
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 57η Συνόδου της Υποεπιτροπής για το Σχεδιασμό και εξοπλισμό των πλοίων (DE 57), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, κατά το διάστημα 18-22 Μαρτίου.
Στη Σύνοδο εξετάσθηκαν θέματα τεχνικού αντικείμενου που αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στα σωστικά μέσα των πλοίων και τον εξοπλισμό τους, θέματα που σχετίζονται με τα πλοία υποστήριξης της υπεράκτιας βιομηχανίας αναζήτησης υδρογονανθράκων και φυσικού αερίου, στις επιπτώσεις που προκαλούνται στο περιβάλλον από τον υποθαλάσσιο θόρυβο καθώς και η υιοθέτηση ενός υποχρεωτικού κώδικα (Polar Code) που θα καθορίζει διαδικασίες και υποχρεώσεις για τα πλοία που πλέουν σε ύδατα Πολικών Περιοχών προς διασφάλιση όρων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος.
Σε ότι αφορά στα θέματα ελληνικού ενδιαφέροντος, στο πλαίσιο της εξέτασης εγκυκλίου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας που αφορά σε διατάξεις της ΔΣ SOLAS σχετικά με την πρόσβαση σε χώρους του πλοίου προς επιθεώρηση, η Ελληνική πρόταση (έγγραφο εργασίας DE 57/3/9) για αποτροπή περαιτέρω μείωσης των υφιστάμενων ελαχίστων διαστάσεων ανθρωποθυρίδων με σκοπό τη διευκόλυνση της πρόσβασης των επιθεωρητών και ιδιαιτέρως στην περίπτωση απομάκρυνσης τραυματία από τους χώρους αυτούς έτυχε ευρύτατης αποδοχής από τα κράτη μέλη του οργανισμού με αποτέλεσμα την υιοθέτησή της.
Θετική ανταπόκριση είχε, επίσης, μεγάλο μέρος των προτάσεων της χώρας μας (έγγραφο εργασίας DE 57/3/10) επί του περιεχομένου σχεδίου εγκυκλίου για τις ενοποιημένες ερμηνείες περί του προτύπου επίδοσης των προστατευτικών επιστρώσεων για δεξαμενές θαλασσίου έρματος (PSPC), που θα συζητηθούν στο πλαίσιο των διεργασιών της επόμενης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας.
Τέλος, σε ότι αφορά στο θέμα των εναλλακτικών -από εκείνων που προβλέπονται στην ΔΣ SOLAS- μεθόδων των δοκιμών δεξαμενών των υπό κατασκευή πλοίων (Tank Testings), η πρόταση της ελληνικής αντιπροσωπείας για πληρέστερη και πιο τεκμηριωμένη εξέταση του θέματος, προτού σχετικές κατευθυντήριες οδηγίες υιοθετηθούν από τον ΙΜΟ και προκειμένου να διασφαλισθεί η διατήρηση του υφιστάμενου επιπέδου ασφαλείας των πλοίων που προβλέπει σήμερα η Διεθνής Σύμβαση, έτυχε της υποστήριξης των Κρατών Μελών της Ε.Ε. και της Ε.Επιτροπής καθώς και άλλων αντιπροσωπειών τρίτων χωρών του Οργανισμού, με αποτέλεσμα την αναβολή της συζήτησης της πρότασης σχεδίου των σχετικών κατευθυντήριων οδηγιών που έχει εισηγηθεί η Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (IACS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ