
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Το χαρακτηριστικό της εβδομάδας που πέρασε είναι ότι οι τιμές για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου σε όλες τις αγορές ήτανε αρκετά κάτω από τα $ 400 το τόνο, σηματοδοτώντας πως η πιθανότητα ανάκαμψης της αγοράς των διαλύσεων δεν φαίνεται ακόμη στον κοντινό ορίζοντα, αλλά έχει εισέλθει σε μία κατάσταση στασιμότητας στα τρέχοντα επίπεδα.
Μερικοί από τους Cash Buyers έχουν αρχίσει και προσφέρουν σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα έχουν ανοδική πορεία το 4ο τρίμηνο, ξεχνώντας ότι αυτή η τακτική τους δημιούργησε αρκετές ζημιές το προηγούμενο διάστημα.
Στην παρούσα κατάσταση, με τις τιμές σε αυτά τα επίπεδα, οι πλοιοκτήτες δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν τα πλοία τους αλλά και από την άλλη τα μηνύματα για βελτίωση των τιμών δεν είναι ιδιαίτερα θετικά.
Η Ινδία, με κρατική παρέμβαση κατάφερε να σταθεροποιήσει την ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο κάτω από τις 60 ρουπίες ενώ παράλληλα οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν αύξηση την τελευταία εβδομάδα.
Όπως προαναφέραμε κάποιοι Cash Buyers πιστεύουν πως τα χειρότερα πέρασαν και έχουν αρχίσει και εκδηλώνουν ενδιαφέρον ειδικότερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ αλλά λόγω της περιορισμένης προσφοράς των πλοίων όπως συμβαίνει κάθε καλοκαίρι σε συνδυασμό με το Ramadan αλλά και τις χαμηλές τιμές της αγοράς, θα χρειαστεί κάποιο διάστημα πριν η αγορά αρχίσει να κινείται ανοδικά.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι συγκριτικά με τις υπόλοιπες αγορές θεωρείται πιο σταθερή αγορά καθώς νομισματικά αλλά και από θέμα τιμών του σιδήρου δεν έχει αντιμετωπίσει διακυμάνσεις, την προηγούμενη εβδομάδα οι προσφερόμενες τιμές έφτασαν σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτές της Ινδίας προς απογοήτευση των Cash Buyers.
Ενώ υπάρχει ζήτηση για μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια, οι τιμές παραμένουν πιεσμένες καθώς και οι ανταγωνίστριες αγορές αντιμετωπίζουν πτωτικές τάσεις.
Στο Μπαγκλαντές, ενώ οι τιμές του σιδήρου κινήθηκαν πτωτικά κατά $ 10 – $ 15 τον τόνο, υπήρξε αγοραστική διάθεση χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι υπάρχει ουσιαστική βελτίωση της αγοράς, καθώς λόγω του Ramadan αλλά και την βελτίωση της αγοράς στην Κίνα, δεν αναμένεται σημαντικός αριθμός κλεισιμάτων να λάβει χώρα τις επόμενες εβδομάδες.
Η Κίνα, ύστερα από μεγάλο διάστημα αποχής αρχίζει και επιστρέφει στην αγορά, εκμεταλλευόμενη τα προβλήματα των υπολοίπων αλλά και την εγχώρια αύξηση των τιμών του σιδήρου, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές να είναι βελτιωμένες, εφόσον μέχρι πρότινος ήτανε κάτω από τα $ 300 τον τόνο και τώρα βρίσκονται πάνω από τα $ 320 τον τόνο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 675,933 DWT εκ των οποίων περίπου το 25% (169,957 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 68% (459,755 DWT)δεξαμενόπλοια και το 7% (46,201 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 320 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ