
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Όπως ήταν αναμενόμενο κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου ο τομέας των διαλύσεων, όπως και οι υπόλοιποι τομείς, δεν παρουσίασε ιδιαίτερη δραστηριότητα και τα οποιαδήποτε κλεισίματα ανακοινώθηκαν επί το πλείστον αναφερόντουσαν σε πράξεις οι οποίες έγιναν ακριβώς πριν τις εορτές.
Ο απολογισμός του 2013 μόνο άσχημος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ξεπέρασε τους 43.5 εκ. DWT, αριθμός ο οποίος ιστορικά είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ρεκόρ ύστερα από το ρεκόρ των 56.5 εκ. DWT του 2012.
Η Ινδία, αναμένεται να επιστρέψει δυναμικά στην αγορά, αφού η ρουπία ισχυροποιήθηκε περεταίρω σε σχέση με το δολάριο, φτάνοντας στα επίπεδα λίγο πάνω από τα 60, ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου έχουν επιδείξει σημάδια σταθεροποίησης.
Παράλληλα, λόγω ότι αρκετά διαλυτήρια για το τελευταίο διάστημα των 2 μηνών του 2013 παρέμειναν άδεια, εκτιμάται ότι οι προσφερόμενες τιμές θα οδηγηθούν σε υψηλότερα επίπεδα, ιδιαίτερα αν η προσφορά των πλοίων προς διάλυση συνεχίσει να παραμένει περιορισμένη.
Στο Πακιστάν, η ρουπία τις τελευταίες ημέρες έδειξε κάποια σημάδια σταθεροποίησης ύστερα από τα αποτρεπτικά επίπεδα των 109 ρουπίων στα τέλη του 2013, αλλά σε επίπεδα προσφερόμενων τιμών δεν φαίνεται ακόμη να μπορεί να ανταγωνιστεί την Ινδία και το Μπαγκλαντές.
Στο Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι οι προσφερόμενες τιμές είναι σε αρκετά ανταγωνιστικά επίπεδα και οι τιμές του σιδήρου έχουν παρουσιάσει αυξητικές τάσεις, η αναταραχή που επικρατεί λόγω των βίαιων επεισοδίων και των γενικευμένων απεργιών σε όλη την χώρα έχει ουσιαστικά βάλει σε παύση τον τομέα των διαλύσεων.
Εικάζεται πως μετά τις εκλογές το Μπαγκλαντές θα επιστρέψει αρκετά δυναμικά στην αγορά αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν και φόβοι πως υπάρχει περίπτωση οι εκλογές να μην γίνουν τώρα αλλά σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Στην Κίνα, τα διαλυτήρια σε γενικές γραμμές είναι απασχολημένα με τα Κινεζικά πλοία, λόγω των κινήτρων που έχει προσφέρει η κυβέρνηση, αλλά από την άλλη είδαμε και περιπτώσεις αγορών μη Κινεζικών πλοίων και μάλιστα σε βελτιωμένες τιμές, καθώς τα διαλυτήρια εκτός από το ότι πρέπει να πιάσουν συγκεκριμένο αριθμό πλοίων ώστε να ανανεώσουν τις άδειες τους ταυτόχρονα θέλουν να δημιουργήσουν απόθεμα πριν τις εορταστικές αργίες του Νέου Κινεζικού Χρόνου στα τέλη του Ιανουαρίου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 894,112 DWT, εκ των οποίων περίπου το 43% (384,670 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (328,994 DWT) δεξαμενόπλοια και το 20% (180,448 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η λήξη της σχολικής χρονιάς στη Γαλλία κινδυνεύει σήμερα, Παρασκευή 4 Ιουλίου, να συνδυαστεί με την ταλαιπωρία όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν για τις διακοπές…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ