
Το 4ο ετήσιο SAFETY4SEA Forum ολοκληρώθηκε επιτυχώς στις 2 Οκτωβρίου 2013, στο Ευγενίδειο Ιδρυμα., καλύπτοντας πρακτικές για την ασφάλεια και την ποιότητα στη ναυτιλία.
Στην εκδήλωση προσήλθαν περισσότεροι από 430 εκπρόσωποι της ναυτιλιακής κοινότητας, από συνολικά 220 εταιρείες και οργανισμούς. Η εκδήλωση οργανώθηκε από την SQE Marine Group και είχε ως χορηγούς τις εταιρείες Aspida Maritime Security, Transmar Shipping, Dorian Hellas, Seamar Management SA, The Marshall Islands Registry, MARITECH, CLEAN MARINE, MAGSAYSAY, Hellenic Register of Shipping, T&T Salvage, SQE MARINE, SQE ACADEMY και ως υποστηρικτές τους οργανισμούς Steamship Mutual, MARTECMA, Green Award Foundation, NAMEPA, InterManager, IFSMA, EENMA, WISTA Hellas and The American P&I Club
Οι παρουσιάσεις έλαβαν χώρα σε τρία μέρη και είχαν ως εξής:
Μέρος πρώτο: Ασφάλεια και Ποιότητα στη Ναυτιλία
Ο κ. Θάνος Θεοχάρης, Marshall Islands Registry, παρουσίασε τις πρόσφατες νομοθετικες εξελίξεις σχετικά με την MLC.
Ο κ. Marlon Rono, Magsaysay παρουσίασε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας Crew Manager με την εφαρμογή της MLC.
Ο κ. Aπόστολος Βενιζέλος, Hellenic Register ανέλυσε τις επιπτώσεις της MLC από την ημέρα εφαρμογής της εώς σήμερα.
Ο δρ. Νίκος Βεντίκος, ΕΜΠ, επικεντρώθηκε στον ανθρώπινο παράγοντα πάνω στα πλοία και στις πτυχές του Behavioral Based Safety.
Ο κ. Ηλίας Μπίσιας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου στην ομιλία του κάλυψε τα θέματα που αφορούν το Crisis Communication και παρουσίασε παραδείγματα από πρόσφατα περιστατικά.
Ο κπτ. Χάρης Κανελλόπουλος αναφέρθηκε στη διαδικασία επιλογής και χρήσης ECDIS επι του πλοίου.
Μέρος δεύτερο: Προστασία και Μέτρα Καταπολέμησης της Πειρατείας
Ο κ. Γιώργος Κιουρτσόγλου, Greenwich Maritime, στην παρουσίασή του κάλυψε τις τελευταίες εξελίξεις για την καταπολέμηση της πειρατείας στον Ινδικό Ωκεανό και τον κόλπο της Γουινέας.
O κ. Πάνος Γ. Μωραϊτης, Αspida Maritime Security, ανέλυσε τις πρόσφατες νομοθετικές εξελίξεις σχετικά με την πειρατεία και την πρόσληψη ενόπλων πάνω στα πλοία.
H κ. Δωροθέα Ιωάννου, The American P&I Club, παρουσίασε πώς το American P&I Club διαχειρίζεται τα θέματα της πειρατείας.
Ο Δρ. Κύρικος Φαράκλας, Lloyd’s Register, επικεντρώθηκε στο ISO 28007 το οποίο καθιερώνει ένα σύστημα διαχείρισης των ιδιωτικών εταιρειών παροχής ασφάλειας από την πειρατεια στα πλοία.
Ο Capt. John Dickie, IFSMA, ανέλυσε τις νομοθετικές εξελίξεις που αφορούν την προστασία των πλοίων απο την πειρατεία.
Μέρος δεύτερο: Πρακτικές για την Ασφάλεια και Ποιότητα στη Ναυτιλία
Ο κ. Απόστολος Μπελόκας, SAFETY4SEA.com, παρουσίασε τις βέλτιστες πρακτικές για την πρόληψη και διαχείριση του fatigue.
O κ. Αlastair Evitt, V. Ships Greece, ανέλυσε τις βέλτιστες πρακτικές από την πλευρά του διαχειριστή του πλοίου.
O κ. Jan Fransen, Green Award Foundation, επικεντρώθηκε σε πρακτικές για την εταιρική κοινωνική ευθύνη των ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο κ. Mauricio M.Garrido, T&T Salvage LLC, κάλυψε τα νομοθετικά θέματα για την ασφάλεια στην ναυτιλία, από την σκοπιά της εταιρείας διάσωσης.
O κ. Rod Lingard, Steamship Mutual, παρουσίασε διεξοδικά τις βέλτιστες πρακτικές που αφορούν το loss prevention.
Ο κ. Chris Adams, Steamship Mutual, έκλεισε το τελευταίο μέρος του συνεδρίου με μία παρουσίαση σχετική με πρακτικές για αντιμετώπιση των προσαράξεων.
Στο τέλος κάθε μέρους ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους ομιλητές και το κοινό.
Τέλος, ο επιμελητής του SAFETY4SEA, Απόστολος Μπελόκας, ευχαρίστησε τους συνέδρους για τη συμμετοχή τους και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τους ομιλητές, τους υποστηρικτές, τους χορηγούς και την οργανωτική ομάδα του συνεδρίου, για την άριστη συνεισφορά τους στην επίτευξη των στόχων του συνεδρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ