
Σε απάντηση των πρόσκαιρων εντυπώσεων που επιδιώκουν να δημιουργήσουν κάποιες πλευρές από άγνοια ή μικροπολιτική σκοπιμότητα, παρατίθενται τα ακόλουθα στοιχεία:
Από το 2002, οι ναύλοι για όλες τις κατηγορίες επιβατών και οχημάτων
καθορίζονται ελεύθερα, βάσει ποσοτικών και γεωγραφικών κριτηρίων, σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία.
Εξαίρεση αποτελούν οι άγονες γραμμές και οι συνδέσεις νησιών που δεν
πληρούν τα κριτήρια αυτά. Εκεί το κράτος καθορίζει ανώτατη τιμολόγηση για την οικονομική θέση επιβατών, τα ΙΧΕ οχήματα μήκους ως 4,25 μέτρα, καθώς και ανά μέτρο για τα φορτηγά.
Από το 2008, και κατ΄ εκτέλεση της υπουργικής απόφασης
3323.1/01/08/19-03-2008, το Υπουργείο αναπροσαρμόζει τις ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων κάθε χρόνο, σε ποσοστό αντίστοιχο με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους, όπως αυτό επίσημα προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας.
Παρά την οριακή οικονομική κατάσταση του κλάδου της ακτοπλοΐας, ο
Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπέγραψε απόφαση με την οποία το κρατικό ναυλολόγιο αναπροσαρμόστηκε κατά 0,8%, ακριβώς στο ποσοστό που αντιστοιχεί στην αύξηση του περυσινού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως ορίζει ο νόμος.
Πρόκειται, με άλλα λόγια, για αναπροσαρμογή στα όρια του μηδενικού
κόστους, που δεν επηρεάζει καθοριστικά το συνολικό κόστος των ναύλων, αφορά κάποιες γραμμές και συνδέσεις νησιών και ακόμη πιο συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ