
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ύστερα από αρκετό διάστημα, οι βασικοί παράγοντες των διαλύσεων όπως, η ζήτηση και οι τιμές δείχνουν να έχουν επανακάμψει προσφέροντας έτσι το κίνητρο στους πλοιοκτήτες να προβούν σε διαλύσεις των υπερήλικων πλοίων αλλά από την άλλη η θετική μέχρι τώρα πορεία των ναύλων σε όλους τους τομείς, με ενδεχομένως μόνη εξαίρεση αυτή των Containers, λειτουργεί κάπως αποτρεπτικά στο να παρθεί αυτή η απόφαση.
Η Ινδία, σε γενικές γραμμές δείχνει να έχει ξεπεράσει προς το παρόν τα προβλήματα της νομισματικής ισοτιμίας και οι τιμές του σιδήρου το τελευταίο διάστημα έχουν παρουσιάσει σταθεροποιητικές τάσεις, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης ιδιαίτερα για πλοία όπου το Light Weight (LDT) είναι μεταξύ 5,000 – 10,000 LDT καθώς οι End Buyers μετά από την εμπειρία του προηγούμενου χρόνου με τις έντονες διακυμάνσεις στη ρουπία και στις τιμές του σιδήρου, προτιμούν να μην είναι εκτεθειμένοι με μεγάλα και ακριβά αποθέματα.
Το Πακιστάν, συνεχίζει να μην μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη τα επίπεδα των προσφερομένων τιμών της Ινδία και του Μπαγκλαντές. Αυτό μάλλον οφείλεται και στην έλλειψη των δεξαμενόπλοιων από την αγορά στην παρούσα φάση, τα οποία είναι η κύρια προτίμηση του Πακιστάν, ενώ από την άλλη τα Containers τα οποία υπάρχουν στην αγορά είναι απαγορευτικά λόγω του βυθίσματος τους (Draft Issues).
Στο Μπαγκλαντές, τελικά οι εκλογές έγιναν και σιγά – σιγά οι αναταραχές έχουν αρχίσει και κοπάζουν, οδηγώντας έτσι τους End Buyers και πάλι στην αγορά αλλά και σε αυτή την περίπτωση για πλοία μικρότερου τονάζ, καθώς φοβούνται μήπως η πολιτική αναταραχή αναζωπυρωθεί και βρεθούν εκτεθειμένοι και αυτοί με μεγάλα και ακριβά αποθέματα.
Η Κίνα, δεν έχει καταφέρει να μπει ακόμη στην αγορά, καθώς τα επίπεδα των τιμών της δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικά και παρά την οποιαδήποτε προσπάθεια των End Buyers να αγοράσουν κάποια μη Κινεζικά πλοία, ώστε να έχουν κάποια αποθέματα λόγω των επερχόμενων αργιών, οι προσπάθειες δεν απέφεραν καρπούς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 561,341 DWT, εκ των οποίων περίπου το 43% (243,569 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (102,011 DWT) δεξαμενόπλοια και το 39% (215,761 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ