
Την ικανοποίηση του εξέφρασε σήμερα κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διευθυντών ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης για τη χθεσινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του έργου της επέκτασης του νότιου λιμένα κρουαζιέρας με συγχρηματοδότηση από κοινοτικούς, εθνικούς και πόρους του ΟΛΠ.
Το έργο αυτό το οποίο έχει εγκριθεί: (α) από την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων, (β) έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και (γ) έχει προκηρυχθεί από την ΕΔΑ του ΠΕΠ Αττικής, αποτελεί έργο κλειδί για τη μετατροπή σε κόμβο (hub) κρουαζιέρας της Μεσογείου του λιμένα Πειραιά.
Η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας για πλοία νέας γενιάς (άνω των 300μ.) αποτελεί ένα ώριμο έργο με πλήρεις μελέτες, το οποίο προσαρμοσμένο τεχνικά μπορεί να ολοκληρωθεί εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.
Το έργο αυτό και η έγκρισή του έχουν όμως τεράστια σημασία για όλο το λιμενικό σύστημα της χώρας, αφού με την εισήγηση της Γ.Δ.
Ανταγωνισμού και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα αποτελέσει “πιλότο” θεσμικά για την κατασκευή λιμένων με κρατική ενίσχυση και κοινοτική χρηματοδότηση.
Το πιο σημαντικό στοιχείο της έγκρισης αποτελεί σίγουρα το οικονομικό σκέλος της πρότασης: Η Επιτροπή ενέκρινε κρατική ενίσχυση ύψους 113,9 εκ. Ευρώ εκ των οποίων τα 96,9 εκ. αποτελούν χρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι επί του προϋπολογισμού του έργου ύψους 120 εκ. Ευρώ (χωρίς εκπτώσεις) τα 96,9 εκ. συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε., 17 εκ. Ευρώ αποτελούν την εθνική συνδρομή και τα 6,1 εκ. ιδιωτική συμμετοχή του ΟΛΠ Α.Ε. Το ποσοστό ενίσχυσης διαμορφώνεται στο 95% και ίσως είναι το υψηλότερο ποσοστό ενίσχυσης που έχει λάβει λιμάνι στην Ευρώπη, απόρροια των τεκμηριωμένων θέσεων του ΟΛΠ και των Εθνικών Αρχών.
Όπως δήλωσε ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “η απόφαση αυτή φέρνει 120 εκ. Ευρώ στον Πειραιά, ενισχύει την ελληνική κρουαζιέρα, δικαιώνοντας τις προσπάθειες μας για τη μετατροπή του λιμένα Πειραιά σε Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού. Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως το Υπ. Οικονομικών και τα στελέχη του, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, την Περιφέρεια Αττικής, τα στελέχη του ΟΛΠ Α.Ε. και τους συνεργάτες του, τα στελέχη της Τask Force για τη βοήθεια τους και φυσικά τους αρμόδιους Επιτρόπους και τους συνεργάτες τους για την απόφαση αυτή.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ