
Σχετικά με το θέμα της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΠ Α.Ε. με την εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών” σε χώρους των Σταθμών Διακίνησης Επιβατών Εξωτερικού από τον ΟΛΠ Α.Ε. γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:
Η εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.”, με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει συνάψει Σύμβαση Παραχώρησης, αποτελεί το μοναδικό πάροχο με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης αφορολογήτων ειδών εντός χερσαίων χώρων λιμένων και αεροδρομίων.
Επομένως δεν τίθεται θέμα διαγωνισμού, αφού στους χώρους αυτούς, όπως γίνεται σ΄ όλα τα αεροδρόμια και λιμάνια, δεν μπορεί να εγκατασταθεί τρίτος.
Βάσει του Ν. 2533/97 και της Γνωμοδότησης 36/2013 του Ν.Σ.Κ., η παραχώρηση χώρων, σε αεροδρόμια ή λιμάνια είναι, εφόσον ζητηθεί, υποχρεωτική για τον ιδιοκτήτη του ελεγχόμενου τελωνειακού χώρου, στην προκειμένη περίπτωση για τον ΟΛΠ Α.Ε.
Επομένως ορθώς οι υπηρεσίες του ΟΛΠ Α.Ε. εισηγήθηκαν την παραχώρηση χώρων στα “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών” αποκλειστικά εντός του ελεγχόμενου τελωνειακού χώρου.
Το αντάλλαγμα (5%) προσδιορίζεται από το άρθρο 15 του Ν.2533/97. Σημειώνεται ότι το 50% επί των ακαθαρίστων εσόδων των ΚΑΕ εισάγεται ως δημόσιο έσοδο στον Προϋπολογισμό του Κράτους.
Επομένως το τίμημα αποτελεί καθαρό έσοδο για τον ΟΛΠ Α.Ε., είναι νομοθετικά προσδιορισμένο, από δε τη συνολική λειτουργία των καταστημάτων κερδίζει το Ελληνικό Δημόσιο.
Τα ΚΑΕ λειτουργούν στους Επιβατικούς Σταθμούς Εξωτερικού του ΟΛΠ Α.Ε. από το 1997, όπως άλλωστε και σε 22 αεροδρόμια 16 λιμάνια και 12 συνοριακούς σταθμούς.
Τέλος, είναι αστήρικτος ο ισχυρισμός ότι η λειτουργία δύο Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών εντός των χώρων διακίνησης transit επιβατών στους Σταθμούς Επιβατών Εξωτερικού που λειτουργούν 5 περίπου μήνες το χρόνο μπορεί να επηρεάζει τη συνολική εμπορική κίνηση μιας τεράστιας πόλης, όπως ο Πειραιάς. Σημειώνεται ότι τα Καταστήματα αυτά στον Πειραιά λειτουργούν στον ΟΛΠ Α.Ε. βάσει του Ν.2533/97 και Π.Δ. 84/1979 επί 16 χρόνια. Η αμφισβήτηση της νομιμότητάς τους θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού τα Duty Free Shops αποτελούν παγκόσμιο εμπορικό θεσμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή των Ναυτικών Χρονικών στο Λονδίνο Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Iουνίου η ετήσια γενική συνέλευση των μελών του Greek Shipping Co-operation Committee (γνωστού ως…
Περισσότεροι από 260 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά την συντριβή αεροσκάφους της Air India, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία της τελευταίας…
Την ανάπτυξη της στην Ευρώπη, συνεχίζει η American Airlines προσθέτοντας ένα ακόμη δρομολόγιο στο ελληνικό δίκτυό της με την εισαγωγή της εποχικής σύνδεσης μεταξύ…
Άνοδο καταγράφει η ναυλαγορά των Capesizes τις τελευταίες εβδομάδες, μετά τη «ραθυμία» του Απριλίου και του Μαΐου. Η συγκεκριμένη άνοδος οδηγείται κυρίως από την…
To μεταφορικής ικανότητας 16.592 TEUs «Axel Maersk» παρέλαβε πρόσφατα η Maersk, επισφραγίζοντας την «πίστη» της στις δυνατότητες της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου. Αξίζει να…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ευκαιρίες απασχόλησης, καθώς τα περιοριστικά μέτρα Τραμπ πλήττουν το διά θαλάσσης εμπόριο και έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την περιφερειακή…
Επένδυση ύψους $19,25 δισ. για την ανάπτυξη ενός νέου πυρηνικού εργοστασίου στη νοτιοανατολική Αγγλία δρομολογεί το Λονδίνο, όπως ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, στο πλαίσιο…
Η CLPe Holdings, θυγατρική της εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας CLP με έδρα το Χονγκ Κονγκ, και η κρατική πετρελαϊκή China National Offshore Oil Corporation (CNOOC)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ