
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Τα πρώτα σημάδια αισιοδοξίας και ανάκαμψης της αγοράς έκαναν την εμφάνιση τους την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς, τουλάχιστον προς το παρόν, οι νομισματικές ισοτιμίες αλλά και οι τιμές του σιδήρου άρχισαν να παρουσιάζουν θετική πορεία σχεδόν σε όλες τις αγορές, αφού το Πακιστάν έχει ακόμη μερικά προβλήματα, βάζοντας έτσι τους Cash Buyers σε αγοραστική διάθεση και με στοιχεία σπέκουλας για περεταίρω αύξηση των τιμών.
Στην Ινδία, η ρουπία την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε θεαματικά κέρδη αφού έκλεισε στις 61 ρουπίες προς το δολάριο, χτίζοντας έτσι πάλι την εμπιστοσύνη στους Cash Buyers, μετά από μεγάλο διάστημα απραξίας, οι οποίοι βγήκαν στην αγορά για όλα τα μεγέθη και τύπους πλοίων.
Παρά το γεγονός ότι η νομισματική πολιτική του νέου Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας έδειξε να αποδίδει, βραχυπρόθεσμα το νομισματικό ρίσκο παραμένει και αναμένουμε να δούμε αν τελικά η κατάσταση έχει σταθεροποιηθεί ώστε και η αγορά των διαλύσεων να επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα.
Το Πακιστάν, αντιθέτως με την Ινδία συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα ισοτιμίας και ενώ συνήθως ακολουθεί την Ινδία στις αγορές, αυτή τη φορά δεν κατάφερε να την ανταγωνιστεί αφού τα επίπεδα των τιμών του ήτανε χαμηλότερα παρά το γεγονός ότι η ζήτηση από πλευρά Cash Buyers ήταν αυξημένη συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα.
Το Μπαγκλαντές, το οποίο δεν είχε προβλήματα ισοτιμίας αλλά αντιμετώπιζε την πτωτική πορεία των τιμών του σιδήρου, την προηγούμενη εβδομάδα μπήκε και αυτό στην αγορά μετά από αρκετό διάστημα απραξίας καθώς οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν αύξηση και συγκεκριμένα κατά $ 10 τον τόνο, δίνοντας έτσι κίνητρα στους End Buyers να επαναδραστηριοποιηθούν.
Για να καταστεί ανταγωνιστικό όμως το Μπαγκλαντές θα πρέπει να υπάρξει και αύξηση των τιμών καθώς υπολείπεται της Ινδίας και του Πακιστάν.
Η Κίνα, που το προηγούμενο διάστημα μονοπωλούσε την αγορά, αρχίζει και πάλι να νοιώθει την πίεση και τον έντονο ανταγωνισμό από τις υπόλοιπες αγορές που αρχίζουν και επιστρέφουν σιγά – σιγά και σαν μοναδικό πλεονέκτημα και πάλι είναι καθαρά η γεωγραφική τοποθεσία, δηλαδή αν το υποψήφιο πλοίο προς διάλυση τυχαίνει να βρίσκεται στην περιοχή της Κίνας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 846,471 DWT εκ των οποίων περίπου το 37% (316,533 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 52% (438,661 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 11% (91,257 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 370 – $ 395 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 360 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…

Το 2025 οδεύει με βεβαιότητα προς τη λίστα των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με την υπηρεσία κλιματικής παρακολούθησης Copernicus της…

Η Fleet Management Limited έχει ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλιακή αγορά για τη συνολική στρατηγική σας; Η ομάδα έχει αναπτυχθεί…

Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ