
Στα πλαίσια των διεθνών συναντήσεων Ναυτικού Δικαίου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, συνδιοργανώθηκε Ημερίδα, μαζί με τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με την υποστήριξη της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, με θέμα: “το θεσμικό πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Λιμένων, ζητήματα λιμενικής πολιτικής και ενωσιακού δικαίου”.
Στην Ημερίδα, την οποία συντόνισαν ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης και ο καθηγητής, Πρόεδρος της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Θ. Φορτσάκης, εισηγήθηκαν ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Erasmus του Ρότερνταμ κ. Ηρακλής Χαραλαμπίδης, ο επικεφαλής του Τμήματος Λιμενικής Πολιτικής της Ε.Ε. κ. Δημήτρης Θεολογίτης, ο καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Γεραπετρίτης Γιώργος, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων κ. Αθανάσιος Πάλλης, η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Λία Αθανασίου, ο δικηγόρος κ. Νίκος Κωνσταντινίδης και ο καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Μαστρομανώλης Εμμανουήλ.
Στην Ημερίδα απηύθυναν χαιρετισμό ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Στέλιος Μανουσάκης και ο Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Πρόεδρος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε: “Οι όποιοι μετασχηματισμοί στην κεφαλαιακή σύνθεση, το λειτουργικό σύστημα και την επιχειρηματικότητα των λιμένων του ελληνικού λιμενικού συστήματος, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το Ευρωπαϊκό λιμενικό μοντέλο και τις υπό διαμόρφωση παραμέτρους του. Το ευρωπαϊκό μοντέλο λειτουργίας της λιμενικής βιομηχανίας αποτελεί το μόνο πρότυπο, στο οποίο μπορεί να προσαρμοσθεί το υπό μεταρρύθμιση λιμενικό σύστημα της χώρας. Κάθε αλλαγή, χωρίς να προηγηθούν μεταρρυθμίσεις, χωρίς Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων, χωρίς ενίσχυση του Ανταγωνισμού, Αναπτυξιακών Σχεδίων, Προστασίας του Περιβάλλοντος και εφαρμογής των προβλεπόμενων κοινοτικών κανόνων διαφάνειας, θα οδηγήσει σε περιπέτειες συνολικά το ελληνικό λιμενικό σύστημα. Η υποκατάσταση του Κρατικού Μονοπωλίου από Ιδιωτικό Μονοπώλιο δεν αποτελεί ευρωπαϊκά αποδεκτή λύση. Στην παρούσα συγκυρία η ευρωπαϊκή εμπειρία της λιμενικής βιομηχανίας και η νομική ναυτιλιακή σκέψη θα πλουτίσουν τους προβληματισμούς μας”.
Ο καθηγητής κ. Χαραλαμπίδης ανέλυσε την πολυπλοκότητα της λιμενικής βιομηχανίας ενώ αναφερόμενος σε παραδείγματα από το λιμάνι του Ρότερνταμ καθώς και από το Ιταλικό λιμενικό σύστημα έθεσε ζητήματα τα οποία θα πρέπει να απασχολήσουν και το Ελληνικό λιμενικό σύστημα στην φάση της μεταρρύθμισης στην οποία βρίσκεται. Ο κ. Θεολογίτης περιέγραψε το Ευρωπαϊκό πλαίσιο της λιμενικής πολιτικής και τα ζητήματα που το απαρτίζουν, όπως αυτό της ανεξάρτητης λιμενικής αρχής, του κοινωνικού διαλόγου για την λιμενεργασία κ.α. Αναφέρθηκε στα μοντέλα αξιοποίησης λιμένων και ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του ότι η πώληση μετοχών είναι στην ουσία αχαρτογράφητα νερά για την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς η συγκεκριμένη διαδικασία δεν έχει εφαρμοστεί σε κάποιο Ευρωπαϊκό λιμάνι. Ο καθηγητής κ. Πάλλης ανέλυσε τα ζητήματα, τους στόχους και τις στρατηγικές που θα πρέπει να απασχολήσουν τις κρατικές αρχές στην μεταρρύθμιση του Ελληνικού λιμενικού συστήματος και τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ισχυρών δημόσιων λιμενικών αρχών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ