
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε., μετά και την έκδοση από το ΥΠΕΚΑ των περιβαλλοντικών όρων, αποφάσισε:
α. Την έγκριση εκτέλεσης κατασκευής του έργου «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Πειραιώς – Νότια Πλευρά Κρουαζιέρας».
β. Την έγκριση προκήρυξης Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για το ίδιο έργο και
γ. Την έγκριση υποβολής αίτησης χρηματοδότησης και λοιπών συνοδευτικών εγγράφων του πιο πάνω έργου.
Η Δ/νση Τεχνικών Έργων του ΟΛΠ Α.Ε. κατέθεσε ήδη τα γενικά και ειδικά σχέδια (ηλεκτροδότησης, λυμάτων, ύδρευσης, ηλεκτροδότησης, οπτικών ινών κλπ.) του έργου, τα τεύχη τεχνικών δεδομένων, συγγραφής υποχρεώσεων, τιμολογίων και το τεύχος Προκήρυξης Ανοιχτής Διαδικασίας για την πρόσληψη του Συμβούλου.
Για το έργο αυτό έχουν ήδη εκδοθεί:
α. Μελέτη του Εργαστηρίου Λιμενικών του ΕΜΠ,
β. μελέτη cost-benefit του έργου από την Τράπεζα Πειραιώς,
γ. μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων,
δ. μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων,
ε. σύμφωνη γνώμη του ΓΕΝ,
στ. έγκριση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του ΥNA (2011),
ζ. ΚΥA των συναρμόδιων Υπουργείων για ένταξη στο ΕΣΠΑ (2011),
η. Διακήρυξη του έργου από τη διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Αττικής (2012) και
θ. έγκριση της Χρηματοδότησης του έργου από την Ε.Ε με ποσοστό 95% επί της συνολικής του δαπάνης (2013).
Όπως είναι γνωστό, λόγω της αύξησης της κίνησης της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (+151% την τελευταία δεκαετία 2002-2012), της ναυπήγησης νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μ.) στα πλαίσια του Επενδυτικού Προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε. (2010 – 2015) αποφασίστηκε η επέκταση του νότιου μέρους του επιβατικού λιμένα, έργο το οποίο θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά, το σημαντικότερο κόμβο κρουαζιέρας της Μεσογείου.
Το έργο θα έχει εσωτερικούς κρηπιδότοιχους 1000 μ., ωφέλιμο βάθος 18 μ. εξωτερικά λιμενικά έργα (κυματοθραύστες) 1.100 μ . και χερσαίους χώρους 140.000 τ.μ.
Επί του χώρου αυτού προβλέπεται να κατασκευασθεί Διεθνής Σταθμός Επιβατών με Σύμβαση Παραχώρησης. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 120 εκ. Ευρώ χρηματοδοτείται κατά 95% από ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία (113,9 εκ. Ευρώ).
Το έργο θα κατασκευασθεί σε 23 μήνες από την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού του Τεχνικού Συμβόλου, του οποίου η προεκτιμημένη αμοιβή βάση του Ν. 3316/2005 ανέρχεται στο ποσό 1.283.802 Ευρώ. Ο διαγωνισμός για την πρόσληψη του Συμβούλου είναι Ανοιχτός, οι δε δαπάνες του βαρύνουν τις πιστώσεις του έργου.
Το έργο αυτό είναι το μεγαλύτερο λιμενικό έργο που εκτελείται στη χώρα μας και μάλιστα με κοινοτική χρηματοδότηση 95%, θα καταστήσει δε τον Πειραιά Διεθνές Κέντρο Κρουαζιέρας της Μεσογείου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ