
Με τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλα τα λιμάνια της Ευρώπης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της γενικής συνέλευσης 2013 της Ένωσης Λιμένων Ευρώπης (ESPO) στη Βάρνα Βουλγαρίας.
Στη γενική συνέλευση και στις εργασίες του συνεδρίου που ακολούθησε πήραν μέρος ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Γιώργος Ανωμερίτης και ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise), Σταύρος Χατζάκος, γενικός δ/ντής του ΟΛΠ Α.Ε.
Έντονη ήταν και η γενική ελληνική παρουσία, εφόσον οι κύριοι συντονιστές των εργασιών του συνεδρίου ήταν οι καθηγητές κ.κ. Ηρακλής Χαραλαμπίδης (πανεπιστήμιο Άμστερνταμ), Αθανάσιος Πάλλης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), με κεντρικό εισηγητή τον επικεφαλής του τομέα των Λιμένων της Ευρ. Επιτροπής (DG Move), Δημήτριο Θεολογίτη κ.ά.
Στις εργασίες του συνεδρίου συμμετείχε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Slim Kallas, ο οποίος παρουσίασε τις νέες προτάσεις της Ε.Ε. για τη μετεξέλιξη των Ευρωπαϊκών Λιμένων και τη νέα Ευρωπαϊκή Πολιτική για τα Λιμάνια.
Ο κ. Slim Kallas ονόμασε τα λιμάνια «Μηχανή Ανάπτυξης» και ζήτησε πλήρη οικονομική διαφάνεια στο σύνολο των λειτουργιών τους, των διαδικασιών ανάπτυξης και του μετασχηματισμού τους. Όπως είναι γνωστό οι βασικές αρχές πολιτικής της ESPO στα λιμάνια από το 2007 είναι ο ανταγωνισμός, η αποδοτικότητα, η διαφάνεια και η προστασία του περιβάλλοντος.
Μετοχικά τα 319 βασικά λιμάνια της Ευρώπης ανήκουν κατά 97% στο Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση , τα Επιμελητήρια και τους χρήστες, ενώ μόνο το 3% βρίσκεται εξολοκλήρου σε χέρια ιδιωτών.
Παράλληλα με τις αποφάσεις της ESPO για το νέο σχέδιο της Επιτροπής συμμετείχαν σε συνέδριο και κατέθεσαν τις απόψεις τους, η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών, η EMSA, η IDC (Διεθνής Οργάνωση Εργαζομένων στα Λιμάνια), oι Ενώσεις των Πλοηγών, των Πρακτόρων, των Επιμελητηρίων, της EPCSA, της ECSA, ο OOΣΑ και πολλά Ευρωπαϊκά Ινστιτούτα και Πανεπιστήμια.
Του συνεδρίου προηγήθηκε ειδική ημερίδα για τη συνεργασία και ανάπτυξη στα Λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ Α.Ε., ο ΟΛΘ Α.Ε. και η ΕΛΙΜΕ, στο πλαίσιο της “λιμενικής διπλωματίας” συμμετέχουν σε όλα τα ευρωπαϊκά όργανα και fora με κεντρικό στόχο τη συμμέτοχη στη λήψη των ευρωπαϊκών αποφάσεων και στην παρακολούθηση του ανταγωνισμού στον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ