
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η τελευταία εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από την αρκετά αυξημένη δραστηριοποίηση της Ινδίας, και τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές στο να κλείσουν όσα περισσότερα πλοία μπορούν λόγω ότι και οι δύο χώρες με την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στα τέλη Μαΐου εκτιμούν ότι θα επιβληθούν πρόσθετοι φόροι στις εισαγωγές που θα επηρεάσουν αρνητικά τους End Buyers. Γεγονός είναι πάντως πως το τελευταίο διάστημα οι κατατεθειμένοι προϋπολογισμοί δεν έχουν επιβάλλει κανένα πρόσθετο φόρο.
Η Κίνα ουσιαστικά δεν έχει καταφέρει να επανέλθει στην αγορά λόγω των χαμηλών τιμών που προσφέρει.
Στην Ινδία, η σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου αλλά και της ρουπίας έχει ανοίξει την όρεξη των Cash Buyers για αγορές αντιμετωπίζοντας όμως ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό από τις γειτονικές χώρες, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές.
Το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές ανταγωνίζονται σε έναν αγώνα δρόμου στην προσπάθεια τους να κλείσουν όσα πιο πολλά πλοία μπορούν πριν από τους νέους προϋπολογισμούς που μπορεί να αυξήσουν την φορολογία.
Έως ένα σημείο αυτό εξηγεί τη σπέκουλα από την πλευρά των Cash Buyers, αφού οι τελικοί αγοραστές προσπαθούν να γεμίσουν τα διαλυτήρια με όσα πιο πολλά πλοία μπορούν πριν τα τέλη Μαΐου. Επιπροσθέτως η επερχόμενη περίοδος των μουσώνων τον Ιούνιο, δημιουργεί ένα πρόσθετο κίνητρο για έντονη δραστηριοποίηση καθώς για αρκετό διάστημα τα διαλυτήρια θα είναι κλειστά και όλοι εκτιμούν πως μετά το τέλος των μουσώνων οι τιμές θα είναι πιο χαμηλές λόγω της αυξημένης προσφοράς.
Στην Κίνα, για άλλη μία εβδομάδα οι τιμές παρέμειναν σε χαμηλότερα επίπεδα από των υπολοίπων χωρών, γεγονός στο οποίο οφείλεται στη κεντρική απόφαση της νέα κυβέρνησης να αποσυμπιέσει την αγορά φοβούμενη ενδεχόμενη υπερθέρμανση και ιδιαίτερα στο real estate.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 675,227 DWT εκ των οποίων περίπου το 64% (429,735 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 33% (223,242) δεξαμενόπλοια και το 3% (22,250) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ