
Με αφορμή τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, αλλά και την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Π.Ν.Ο.), ο ευρωβουλευτής Σπύρος Δανέλλης έκανε την παρακάτω δήλωση:
“H επέκταση της αρχής που ισχύει κατά τη διάρκεια μιας απεργίας, δηλαδή να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας, πρέπει να εφαρμοστεί και στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος στα νησιά.
Η δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης με πλοίο ασφαλείας σε περιόδους απεργίας, προασπίζει το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα το δικαίωμα του ναυτικού να ασκεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην απεργία.
Οι ιδιαιτερότητες των νησιών, ειδικότερα των μικρών νησιών, επιβάλλουν μια νέα θεώρηση. Στη σύγκρουση δύο έννομων συμφερόντων –της απεργίας και του δημόσιου συμφέροντος- υπερισχύει η διασφάλιση του δεύτερου. Αυτό επιχειρεί να λύσει η πρόταση του υπουργείου Ναυτιλίας με την πρόταση για ύπαρξη πλοίου ασφαλείας.
Θα περίμενε κανείς ότι η ηγεσία της Π.Ν.Ο. θα κατέθετε τις προτάσεις της στον απαιτούμενο διάλογο, επιδεικνύοντας πνεύμα συναίνεσης και κατανόησης καταρχήν απέναντι στα προβλήματα των άλλων κλάδων – π.χ των αγροτών – που πλήττονται από τις χρόνιες επιλογές της. Εις μάτην! Με αδιαλλαξία επέλεξε για μια ακόμα φορά την απεργία.
Η σημερινή κρίση και τα προβλήματα που αυτή οξύνει δε μπορούν να επιλυθούν με τις μεθόδους του παρελθόντος.
Ταυτόχρονα, ίσως έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες ώστε να αντιληφθεί ο αγροτικός κόσμος τις δυνατότητες που του δίνει η νέα ΚΑΠ, αναγνωρίζοντας το ρόλο των ισχυρών συλλογικών σχημάτων.
Αξιοποιώντας το ρόλο αυτό, οι αγρότες θα μπορούσαν να μελετήσουν τη δυνατότητα μεταφοράς εφοδίων και προϊόντων, με μειωμένο κόστος και βελτίωση υπηρεσιών, μέσω πιθανής εκμίσθωσης πλοίου που θα έβαζε τέλος στο καθεστώς ομηρίας στο οποίο είναι δέσμιοι. Ζήτημα το οποίο έχει ήδη λυθεί προ πολλού σε άλλες νησιωτικές περιφέρειες της Ευρώπης.”
Ο κ. Σπύρος Δανέλλης είναι μέλος των Επιτροπών Γεωργίας & Ανάπτυξης της Υπαίθρου (AGRI) και Μεταφορών & Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ