
Κοινή δήλωση των βουλευτών Κυκλάδων και Πειραιά & Νήσων Νίκου Συρμαλένιου και Θοδωρή Δρίτσα
Η πρόσφατη κατάσχεση της ακίνητης περιουσίας του ναυπηγείου του Νεωρίου Σύρου από το ΙΚΑ, αναδεικνύει το μέγεθος της κρίσης που περνά το ναυπηγείο, αλλά και το σύνολο της ναυπηγοεπισκευής της χώρας.
Οι κυβερνήσεις όλων των τελευταίων χρόνων με αιχμή τις μνημονιακές πολιτικές, έχουν οδηγήσει όχι μόνο στην ύφεση, αλλά και στην καταστροφή και στο ξεπούλημα όλων των στρατηγικών τομέων της οικονομίας και ανάμεσα τους και του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
Η ανυπαρξία κλαδικής πολιτικής για τα ναυπηγεία, οι κυβερνητικές υποχωρήσεις απέναντι σε όλες τις αξιώσεις των κυρίαρχων κύκλων της Ε.Ε., οι αδιαφανείς και εν πολλοίς σκανδαλώδεις συμφωνίες με τους σημερινούς ιδιώτες-ιδιοκτήτες των ναυπηγείων, οδήγησαν στη συνεχή αποδυνάμωση και απαξίωση όλου του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα της χώρας, με αποτέλεσμα σήμερα χιλιάδες εργαζόμενοι των ναυπηγείων να βρίσκονται στα πρόθυρα της ανεργίας ή σε καθεστώς μισθών πείνας.
Η κατάσταση αυτή δεν πρόκειται να ανατραπεί, αν δεν αλλάξει ριζικά η πολιτική πλεύσης για τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Στα πλαίσια μιας τέτοιας πολιτικής κεντρικό ρόλο πρέπει να παίξει η συγκρότηση ενός δημόσιου φορέα για τη ναυπηγική πολιτική που θα αντιστρέψει τους όρους της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Σε μια τέτοια κατεύθυνση ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ θα δώσει όλες του τις δυνάμεις, έτσι ώστε μαζί με τους εργαζόμενους να στηριχθεί ο ναυπηγικός τομέας της χώρας. Ζητάμε άμεση ενεργοποίηση της κυβέρνησης και άμεσα μέτρα. Να αναζητηθούν ευθύνες και να δοθούν λύσεις, έτσι ώστε τα ναυπηγεία να μην οδηγηθούν σε οριστικό κλείσιμο. Το αντίθετο αποτελεί έγκλημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…

Οι μέχρι στιγμής θαλάσσιες μεταφορές στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω Supramaxes, έχουν μειωθεί σημαντικά, με τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα Ultramaxes και Panamaxes να έχουν πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ