
Την ικανοποίηση του εξέφρασε σήμερα κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διευθυντών ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης για τη χθεσινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του έργου της επέκτασης του νότιου λιμένα κρουαζιέρας με συγχρηματοδότηση από κοινοτικούς, εθνικούς και πόρους του ΟΛΠ.
Το έργο αυτό το οποίο έχει εγκριθεί: (α) από την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων, (β) έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και (γ) έχει προκηρυχθεί από την ΕΔΑ του ΠΕΠ Αττικής, αποτελεί έργο κλειδί για τη μετατροπή σε κόμβο (hub) κρουαζιέρας της Μεσογείου του λιμένα Πειραιά.
Η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας για πλοία νέας γενιάς (άνω των 300μ.) αποτελεί ένα ώριμο έργο με πλήρεις μελέτες, το οποίο προσαρμοσμένο τεχνικά μπορεί να ολοκληρωθεί εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.
Το έργο αυτό και η έγκρισή του έχουν όμως τεράστια σημασία για όλο το λιμενικό σύστημα της χώρας, αφού με την εισήγηση της Γ.Δ.
Ανταγωνισμού και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα αποτελέσει “πιλότο” θεσμικά για την κατασκευή λιμένων με κρατική ενίσχυση και κοινοτική χρηματοδότηση.
Το πιο σημαντικό στοιχείο της έγκρισης αποτελεί σίγουρα το οικονομικό σκέλος της πρότασης: Η Επιτροπή ενέκρινε κρατική ενίσχυση ύψους 113,9 εκ. Ευρώ εκ των οποίων τα 96,9 εκ. αποτελούν χρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι επί του προϋπολογισμού του έργου ύψους 120 εκ. Ευρώ (χωρίς εκπτώσεις) τα 96,9 εκ. συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε., 17 εκ. Ευρώ αποτελούν την εθνική συνδρομή και τα 6,1 εκ. ιδιωτική συμμετοχή του ΟΛΠ Α.Ε. Το ποσοστό ενίσχυσης διαμορφώνεται στο 95% και ίσως είναι το υψηλότερο ποσοστό ενίσχυσης που έχει λάβει λιμάνι στην Ευρώπη, απόρροια των τεκμηριωμένων θέσεων του ΟΛΠ και των Εθνικών Αρχών.
Όπως δήλωσε ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “η απόφαση αυτή φέρνει 120 εκ. Ευρώ στον Πειραιά, ενισχύει την ελληνική κρουαζιέρα, δικαιώνοντας τις προσπάθειες μας για τη μετατροπή του λιμένα Πειραιά σε Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού. Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως το Υπ. Οικονομικών και τα στελέχη του, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, την Περιφέρεια Αττικής, τα στελέχη του ΟΛΠ Α.Ε. και τους συνεργάτες του, τα στελέχη της Τask Force για τη βοήθεια τους και φυσικά τους αρμόδιους Επιτρόπους και τους συνεργάτες τους για την απόφαση αυτή.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ