
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Με τις τιμές να παρουσιάζουν πτωτική τάση οι πλοιοκτήτες έχουν σταματήσει τις διαπραγματεύσεις όπως επίσης και οι End Buyers, οι οποίοι περιμένουν την αγορά να σταθεροποιηθεί σε χαμηλά επίπεδα πριν αρχίσουν πάλι να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για αγορές.
Στην Ινδία, η νομισματική ισοτιμία είναι ο κύριος λόγος που η αγορά αντιμετωπίζει προβλήματα, καθώς η ρουπία έφτασε στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα σχεδόν των 57 ρουπίων σε σχέση με το δολάριο, ενώ ταυτόχρονα η πτωτική πορεία των τιμών του σιδήρου επιδεινώνει περεταίρω την κατάσταση με τους End Buyers να μην εκδηλώνουν ενδιαφέρον για καινούριες αγορές. Να επισημάνουμε ότι τα πλοία αγοράζονται από τους Cash Buyers σε δολάρια και ύστερα τα μεταπωλούν στους End Buyers σε ρουπίες, οπότε η συναλλαγματική ισοτιμία αποτελεί σοβαρό κριτήριο αγοράς.
Το Πακιστάν, στην παρούσα φάση θεωρείται η πιο συμφέρουσα λύση για τους πλοιοκτήτες καθώς προσφέρει τα υψηλότερα επίπεδα τιμών. Αυτό οφείλεται στο ότι δεν αντιμετωπίζει προβλήματα συναλλαγματικής ισοτιμίας όπως η Ινδία ενώ οι τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Εν αναμονή όμως του νέου προϋπολογισμού όπου ουσιαστικά προεξοφλείτε μία αύξηση φόρου 4% στις εισαγωγές και δεδομένου των αποθεμάτων που έχουν από τις προηγούμενες εβδομάδες οι End Buyers έχουν μειώσει την έντονη αγοραστική τους διάθεση.
Το Μπαγκλαντές, εκτός από τα συνήθη συνεχιζόμενα προβλήματα με τις διαδηλώσεις και τις απεργίες, αντιμετωπίζει και έντονη μεταβλητότητα στις τιμές του σιδήρου όπου σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα της φορολογίας στις εισαγωγές από την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού έχει καταστήσει τους End Buyers ιδιαίτερα επιφυλακτικούς στο να προβούν σε νέες αγορές.
Η Κίνα συνεχίζει να παραμένει εκτός αγοράς με τις προσφερόμενες τιμές να βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα αφού οι τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε πτωτική τροχιά που οφείλεται στην μειωμένη ζήτηση λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης στην Κίνα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,007,797 DWT εκ των οποίων περίπου το 69% (698,767 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 19% (193,757 DWT) Tankers, και το 12% (115,273 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ