
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 1η Νοεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1,525 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,316 μονάδες με $ 17,978 την ημέρα, BPI 1,631 μονάδες στα $ 13,031 την ημέρα, BSI 1,273 μονάδες στα $ 13,307 την ημέρα και BHSI 669 μονάδες στα $ 9,439 την ημέρα.
Ύστερα από μία πτωτική πορεία περίπου 16 ημερών, γιατί στο ενδιάμεσο παρουσίασε 2 ημέρες ανόδου, ο δείκτης έδειξε ισχυρά σημεία αντίστασης περί των 1,500 μονάδων καθώς στις 30 Οκτωβρίου έκλεισε στις 1,484 μονάδες και έκτοτε έχει παρουσιάσει θετική πορεία.
Αν και το έχουμε επαναλάβει πολλές φορές το τελευταίο διάστημα, η ανοδική ή καθοδική πορεία του δείκτη καθορίζεται κυρίως από την πορεία του επιμέρους δείκτη των Capes.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το προαναφερόμενο διάστημα των 16 ημερών που ο BDI διόρθωσε πτωτικά, έχασε 662 μονάδες ενώ το ίδιο διάστημα ο δείκτης των Capes (BCI) έχασε περίπου το 50% δηλαδή από τις 4,085 στις 2,164 μονάδες.
Το ίδιο χρονικό διάστημα, τα Panamax (BPI) έχασαν 225 μονάδες ενώ τα Supramax (BSI) και τα Handymax (BHSI) αντιστάθηκαν και παρουσίασαν οριακή άνοδο.
Ο δεύτερος καθοριστικός παράγοντας τον οποίο επίσης έχουμε επισημάνει αρκετές φορές στο παρελθόν είναι η πορεία των εισαγωγών της Κίνας για Iron Ore.
Τις τελευταίες εβδομάδες είχε παρατηρηθεί αύξηση των εισαγωγών, το οποίο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των εσόδων των Capes και των Panamax, αλλά σιγά σιγά λόγω αύξησης των αποθεμάτων ο ρυθμός των εισαγωγών άρχισε να παρουσιάζει φθίνουσα πορεία.
Τα αποθέματα Iron Ore στα 25 κυριότερα λιμάνια της Κίνας την προηγούμενη εβδομάδα έφτασαν στους 76,53 εκατομμύρια τόνους, αυξημένα κατά 1,64% από την προηγούμενη εβδομάδα αλλά και ύστερα από μία συνεχιζόμενη αύξηση 3 εβδομάδων.
Σύμφωνα με ανάλυση από την Xinhua News Agency, η μείωση των εισαγωγών οφείλεται στην πτώση της ζήτησης από τους παραγωγούς σιδήρου στην Κίνα, ενώ εικάζεται ότι η προσφορά θα ξεπεράσει την ζήτηση για Iron Ore καθώς υπάρχει μία προσπάθεια μεταστροφής στην οικονομία της Κίνας όπου η ανάπτυξη θα προέρχεται περισσότερο από αύξηση της κατανάλωσης παρά από επενδύσεις που βασίζονται στην παραγωγή σιδήρου.
Στον αντίποδα όμως οι μεταλλευτικές εταιρείες Rio Tinto και BHP Billiton συνεχίζουν να αυξάνουν την παραγωγή Iron Ore ελπίζοντας ότι η ζήτηση από την Κίνα θα παραμείνει ισχυρή.
Σε μία πρόσφατη ανάλυση, ο Khalid Hashimi, Διευθύνων Σύμβουλος της Precious Shipping στην οποία ανήκουν πάνω από 40 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ έχει υπό παραγγελία πάνω από 10 πλοία, εκτιμά πως η ανάκαμψη της αγοράς θα αρχίσει από το 1ο τρίμηνο του 2014.
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η πτωτική πορεία των τιμών του Iron Ore θα ενισχύσει τις εισαγωγές από την Κίνα ιδιαίτερα αν η τιμή ανά τόνο κυμανθεί κάτω από τα $ 135.
Στη συνέχεια αναφέρει ότι σύμφωνα με το USDA (United States Department of Agriculture) οι εξαγωγές των Grains θα αυξηθούν κατά 11% την περίοδο Οκτωβρίου 2013 με Ιούνιο 2014 αλλά αν συμπεριλάβουμε και άλλους παράγοντες όπως Slow Steaming και Congestion η πραγματική αύξηση της ζήτησης θα φτάσει στο 15% – 17%.
Επιπροσθέτως οι υπόλοιποι παράγοντες που θα επηρεάσουν θετικά είναι η βελτίωση της οικονομίας της Ιαπωνίας αλλά και η αύξηση των εισαγωγών της σε Coal λόγω του κλεισίματος των πυρηνικών εργοστασίων.
Τέλος αναφέρει πως η Ινδία λόγω της αδύναμης ρουπίας ίσως διαδραματίσει ένα σημαντικό εξαγωγικό ρόλο σε αγροτικά προϊόντα από μικρότερα, χαμηλότερου βάθους και χωρίς υποδομές λιμάνια το οποίο θα οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση για πλοία μικρότερου μεγέθους δηλαδή Handysize.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘K HAPINESS’ 179.185 DWT (2011 – Hyundai H.I) και το ‘K GLOBAL PRIDE’ 176.990 (2011 – Hyundai H.I) πουλήθηκαν enbloc, Waived Inspection, στα $ 103 εκ. Το ‘SHIGA’ 176.990 (2006 – Namura) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 28 εκ. και το ‘GRAND CLIPPER’ 168.146 DWT (1996 – Halla Eng.) αγοράστηκε από την Vista Shipping στα $ 15,5 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘BOTAFOGO’ 76.623 DWT (2001 – Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 14,6 εκ. και το ‘C. JOURNEY’ 73.095 (1995 – Samsung) πουλήθηκε στα χαμηλά $ 7 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘ARDENE VENTURE’ 318.658 DWT (2004 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στην Sinokor πάνω από τα $ 40 εκ.
✏ Στα Suezmax, το ‘OLIVER JACOB’ 157.326 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε σε Έλληνες σε τιμή η οποία δεν έχει ανακοινωθεί.
✏ Στα Aframax, το ‘CHAMPION PEACE’ 106.042 DWT (1999 – Namura) αγοράστηκε από την Sinokor στα $ 11 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ