
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
«Οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να ξεχνούν κατά την εφαρμογή οικονομικών μεταρρυθμίσεων ότι ο βασικός στόχος είναι η βελτίωση της ζωής των πολιτών. Αν δούμε για παράδειγμα την ανεργία των νέων να ανεβαίνει υπερβολικά τότε σε κάποιο σημείο πρέπει να προσαρμόσουμε τη προσέγγιση μας, για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα χάσουμε μία γενιά. Η Γερμανία δεν θα τα πάει καλά στην οικονομία αν η υπόλοιπη Ευρώπη δίνει μάχη για επιβίωση», τόνισε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Barack Obama, στην Merkel, κατά την επίσκεψη του στη Γερμανία. Τραγωδία όχι μόνο οικονομική αλλά πολιτική και κοινωνική χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της Ρωσίας, Vladimir Putin, την κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας σε διάφορες χώρες, εστιάζοντας στην ανεργία των νέων και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία.
Οι Financial Times σε άρθρο τους προειδοποιούν για μία δεκαετία στην Ευρωζώνη όπου οι χρεοκοπίες θα πέφτουν βροχή. Όσο δεν υλοποιείται η τραπεζική ένωση και η ΕΚΤ δεν κάνει πράξη τη δέσμευση για παροχή απεριόριστης ρευστότητας η Ευρωζώνη θα βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού.
Το Markewatch, αναφέρει πως και πως η κρίση χρέους απαιτεί μία συλλογική ηπειρωτική λύση, καθώς δεν είναι «εθνική» κρίση η οποία μπορεί να ρυθμιστεί από τους πιστωτές.
Η S&P σε έκθεση της για την Ευρωζώνη, μεταθέτει την ανάκαμψη για το 2014 εν αντιθέσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που την τοποθετεί το β’ εξάμηνο του 2013. Συγκεκριμένα εκτιμά ύφεση 0,5% για το 2013 ενώ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη λήξη των εταιρικών ομολόγων αξίας 4 τρις δολαρίων από σήμερα μέχρι το 2017 τη στιγμή που το κύριο πρόβλημα είναι η άντληση νέων κεφαλαίων.
Σύμφωνα με τη Bundesbank, η Γερμανική οικονομία αναμένεται να ανακάμψει στο β’ τρίμηνο αλλά θα επιβραδυνθεί ξανά το γ’ τρίμηνο επικαλούμενη τις χαμηλές παραγγελίες στη μεταποίηση τον Απρίλιο που επιβαρύνει τις προσδοκίες για τη βιομηχανική παραγωγή.
Στις εξαμηνιαίες εκτιμήσεις της η Κεντρική Τράπεζα υποβάθμισε την ανάπτυξη στο 0,3% για φέτος από 0,4% το Δεκέμβριο και για το 2014 σε 1,5% από 1,9% προηγουμένως. Ταυτόχρονα, το Spiegel, αναφέρει πως μετά από αρκετά χρόνια μείωσης η ανεργία θα αυξηθεί το 2013 και το 2014 στο 6,9% και 7% αντίστοιχα. Το 2012 η ανεργία διαμορφώθηκε στο 6,8%.
Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ, το κυρίαρχο θέμα είναι το πότε η FED θα σταματήσει την ενίσχυση της ρευστότητας μέσω του προγράμματος αγοράς ομολόγων το οποίο χρονικά τοποθετείται για τον Ιούνιο του 2014 ενώ από το Σεπτέμβριο θα μειωθεί το ποσό στα $ 65 δις μηνιαίως από τα $ 85 σήμερα, αν και κάποιοι ισχυρίζονται ότι είναι πρόωρη μία τέτοια ενέργεια.
Η FED για το 2014 εκτιμά μείωση του ποσοστού ανεργίας στο 6,5%, το στόχο που είχε θέσει για αύξηση των επιτοκίων, ενώ αναβάθμισε την ανάπτυξη στο 3 – 3,5% από 2,9 – 3,4%. Για το 2015, το ποσοστό ανεργίας αναμένεται στο 5,8 – 6,2%.
Στη Κίνα πρόβλημα ρευστότητας εμφανίστηκε ξαφνικά καθώς κλιμακώνεται η κόντρα της κυβέρνησης με το σκιώδες τραπεζικό σύστημα και το διατραπεζικό επιτόκιο εκτινάχθηκε σε νέο ιστορικό καθώς η Κεντρική Τράπεζα αρνήθηκε να υποκύψει στις πιέσεις και να προχωρήσει σε νέα ένεση ρευστότητας.
Σε χαμηλό 9 μηνών υποχώρησε ο PMI μεταποίησης, στις 48,3 μονάδες, επιβεβαιώνοντας την επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας εκτιμώντας ότι το β’ τρίμηνο θα είναι χαμηλότερο από το πρώτο και δεν διαφαίνεται κάποιο τέλος σε αυτή την τάση.
Η HSBC υποβάθμισε την ανάπτυξη της για φέτος στο 7,4% από 8,2% προηγουμένως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ