
 
															Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, συναντήθηκε χθες στο Λονδίνο με τον το Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) κ. Koji Sekimizu, στην έδρα του Οργανισμού.
Στη διάρκεια της συνομιλίας τους, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε εκ νέου την αναγνώριση της Ελλάδας για το σπουδαίο έργο που παράγει ο IMO σε θέματα παγκόσμιας ναυτιλίας.
Στη συνέχεια, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, συνάντησε τον αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών της Βρετανικής Κυβέρνησης, αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας, κ. Stephen Hammond.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα, ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι Ελλάδα και η Μ. Βρετανία είναι δυο χώρες με μακρά παράδοση στο χώρο της ναυτιλίας.
«Θεωρούμε ότι ο ΙΜΟ πρέπει να συνεχίσει να είναι ο ναυτιλιακός νομοθέτης σε παγκόσμιο επίπεδο. Εμείς, από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τον Οργανισμό», υπογράμμισε. Παράλληλα ο κ. Βαρβιτσιώτης επέστησε στον κ. Sekimizu την προσοχή στα θέματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, στο φαινόμενο της πειρατείας, καθώς και σε εκείνο της βιώσιμης ανάπτυξης της ναυτιλίας, συνδυαζόμενη, όμως, πάντα με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Τόνισε, δε, το πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει σήμερα η ελληνική ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο. Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Βαρβιτσιώτης, ζήτησε από το Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού την περαιτέρω αξιοποίηση των Ελλήνων στην οργανωτική λειτουργία του IMO. «Η χώρα μας σήμερα, άλλωστε, έχει την ευτυχία να διαθέτει μια νέα γενιά υψηλού μορφωτικού επιπέδου, άρτια καταρτισμένη και με εμπεριστατωμένη γνώση στα θέματα της ναυτιλίας», τόνισε χαρακτηριστικά.«Μας συνδέει μια σχέση αιώνων που δεν ήταν ποτέ ανταγωνιστική, αλλά πάντα συμπληρωματική του ενός προς τον άλλο. Σήμερα, συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση, ενδυναμώνοντας την ήδη στενή συνεργασία και τους δεσμούς που έχουμε αναπτύξει στη θάλασσα.»
Παράλληλα, είχε την ευκαιρία να θέσει τις προτεραιότητες του Υπουργείου, ενόψει της επικείμενης ελληνικής Προεδρίας στην Ε.Ε. , προτάσσοντας για μία ακόμη φορά το θέμα της Νησιωτικότητας και την ανάγκη να αναπτυχθούν πολιτικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο προς αυτή την κατεύθυνση .
Εκτενής συζήτηση διεξήχθη και για το θέμα της παράνομης μετανάστευσης στα θαλάσσια σύνορα, με τον κ. Hammond να αναγνωρίζει τα σημαντικά
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Βαρβιτσιώτης, ενημέρωσε τον εκπρόσωπο της Βρετανικής Κυβέρνησης και για τα πολλαπλά οφέλη που μπορούν να προέλθουν από τη χρήση του LNG στη ναυτιλία. Σημείωσε ότι το LNG είναι ένα καύσιμο πιο φιλικό για το περιβάλλον, ενώ με την ενεργειακή μετατροπή των πλοίων επιτυγχάνεται και η απεξάρτηση τους από το πετρέλαιο και τις διαρκείς διακυμάνσεις στην τιμή του, οι οποίες εν τέλει αποτυπώνονται στο κόστος του εισιτηρίου.
—
«Χρειαζόμαστε πολιτικές που θα συνδράμουν στη διασφάλιση της ενεργειακής και αναπτυξιακής αυτοτέλειας των νησιών. Η Ελλάδα, ως μια κατεξοχήν νησιωτική χώρα, είναι εκείνη που οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες και να προωθήσει σε διεθνές επίπεδο τη θεσμοθέτησή τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.«βήματα προς τα εμπρός» που έχει επιδείξει η χώρα μας το τελευταίο χρονικό διάστημα. Ο κ. Βαρβιτσιώτης, για το ζήτημα αυτό, έθεσε το αίτημα για χρηματοδότηση από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της συντήρησης και επισκευής των μέσων του Λιμενικού Σώματος. Επεσήμανε , μάλιστα, ότι τον τελευταίο καιρό η πίεση εισροής των παράνομων μεταναστών, έχει μετατοπιστεί στα θαλάσσια σύνορα, ενώ αυτή τη στιγμή η Ελληνική Ακτοφυλακή έχει, ουσιαστικά, επωμιστεί το βάρος φύλαξης των νότιο-ανατολικών συνόρων ολόκληρης της Ευρώπης. Γι αυτό το λόγο, απευθυνόμενος εκ νέου στη Βρετανική πλευρά, ζήτησε τη συνδρομή της στην ενίσχυση σε πλωτά μέσα προς το Λιμενικό Σώμα.«Σήμερα υπάρχει ήδη ένα χρηματοδοτικό πλαίσιο από την Ε.Ε για το σκοπό αυτό. Εμείς από την πλευρά μας, πρέπει να κινηθούμε στην κατεύθυνση ενίσχυσης αυτού του χρηματοδοτικού πλαισίου, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να μας προσφέρει η χρήση του LNG στη ναυτιλία»,κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ