
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η εφαρμογή του «λέγε – λέγε μπορεί και να το πιστέψουμε» από τους ηγέτες της ότι η Ευρωζώνη ξεπέρασε την κρίση και έχει μπει σε τροχιά ανάκαμψης δεν πείθει καθόλου την Παγκόσμια οικονομική κοινότητα αφού η πλειοψηφία των αναλυτών συνεχίζουν να εκφράζουν όχι μόνο τη δυσπιστία τους αλλά και την αντίθεση τους στον τρόπο διαχείρισης της κρίσης.
Η ανώτερη σύμβουλος της Deutsche Bank, Pippa Malmgern, δήλωσε στο Bloomberg ότι η διάσπαση της Ευρωζώνης παραμένει στο τραπέζι η οποία θα αποτελεί απόρροια της αποχώρησης ενός η περισσοτέρων μελών της Ένωσης.
Όπως χαρακτηριστικά εξήγησε, τα αποκλίνοντα συμφέροντα της Ευρωζώνης συντελούν στην όξυνση των εσωτερικών εντάσεων, εξέλιξη η οποία ενδέχεται να αποβεί μοιραία για τη βιωσιμότητα της.
Σχετικά δε με τη δυναμική του Ευρώ, διευκρίνισε πως η Ευρωπαϊκή νομισματική πολιτική παραμένει προσηλωμένη στο Ευρώ, επιτρέποντας του έτσι να παραμείνει ισχυρό, παρά την ισχυρή κρίση χρέους.
Η Capital Economics, σε νέα της έκθεση επισημαίνει πως είναι ορατή η πιθανότητα για ορισμένες χώρες της Ευρωζώνης να επιλέξουν το δρόμο της χρεοκοπίας προκειμένου με τον τρόπο αυτό να μπει φρένο στην κρίση που τις πνίγει.
Οι Financial Times αναφέρουν ότι η αισιοδοξία πως έχει μπει τέλος στην κρίση χρέους είναι λανθασμένη, προσαρμογή δεν σημαίνει μείωση μισθών στην Ελλάδα, η μεταρρυθμιστική κόπωση στο Νότο είναι εμφανής και χωρίς μια πραγματική δημοσιονομική ένωση, η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί.
Σε μία από τις σπάνιες τοποθετήσεις του ο πρώην διοικητής της FED, Alan Greenspan, υποστηρίζει κατηγορηματικά πως η Ευρωπαϊκή κρίση χρέους είναι ακόμη παρούσα και δεν πρόκειται να τελειώσει αν η Ευρωζώνη δεν προχωρήσει στην «πολιτική προσαρμογή».
Η Phoenix Capital Research, αναμένει ότι η Ευρωπαϊκή τραπεζική κρίση χρέους θα «σκάσει» το πρώτο εξάμηνο του 2014 επικαλούμενη πλήθος στοιχείων που έρχονται στο φως της δημοσιότητας αλλά δεν λαμβάνουν της ανάλογης προσοχής, ενώ κανείς δεν γνωρίζει την πραγματική κλίμακα των πιθανών ζημιών στις τράπεζες της Ευρώπης, αλλά το ΔΝΤ έχει υπαινιχθεί ότι οι Ισπανικές και οι Ιταλικές τράπεζες αντιμετωπίζουν περί τα € 230 δισ. ζημιές, μόνο από τα επιχειρηματικά δάνεια τα επόμενα 2 χρόνια.
Νέα συρρίκνωση καταγράφηκε το Σεπτέμβριο στα δάνεια που χορηγεί ο χρηματοοικονομικός κλάδος της Ευρωζώνης στον ιδιωτικό τομέα επιβεβαιώνοντας πως τα ιστορικά χαμηλά επιτόκια δεν αντιμετωπίζουν την πιστωτική στενότητα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα δάνεια μειώθηκαν κατά 1,9% σε ετήσια βάση και παρά τα μέτρα για να τονωθεί ο δανεισμός των ΜμΕ τα χαμηλά επιτόκια δεν μεταφέρονται στην πραγματική οικονομία σε όλες τις χώρες της Ένωσης.
Με περιορισμένο η μετριοπαθή ρυθμό συνεχίστηκε η επέκταση της Αμερικανικής οικονομίας το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της FED.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι πολλές περιφέρειες ανέφεραν αύξηση των επιχειρηματικών δαπανών και των νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, η δραστηριότητα του κατασκευαστικού κλάδου αυξήθηκε με μετριοπαθή ρυθμό ενώ οι λιανικές πωλήσεις παρέμειναν σταθερές.
Δεδομένου όμως της τελευταίας αναταραχής για την αύξηση του χρέους και της δυσλειτουργίας του πολιτικού συστήματος, πλειάδα αναλυτών καθιστούν σαφές πως πλέον η Αμερικανική οικονομία δεν αξίζει την κορυφαία αξιολόγηση «ΑΑΑ» ενώ παράλληλα θεωρούν πως η πίστη στις ΗΠΑ έχει αρχίσει και φθίνει.
Σύμφωνα με το Marketwatch, μεταξύ των χωρών που διαθέτουν αξιολόγηση «ΑΑΑ» μπορεί κανείς να εντοπίσει κράτη τα οποία διαθέτουν πολιτικά συστήματα αλλά και χρέος που αποπνέουν πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ