
 
															 
															Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την προηγούμενη εβδομάδα επισημάναμε πως η Ευρωζώνη (Γερμανία) κάνει φιλότιμες αλλά αιθεροβάμονες προσπάθειες να πείσει την Παγκόσμια οικονομική κοινότητα πως η στρατηγική της λιτότητας έχει αρχίσει και αποδίδει, καταφέρνοντας έτσι όμως ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα και ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων και επικρίσεων εντός και εκτός Ευρωζώνης.
Έντονη κριτική άσκησε στο Βερολίνο η Ουάσιγκτον, υποστηρίζοντας πως η Γερμανική οικονομική πολιτική αποτελεί τροχοπέδη στις προσπάθειες της περιφέρειας της Ευρωζώνης να βγει από τη δίνη της κρίσης.
Σε επίσημη έκθεση που συντάχθηκε για το Κογκρέσο με θέμα τις Διεθνείς Οικονομικές πολιτικές στο επίκεντρο βρίσκεται η Γερμανία κάνοντας λόγο για αναιμική ανάπτυξη της εγχώριας ζήτησης και εξάρτηση από τις εξαγωγές που πλήττουν την εξισορρόπηση αλλά και τις προσπάθειες των Ευρωπαίων εταίρων του Βερολίνου.
Σημειώνεται ότι εδώ και δεκαετίες η Γερμανία παράγει περισσότερα από όσα χρειάζονται οι κάτοικοι της με αποτέλεσμα τα περισσότερα από τα χαμηλού κόστους προϊόντα της να ανταγωνίζονται προϊόντα άλλων Ευρωπαϊκών κρατών στη διεθνή αγορά.
Με αφορμή την έκθεση αυτή, τη σκυτάλη πήρε το ΔΝΤ με τον 1ο αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή του, David Lipton, ζητώντας από την Γερμανία να μειώσει το πλεόνασμα των εξαγωγών της σε ένα κατάλληλο επίπεδο για να βοηθήσει τους εταίρους της στην Ευρωζώνη να μειώσουν τα ελλείμματα τους και να αυξήσει την εγχώρια της ζήτηση, ενθαρρύνοντας τις επενδύσεις και τις αυξήσεις των μισθών.
Την απόλυτη συμφωνία με τις ανωτέρω απόψεις εξέφρασε και ο νομπελίστας οικονομολόγος Paul Krugman.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Γερμανία έρχεται αντιμέτωπη με τέτοια κριτική.
Την ίδια άποψη έχουν εκφράσει Ευρωπαίοι οικονομολόγοι και Διεθνείς Οργανισμοί. Ο Γερμανός οικονομολόγος Gustav Horn πρόσφατα δήλωσε ότι δεν ευθύνεται μόνο η Ελλάδα για την κρίση αλλά και η Γερμανία και όσοι κατηγορούν την Ελλάδα, λένε την μισή αλήθεια.
Παράλληλα, τεχνική έκθεση οικονομολόγων της Κομισιόν με τίτλο «Δημοσιονομική Προσαρμογή και Αντίκτυπος στις χώρες της Ευρωζώνης» επισημαίνει ότι η συνεχιζόμενη αυστηρή λιτότητα επέφερε σημαντικό πλήγμα στην ανάκαμψη της Ευρωπαϊκής οικονομίας και οδήγησε μοιραία στην εμβάθυνση της Ευρωπαϊκής κρίσης χρέους.
Οι περικοπές δαπανών που επιβάλλει το Βερολίνο στις αδύναμες χώρες μόνο χειρότερη έκαναν την κατάσταση.
Με ψήφους 9 υπέρ και 1 κατά η FED αποφάσισε να διατηρήσει τη νομισματική της πολιτική υπενθυμίζοντας ότι θέλει να δει το ποσοστό ανεργίας να υποχωρεί κάτω από 6,5% από το τρέχον επίπεδο του 7,2% ενώ ο πληθωρισμός παραμένει κάτω από τον στόχο του 2%.
Για άλλη μία φορά η Fitch επισήμανε πως οι ΗΠΑ πρέπει να κάνουν περισσότερα για να μειώσουν το έλλειμμα και το βάρος του χρέους, καθώς μία επανάληψη της διαμάχης δεν θα είναι καλό σημάδι για την αξιολόγηση ΑΑΑ.
Σε υψηλό επτά μηνών ο HSBC PMI στην Κίνα τον Οκτώβριο στις 50,9 μονάδες από 50,2 το Σεπτέμβριο αλλά από την άλλη οι τιμές των κατοικιών έφτασαν σε υψηλό 3ετίας πυροδοτώντας σενάρια για φούσκα στα ακίνητα.
Η άνοδος αυτή δείχνει ότι η τετραετής προσπάθεια για έλεγχο στις τιμές των κατοικιών χωρίς να περιοριστεί η ανάπτυξη της χώρας δεν πέτυχε, σχολίασε χαρακτηριστικά το Reuters.
Η βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε 1,5% τον Σεπτέμβριο μετά από πτώση 0,9% τον Αύγουστο.
Οι προσδοκίες για τον Οκτώβριο κάνουν λόγο για αύξηση 4,7% αλλά για το Νοέμβριο υποχώρηση στο 1,2%.
Ο PMI μεταποίησης τον Οκτώβριο ανήλθε στο 54,2 το υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2010.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ