
Τα Λύκεια των Καρδαμύλων -Λιβάνειο ΕΠΑΛ και ΓΕΛ – οργάνωσαν για τους μαθητές -ιες της Β΄ τάξης, με συνοδούς καθηγητές την κ. Φράγκου Μαρία και την κ. Παπαλαμπροπούλου Γεωργία, διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στις 1 και 2 Aπριλίου 2013 στον Πειραιά.
Αναδημοσιεύουμε την περιγραφή της εκπαιδευτικής εκδρομής:
«Σε μια εποχή που η επαγγελματική αποκατάσταση είναι πολύ δύσκολη, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε αναλυτικά με τα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν και να ενημερωθούν από κοντά για τον κόσμο της ναυτιλιας με άμεσο και αξιόπιστο τρόπο. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να εκφράσουμε τα θερμά μας ευχαριστήρια και παράλληλα τα συγχαρητήρια στην εταιρεία GasLogLtd , τον πρόεδρο της κ. Πήτερ Γ. Λιβανό, τον γενικό διευθυντή κ. Θεόδωρο Κατεμίδη για την κάλυψη όλων τωνεξόδων μετακίνησης των μαθητών ( 18 άτομα) και των δύο συνοδών καθηγητών από και προς τη Χίο, τη διαμονή και τη σίτιση σε πολυτελέστατο ξενοδοχείο του Πειραιά. Παράλληλα, να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως τον καπετά Mιχάλη Μπουρέκα, απόφοιτο του σχολείου μας για την αμέριστη βοήθειά του στην πραγματοποίηση αυτής της εκδρομής.
Το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν το παρακάτω:
Τη Δευτέρα 1 Απριλίου 2013, φτάσαμε στο λιμάνι του Πειραιά και κατευθυνθήκαμε προς την Ακτή Μιαούλη, όπου πρώτος σταθμός υπήρξε ο Νηογνώμονας Lloyds Register και αμέσως μετά η περιβαλλοντική ενημέρωση απο τη HELMEPA, δια στόματος της καταπληκτικής Καρδαμυλίτισας ωκεανολόγου Μαρίας Κτιστάκη. Στο ίδιο κτίριο στεγάζεται και η ναυτιλιακή εταιρεία GasLog (πρώην Serres) εκεί, μας περίμενε ο καπετάν Μιχάλης Μπουρέκας, ο οποίος μας ενημέρωσε διεξοδικά για τα ναυτιλιακά επαγγέλματα . Ο καπετάν Μιχάλης κέρδισε, για μια ακόμα φορά, τους μαθητές με την αμεσότητα, την ευγένεια και το πατρικό ενδιαφέρον του. Στη συνέχεια μεταβήκαμε μαζί του στο εστιατόριο της εταιρείας, προσφορά της οποίας, ήταν και το μεσημεριανό μας γεύμα.
Κατόπιν, κατευθυνθήκαμε στην οδό Αγίου Νικολάου στα γραφεία της North of England P&I Association. Στην North of England μας περίμενε ο κ. Ιωακείμ Καλλίκης , ο οποίος συμμετείχε στην ενημέρωση μας. Απολαύσαμε μια εξαιρετική παρουσίαση του ρόλου του P&I στον τομέα της ασφάλισης. Ο κ. Ιωακείμ Καλλίκης μας κάλυψε τα έξοδα της μεταφοράς μας απο και προς το πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά.
Την επόμενη μέρα Τρίτη 2 Απριλίου 2013 το «ναυτιλιακό» μας ταξίδι συνεχίστηκε, με την επίσκεψή μας στο Κέντρο επιχειρήσεων και θαλασσίας διάσωσης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου. Μας έγινε ενδελεχής ενημέρωση απο τους αξιωματικούς των σωμάτων του ρόλου και τρόπου λειτουργίας του κέντρου, παράλληλα δε μας υποδέχθηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλης. Ακολούθησε η επίσκεψη μας στο ιστορικό πλοίο- μουσείο Hellas Liberty, όπου τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την περιήγηση τους στο πλοίο μνημείο και τη ξενάγηση τους απο τον καπετά Βαγγέλη Κούζιλο.
Η τελευταία μας επίσκεψη ήταν στο Cosmos Nautical Training Centre. Η παρουσίαση του εκπαιδευτικού κέντρου πραγματοποιήθηκε από τον κ. Κωνσταντίνο Σπυρόπουλο, ο οποίος μας έδωσε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και να κατανοήσουμε πόσο απαραίτητη είναι σήμερα η συνεχής εκπαίδευση των ναυτικών. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τον προσομοιωτή γέφυρας, ως εργαλείο μάθησης για τους πλοιάρχους, τον λεγόμενο Bridge/Manoeuvring Simulator.
Τα οφέλη που αποκομίσαμε από τις άκρως ενημερωτικές αυτές επισκέψεις ήταν πολλά και καθοριστικά θα λέγαμε για την επιλογή του επαγγέλματος των μαθητών. Μέσω αυτής της ευκαιρίας κατανοήσαμε και λύσαμε απορίες για θέματα της ναυτιλίας, γνωρίσαμε ανθρώπους με μεράκι που ασχολήθηκαν με τους μαθητές προσφέροντας τις γνώσεις και εμπειρίες τους με κατανόηση και αγάπη χωρίς να λογαριάζουν κόπο και χρόνο. Μαθητές και καθηγητές τους ευχαριστούμε όλους από καρδιάς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ