
Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη χθεσινή έκτακτη συνεδρίασή της, εξέτασε διεξοδικά τις ρυθμίσεις, που περιλαμβάνονται στον Κανονισμό για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 (MLC), που δημοσιεύθηκε πρόσφατα (ΦΕΚ 1671 Β΄), εστιάζοντας στο περιεχόμενο της παραγράφου 1 του άρθρου 6, που αναφέρεται στη σύμβαση ναυτολόγησης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας «ομόφωνη ήταν η εκτίμηση ότι η ρύθμιση αυτή που επιχειρείται στο χώρο των συμβάσεων ναυτολόγησης κατ’ αρχήν δεν συνάδει αλλά προσκρούει στη Διεθνή Σύμβαση MLC, που κυρώθηκε με τον Ν. 4078/2012 και ότι συνιστά συνέχιση, με άλλη μορφή της προσπάθειας, που προϋπήρξε στη κατεύθυνση αυτή με το πασίγνωστο άρθρο 19 του πολυνομοσχεδίου ΥΝΑ (ήδη Ν. 4150/13) περί «ατομικών συμβάσεων», το οποίο τελικά καταψηφίσθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Η διοίκηση επίσης ασχολήθηκε και με σειρά άλλων θεμάτων, που προκύπτουν από σχετικές ρυθμίσεις του παραπάνω Κανονισμού καθώς και την ανατροπή των επιπέδων στελέχωσης των πλοίων, που δρομολογούνται μεταξύ λιμένων εσωτερικού και εξωτερικού με την εφαρμογή της «Ελάχιστης Ασφαλούς Στελέχωσης» (safe manning), την συνεχιζόμενη μη καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών των ναυτεργατών στην επιβατηγό ναυτιλία, παρά τις δοθείσες δεσμευτικές δηλώσεις των εφοπλιστών
Λόγω της σοβαρότητας των θεμάτων αυτών η διοίκηση απεφάσισε να βρίσκεται σε επαγρύπνηση και επιφυλακή για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των σωρευμένων προβλημάτων της ναυτεργασίας και να ζητήσει άμεση συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου προκειμένου να εκθέσει αναλυτικά τις θέσεις της».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ