
Ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο στον τομέα των μεταφορών επανήλθε στο προσκήνιο έπειτα από δηλώσεις αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το σχέδιο Seine Nord Europe Canal αφορά τη σύνδεση του ποτάμιου δικτύου της ευρύτερης περιοχής του Παρισιού με εκείνο των χωρών της Benelux (Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο), μία επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Το όλο project είχε περιέλθει σε απραξία, όταν το 2012 όταν ιδιώτες επενδυτές για την κατασκευή του τμήματος του έργου εντός της Γαλλικής επικράτειας, είχαν αποσύρει την στήριξή τους.
Το project επανήλθε στο προσκήνιο όταν ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος Επίτροπος για τον τομέα των μεταφορών κ. Siim Kallas, υπέγραψε μία κοινή δήλωση στην οποία επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη της Επιτροπής να χρηματοδοτήσει μέχρι και το 40% του έργου μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος της περιόδου 2014-2020. Οι αρχικές προθέσεις της Επιτροπής κατά τον αρχικό σχεδιασμό ήταν η χρηματοδότηση του έργου μέχρι ποσοστού 6%. Η είδηση έρχεται έπειτα από την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για έργα μεταφορικών υποδομών για την περίοδο 2014-2020 θα αγγίξει τα €26 δις, ποσό τριπλάσιο από τον προϋπολογισμό για αντίστοιχα έργα της περιόδου 2007-2013. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμως δηλώνει ότι υπάρχει υψηλή προστιθέμενη αξία από το έργο καθώς σημαντικό ποσοστό φορτίων θα φύγει από τα φορτηγά και θα επιλέξει τις φορτηγίδες.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός καναλιού μήκους 106 χιλιομέτρων και πλάτους 54 μέτρων το οποίο θα συνδέει τα ποτάμια Seine και Scheldt, θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2015 και η ολοκλήρωσή του θα απαιτήσει έξι χρόνια περίπου.
Σκέψεις για ένα αντίστοιχο έργο υπάρχουν και στην χώρα μας καθώς η διαπλάτυνση και σύνδεση του ποταμού Αξιού με τον Δούναβη μέσω του ποταμού Μοράβα έχει απασχολήσει την ειδησεογραφία ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο. Τυχόν σύνδεση των ποταμών θα δώσει την δυνατότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έχει πρόσβαση στην αγορά της κεντρικής Ευρώπης με την χρήση φορτηγίδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ