
Συνήλθε σήμερα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας προκειμένου να εξετάσει τα θέματα της ναυτικής εργασίας. Μετά το τέλος της συνεδρίασης η διοίκηση της Ομοσπονδίας κατέληξε στις παρακάτω διαπιστώσεις:
«Διαπιστώθηκε ότι δυστυχώς συνεχίζεται η χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών, με τις συνεχείς μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων, η οποία και έχει φθάσει σε δραματικά επίπεδα, με την εντατικοποίηση της εργασίας των όσων έχουν απομείνει, με την συνεχή παραβίαση της υφιστάμενης νομοθεσίας, με την επί μήνες μη πληρωμή των δεδουλευμένων, με την συνεχή αύξηση της ανεργίας κλπ , προκειμένου να εξετάσει τους τρόπους και τα μέσα του πολύμορφου αγώνα της εναντίον των συνεχώς κλιμακούμενων δυσμενών μέτρων κατά των Ελλήνων Ναυτεργατών, αποφάσισε, την συμμετοχή των πληρωμάτων των πλοίων όλων των κατηγοριών, πανελλαδικά, στην Γενική 24ωρη Απεργία της Γ.Σ.Ε.Ε., την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013.
Τα άμεσα και καυτά αιτήματα της Ομοσπονδίας τα οποία και επανειλημμένως έχουν τεθεί υπόψη των υπηρεσιακών παραγόντων και τα οποία απαιτούν άμεσες λύσεις συνοψίζονται στα ακόλουθα:
Άμεση άρση της πολιτικής κινητοποίησης (επιστράτευσης)
Άμεση διόρθωση και απάλειψη της ρύθμισης (άρθρ. 6 παρ. 1) του Κανονισμού
Ριζική επανεξέταση των αποφάσεων ΥΝΑ για σύνθεση πληρώματος των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας
Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
Άμεση λήψη μέτρου για την ανακούφιση των συνταξιούχων συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων, που υπέστησαν την τελευταία διετία.
Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν
Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις δοθείσες δεσμευτικές δηλώσεις των εφοπλιστών.
Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Και η ανακοίνωση καταλήγει:
«Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία καλεί όλους τους Έλληνες Ναυτεργάτες να ανταποκριθούν σύσσωμοι, μαζί με όλους τους λοιπούς εργαζομένους της Χώρας μας, προκειμένου να δώσουν το δυναμικό τους παρόν και να διαδηλώσουν την αντίθεση τους στα δεσμά των μνημονίων και των σε τους βάρος τους αντεργατικών μέτρων.
Ο αγώνας των Ελλήνων Ναυτεργατών συνεχίζεται και θα συνεχίζεται με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο μέχρι την πλήρη δικαίωσή τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ