
Κοινή δήλωση των βουλευτών Κυκλάδων και Πειραιά & Νήσων Νίκου Συρμαλένιου και Θοδωρή Δρίτσα
Η πρόσφατη κατάσχεση της ακίνητης περιουσίας του ναυπηγείου του Νεωρίου Σύρου από το ΙΚΑ, αναδεικνύει το μέγεθος της κρίσης που περνά το ναυπηγείο, αλλά και το σύνολο της ναυπηγοεπισκευής της χώρας.
Οι κυβερνήσεις όλων των τελευταίων χρόνων με αιχμή τις μνημονιακές πολιτικές, έχουν οδηγήσει όχι μόνο στην ύφεση, αλλά και στην καταστροφή και στο ξεπούλημα όλων των στρατηγικών τομέων της οικονομίας και ανάμεσα τους και του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
Η ανυπαρξία κλαδικής πολιτικής για τα ναυπηγεία, οι κυβερνητικές υποχωρήσεις απέναντι σε όλες τις αξιώσεις των κυρίαρχων κύκλων της Ε.Ε., οι αδιαφανείς και εν πολλοίς σκανδαλώδεις συμφωνίες με τους σημερινούς ιδιώτες-ιδιοκτήτες των ναυπηγείων, οδήγησαν στη συνεχή αποδυνάμωση και απαξίωση όλου του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα της χώρας, με αποτέλεσμα σήμερα χιλιάδες εργαζόμενοι των ναυπηγείων να βρίσκονται στα πρόθυρα της ανεργίας ή σε καθεστώς μισθών πείνας.
Η κατάσταση αυτή δεν πρόκειται να ανατραπεί, αν δεν αλλάξει ριζικά η πολιτική πλεύσης για τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Στα πλαίσια μιας τέτοιας πολιτικής κεντρικό ρόλο πρέπει να παίξει η συγκρότηση ενός δημόσιου φορέα για τη ναυπηγική πολιτική που θα αντιστρέψει τους όρους της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Σε μια τέτοια κατεύθυνση ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ θα δώσει όλες του τις δυνάμεις, έτσι ώστε μαζί με τους εργαζόμενους να στηριχθεί ο ναυπηγικός τομέας της χώρας. Ζητάμε άμεση ενεργοποίηση της κυβέρνησης και άμεσα μέτρα. Να αναζητηθούν ευθύνες και να δοθούν λύσεις, έτσι ώστε τα ναυπηγεία να μην οδηγηθούν σε οριστικό κλείσιμο. Το αντίθετο αποτελεί έγκλημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ