
Με τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλα τα λιμάνια της Ευρώπης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της γενικής συνέλευσης 2013 της Ένωσης Λιμένων Ευρώπης (ESPO) στη Βάρνα Βουλγαρίας.
Στη γενική συνέλευση και στις εργασίες του συνεδρίου που ακολούθησε πήραν μέρος ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Γιώργος Ανωμερίτης και ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise), Σταύρος Χατζάκος, γενικός δ/ντής του ΟΛΠ Α.Ε.
Έντονη ήταν και η γενική ελληνική παρουσία, εφόσον οι κύριοι συντονιστές των εργασιών του συνεδρίου ήταν οι καθηγητές κ.κ. Ηρακλής Χαραλαμπίδης (πανεπιστήμιο Άμστερνταμ), Αθανάσιος Πάλλης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), με κεντρικό εισηγητή τον επικεφαλής του τομέα των Λιμένων της Ευρ. Επιτροπής (DG Move), Δημήτριο Θεολογίτη κ.ά.
Στις εργασίες του συνεδρίου συμμετείχε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Slim Kallas, ο οποίος παρουσίασε τις νέες προτάσεις της Ε.Ε. για τη μετεξέλιξη των Ευρωπαϊκών Λιμένων και τη νέα Ευρωπαϊκή Πολιτική για τα Λιμάνια.
Ο κ. Slim Kallas ονόμασε τα λιμάνια «Μηχανή Ανάπτυξης» και ζήτησε πλήρη οικονομική διαφάνεια στο σύνολο των λειτουργιών τους, των διαδικασιών ανάπτυξης και του μετασχηματισμού τους. Όπως είναι γνωστό οι βασικές αρχές πολιτικής της ESPO στα λιμάνια από το 2007 είναι ο ανταγωνισμός, η αποδοτικότητα, η διαφάνεια και η προστασία του περιβάλλοντος.
Μετοχικά τα 319 βασικά λιμάνια της Ευρώπης ανήκουν κατά 97% στο Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση , τα Επιμελητήρια και τους χρήστες, ενώ μόνο το 3% βρίσκεται εξολοκλήρου σε χέρια ιδιωτών.
Παράλληλα με τις αποφάσεις της ESPO για το νέο σχέδιο της Επιτροπής συμμετείχαν σε συνέδριο και κατέθεσαν τις απόψεις τους, η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών, η EMSA, η IDC (Διεθνής Οργάνωση Εργαζομένων στα Λιμάνια), oι Ενώσεις των Πλοηγών, των Πρακτόρων, των Επιμελητηρίων, της EPCSA, της ECSA, ο OOΣΑ και πολλά Ευρωπαϊκά Ινστιτούτα και Πανεπιστήμια.
Του συνεδρίου προηγήθηκε ειδική ημερίδα για τη συνεργασία και ανάπτυξη στα Λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ Α.Ε., ο ΟΛΘ Α.Ε. και η ΕΛΙΜΕ, στο πλαίσιο της “λιμενικής διπλωματίας” συμμετέχουν σε όλα τα ευρωπαϊκά όργανα και fora με κεντρικό στόχο τη συμμέτοχη στη λήψη των ευρωπαϊκών αποφάσεων και στην παρακολούθηση του ανταγωνισμού στον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ