
Στα πλαίσια των διεθνών συναντήσεων Ναυτικού Δικαίου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, συνδιοργανώθηκε Ημερίδα, μαζί με τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με την υποστήριξη της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, με θέμα: “το θεσμικό πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Λιμένων, ζητήματα λιμενικής πολιτικής και ενωσιακού δικαίου”.
Στην Ημερίδα, την οποία συντόνισαν ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης και ο καθηγητής, Πρόεδρος της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Θ. Φορτσάκης, εισηγήθηκαν ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Erasmus του Ρότερνταμ κ. Ηρακλής Χαραλαμπίδης, ο επικεφαλής του Τμήματος Λιμενικής Πολιτικής της Ε.Ε. κ. Δημήτρης Θεολογίτης, ο καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Γεραπετρίτης Γιώργος, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων κ. Αθανάσιος Πάλλης, η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Λία Αθανασίου, ο δικηγόρος κ. Νίκος Κωνσταντινίδης και ο καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Μαστρομανώλης Εμμανουήλ.
Στην Ημερίδα απηύθυναν χαιρετισμό ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Στέλιος Μανουσάκης και ο Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Πρόεδρος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε: “Οι όποιοι μετασχηματισμοί στην κεφαλαιακή σύνθεση, το λειτουργικό σύστημα και την επιχειρηματικότητα των λιμένων του ελληνικού λιμενικού συστήματος, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το Ευρωπαϊκό λιμενικό μοντέλο και τις υπό διαμόρφωση παραμέτρους του. Το ευρωπαϊκό μοντέλο λειτουργίας της λιμενικής βιομηχανίας αποτελεί το μόνο πρότυπο, στο οποίο μπορεί να προσαρμοσθεί το υπό μεταρρύθμιση λιμενικό σύστημα της χώρας. Κάθε αλλαγή, χωρίς να προηγηθούν μεταρρυθμίσεις, χωρίς Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων, χωρίς ενίσχυση του Ανταγωνισμού, Αναπτυξιακών Σχεδίων, Προστασίας του Περιβάλλοντος και εφαρμογής των προβλεπόμενων κοινοτικών κανόνων διαφάνειας, θα οδηγήσει σε περιπέτειες συνολικά το ελληνικό λιμενικό σύστημα. Η υποκατάσταση του Κρατικού Μονοπωλίου από Ιδιωτικό Μονοπώλιο δεν αποτελεί ευρωπαϊκά αποδεκτή λύση. Στην παρούσα συγκυρία η ευρωπαϊκή εμπειρία της λιμενικής βιομηχανίας και η νομική ναυτιλιακή σκέψη θα πλουτίσουν τους προβληματισμούς μας”.
Ο καθηγητής κ. Χαραλαμπίδης ανέλυσε την πολυπλοκότητα της λιμενικής βιομηχανίας ενώ αναφερόμενος σε παραδείγματα από το λιμάνι του Ρότερνταμ καθώς και από το Ιταλικό λιμενικό σύστημα έθεσε ζητήματα τα οποία θα πρέπει να απασχολήσουν και το Ελληνικό λιμενικό σύστημα στην φάση της μεταρρύθμισης στην οποία βρίσκεται. Ο κ. Θεολογίτης περιέγραψε το Ευρωπαϊκό πλαίσιο της λιμενικής πολιτικής και τα ζητήματα που το απαρτίζουν, όπως αυτό της ανεξάρτητης λιμενικής αρχής, του κοινωνικού διαλόγου για την λιμενεργασία κ.α. Αναφέρθηκε στα μοντέλα αξιοποίησης λιμένων και ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του ότι η πώληση μετοχών είναι στην ουσία αχαρτογράφητα νερά για την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς η συγκεκριμένη διαδικασία δεν έχει εφαρμοστεί σε κάποιο Ευρωπαϊκό λιμάνι. Ο καθηγητής κ. Πάλλης ανέλυσε τα ζητήματα, τους στόχους και τις στρατηγικές που θα πρέπει να απασχολήσουν τις κρατικές αρχές στην μεταρρύθμιση του Ελληνικού λιμενικού συστήματος και τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ισχυρών δημόσιων λιμενικών αρχών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ