το πλοίο προμηθειών με διάφορα υλικά, καθώς και απασχόλησης συνεργείων επισκευαστικής βάσεως, προκειμένου για συντηρήσεις κλπ.

Αυτά τα στοιχεία και οι τάσεις πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα από τους υπεύθυνους φορείς και να υπάρχει το ανάλογο ενδιαφέρον, προκειμένου να εφαρμόζεται η πολιτική που θα παρέχει τις ανάλογες διευκολύνσεις, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις προσέλκυσης κρουαζιεροπλοίων στους Ελληνικούς λιμένες.

Όπως αλλάζουν οι προορισμοί επισκέψεων κρουαζιεροπλοίων, έτσι αλλάζουν και οι εθνικότητες τουριστών που προτιμούν την κρουαζιέρα».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises, Κυριάκος Αναστασιάδης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης δήλωσε:

“Το μόνο που θα θέλαμε να πούμε ως η μοναδική ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας που κάνει home porting και επομένως η εταιρεία που βιώνει καθημερινά τις αγκυλώσεις και τη γραφειοκρατία,

είναι το απλό και το αυτονόητο.

Αν πραγματικός μας στόχος ως χώρα είναι η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας, θα πρέπει να υπάρχει μια κεντρική στρατηγική, ένα κοινό όραμα και ένας κοινός συντονιστής.

Δεν είναι δυνατόν για ένα απλό ζήτημα που μπορεί να λυθεί άμεσα να πρέπει να συνεννοηθείς με τρία και τέσσερα Υπουργεία.  Πρέπει να υπάρχει ένας φορέας, μία διεύθυνση  που να είναι σε θέση να συντονίζει και να επιλύει άμεσα τα θέματα. Και εμείς μπορούμε να αναλάβουμε ενεργό ρόλο και να συμβάλουμε με την εμπειρία μας προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε η χώρα μας να αποκομίσει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τη δυναμική της κρουαζιέρας.»

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.