
Με τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλα τα λιμάνια της Ευρώπης ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της γενικής συνέλευσης 2013 της Ένωσης Λιμένων Ευρώπης (ESPO) στη Βάρνα Βουλγαρίας.
Στη γενική συνέλευση και στις εργασίες του συνεδρίου που ακολούθησε πήραν μέρος ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Γιώργος Ανωμερίτης και ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise), Σταύρος Χατζάκος, γενικός δ/ντής του ΟΛΠ Α.Ε.
Έντονη ήταν και η γενική ελληνική παρουσία, εφόσον οι κύριοι συντονιστές των εργασιών του συνεδρίου ήταν οι καθηγητές κ.κ. Ηρακλής Χαραλαμπίδης (πανεπιστήμιο Άμστερνταμ), Αθανάσιος Πάλλης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), με κεντρικό εισηγητή τον επικεφαλής του τομέα των Λιμένων της Ευρ. Επιτροπής (DG Move), Δημήτριο Θεολογίτη κ.ά.
Στις εργασίες του συνεδρίου συμμετείχε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Slim Kallas, ο οποίος παρουσίασε τις νέες προτάσεις της Ε.Ε. για τη μετεξέλιξη των Ευρωπαϊκών Λιμένων και τη νέα Ευρωπαϊκή Πολιτική για τα Λιμάνια.
Ο κ. Slim Kallas ονόμασε τα λιμάνια «Μηχανή Ανάπτυξης» και ζήτησε πλήρη οικονομική διαφάνεια στο σύνολο των λειτουργιών τους, των διαδικασιών ανάπτυξης και του μετασχηματισμού τους. Όπως είναι γνωστό οι βασικές αρχές πολιτικής της ESPO στα λιμάνια από το 2007 είναι ο ανταγωνισμός, η αποδοτικότητα, η διαφάνεια και η προστασία του περιβάλλοντος.
Μετοχικά τα 319 βασικά λιμάνια της Ευρώπης ανήκουν κατά 97% στο Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση , τα Επιμελητήρια και τους χρήστες, ενώ μόνο το 3% βρίσκεται εξολοκλήρου σε χέρια ιδιωτών.
Παράλληλα με τις αποφάσεις της ESPO για το νέο σχέδιο της Επιτροπής συμμετείχαν σε συνέδριο και κατέθεσαν τις απόψεις τους, η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών, η EMSA, η IDC (Διεθνής Οργάνωση Εργαζομένων στα Λιμάνια), oι Ενώσεις των Πλοηγών, των Πρακτόρων, των Επιμελητηρίων, της EPCSA, της ECSA, ο OOΣΑ και πολλά Ευρωπαϊκά Ινστιτούτα και Πανεπιστήμια.
Του συνεδρίου προηγήθηκε ειδική ημερίδα για τη συνεργασία και ανάπτυξη στα Λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ Α.Ε., ο ΟΛΘ Α.Ε. και η ΕΛΙΜΕ, στο πλαίσιο της “λιμενικής διπλωματίας” συμμετέχουν σε όλα τα ευρωπαϊκά όργανα και fora με κεντρικό στόχο τη συμμέτοχη στη λήψη των ευρωπαϊκών αποφάσεων και στην παρακολούθηση του ανταγωνισμού στον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ