
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ύστερα από αρκετό διάστημα, οι βασικοί παράγοντες των διαλύσεων όπως, η ζήτηση και οι τιμές δείχνουν να έχουν επανακάμψει προσφέροντας έτσι το κίνητρο στους πλοιοκτήτες να προβούν σε διαλύσεις των υπερήλικων πλοίων αλλά από την άλλη η θετική μέχρι τώρα πορεία των ναύλων σε όλους τους τομείς, με ενδεχομένως μόνη εξαίρεση αυτή των Containers, λειτουργεί κάπως αποτρεπτικά στο να παρθεί αυτή η απόφαση.
Η Ινδία, σε γενικές γραμμές δείχνει να έχει ξεπεράσει προς το παρόν τα προβλήματα της νομισματικής ισοτιμίας και οι τιμές του σιδήρου το τελευταίο διάστημα έχουν παρουσιάσει σταθεροποιητικές τάσεις, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης ιδιαίτερα για πλοία όπου το Light Weight (LDT) είναι μεταξύ 5,000 – 10,000 LDT καθώς οι End Buyers μετά από την εμπειρία του προηγούμενου χρόνου με τις έντονες διακυμάνσεις στη ρουπία και στις τιμές του σιδήρου, προτιμούν να μην είναι εκτεθειμένοι με μεγάλα και ακριβά αποθέματα.
Το Πακιστάν, συνεχίζει να μην μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη τα επίπεδα των προσφερομένων τιμών της Ινδία και του Μπαγκλαντές. Αυτό μάλλον οφείλεται και στην έλλειψη των δεξαμενόπλοιων από την αγορά στην παρούσα φάση, τα οποία είναι η κύρια προτίμηση του Πακιστάν, ενώ από την άλλη τα Containers τα οποία υπάρχουν στην αγορά είναι απαγορευτικά λόγω του βυθίσματος τους (Draft Issues).
Στο Μπαγκλαντές, τελικά οι εκλογές έγιναν και σιγά – σιγά οι αναταραχές έχουν αρχίσει και κοπάζουν, οδηγώντας έτσι τους End Buyers και πάλι στην αγορά αλλά και σε αυτή την περίπτωση για πλοία μικρότερου τονάζ, καθώς φοβούνται μήπως η πολιτική αναταραχή αναζωπυρωθεί και βρεθούν εκτεθειμένοι και αυτοί με μεγάλα και ακριβά αποθέματα.
Η Κίνα, δεν έχει καταφέρει να μπει ακόμη στην αγορά, καθώς τα επίπεδα των τιμών της δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικά και παρά την οποιαδήποτε προσπάθεια των End Buyers να αγοράσουν κάποια μη Κινεζικά πλοία, ώστε να έχουν κάποια αποθέματα λόγω των επερχόμενων αργιών, οι προσπάθειες δεν απέφεραν καρπούς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 561,341 DWT, εκ των οποίων περίπου το 43% (243,569 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (102,011 DWT) δεξαμενόπλοια και το 39% (215,761 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ