
Σχετικά με το θέμα της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΠ Α.Ε. με την εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών” σε χώρους των Σταθμών Διακίνησης Επιβατών Εξωτερικού από τον ΟΛΠ Α.Ε. γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:
Η εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.”, με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει συνάψει Σύμβαση Παραχώρησης, αποτελεί το μοναδικό πάροχο με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης αφορολογήτων ειδών εντός χερσαίων χώρων λιμένων και αεροδρομίων.
Επομένως δεν τίθεται θέμα διαγωνισμού, αφού στους χώρους αυτούς, όπως γίνεται σ΄ όλα τα αεροδρόμια και λιμάνια, δεν μπορεί να εγκατασταθεί τρίτος.
Βάσει του Ν. 2533/97 και της Γνωμοδότησης 36/2013 του Ν.Σ.Κ., η παραχώρηση χώρων, σε αεροδρόμια ή λιμάνια είναι, εφόσον ζητηθεί, υποχρεωτική για τον ιδιοκτήτη του ελεγχόμενου τελωνειακού χώρου, στην προκειμένη περίπτωση για τον ΟΛΠ Α.Ε.
Επομένως ορθώς οι υπηρεσίες του ΟΛΠ Α.Ε. εισηγήθηκαν την παραχώρηση χώρων στα “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών” αποκλειστικά εντός του ελεγχόμενου τελωνειακού χώρου.
Το αντάλλαγμα (5%) προσδιορίζεται από το άρθρο 15 του Ν.2533/97. Σημειώνεται ότι το 50% επί των ακαθαρίστων εσόδων των ΚΑΕ εισάγεται ως δημόσιο έσοδο στον Προϋπολογισμό του Κράτους.
Επομένως το τίμημα αποτελεί καθαρό έσοδο για τον ΟΛΠ Α.Ε., είναι νομοθετικά προσδιορισμένο, από δε τη συνολική λειτουργία των καταστημάτων κερδίζει το Ελληνικό Δημόσιο.
Τα ΚΑΕ λειτουργούν στους Επιβατικούς Σταθμούς Εξωτερικού του ΟΛΠ Α.Ε. από το 1997, όπως άλλωστε και σε 22 αεροδρόμια 16 λιμάνια και 12 συνοριακούς σταθμούς.
Τέλος, είναι αστήρικτος ο ισχυρισμός ότι η λειτουργία δύο Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών εντός των χώρων διακίνησης transit επιβατών στους Σταθμούς Επιβατών Εξωτερικού που λειτουργούν 5 περίπου μήνες το χρόνο μπορεί να επηρεάζει τη συνολική εμπορική κίνηση μιας τεράστιας πόλης, όπως ο Πειραιάς. Σημειώνεται ότι τα Καταστήματα αυτά στον Πειραιά λειτουργούν στον ΟΛΠ Α.Ε. βάσει του Ν.2533/97 και Π.Δ. 84/1979 επί 16 χρόνια. Η αμφισβήτηση της νομιμότητάς τους θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού τα Duty Free Shops αποτελούν παγκόσμιο εμπορικό θεσμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ