Διαλύσεις πλοίων: Οι τιμές κινούνται ανταγωνιστικά αλλά η αγορά του Πακιστάν είναι...

Διαλύσεις πλοίων: Οι τιμές κινούνται ανταγωνιστικά αλλά η αγορά του Πακιστάν είναι ελυστικότερη

17
Διαλύσεις πλοίων: Οι τιμές κινούνται ανταγωνιστικά αλλά η αγορά του Πακιστάν είναι ελυστικότερη

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Καθώς η αγορά δείχνει να αποκτά και πάλι μία δυναμική, και ιδιαίτερα στην Ινδία και το Πακιστάν, η προσφορά των πλοίων προς διάλυση μειώνεται και εικάζεται ότι αυτό οφείλεται στις αργίες του Πάσχα των Καθολικών όπως επίσης και στο διήμερο των αργιών στην Κίνα στις αρχές Απριλίου.

Οι τιμές την τελευταία εβδομάδα και ιδιαίτερα για Containers στην Ινδία και για μεγάλα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές κινήθηκαν σε αρκετά ανταγωνιστικά επίπεδα με το Πακιστάν όμως να αποδεικνύεται η πιο ελκυστική αγορά.

Στην Ινδία, μετά από αρκετό διάστημα φαίνεται να υπάρχει σταθεροποίηση στις τιμές του σιδήρου, όπως επίσης και στην ισοτιμία της ρουπίας, ενώ ο καινούριος προϋπολογισμός δεν επέφερε αλλαγές ώστε να δημιουργήσει αναταράξεις στην αγορά.  Ταυτόχρονα, η μείωση των προσφερόμενων πλοίων προς διάλυση, προσφέρει διαπραγματευτική υπεροχή στους Cash Buyers σχετικά με τους End Buyers.

 

Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτά της Ινδίας, κατάφερε να προσελκύσει περισσότερα πλοία από τους ανταγωνιστές του, όλων των τύπων, εκτός των Containers, λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος τους.

Η δραστηριοποίηση των υπολοίπων αγορών σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη πολιτική αναταραχή αλλά και τις δυσκολίες στον τομέα της χρηματοδότησης ουσιαστικά άφησε για άλλη μία εβδομάδα το Μπαγκλαντές εκτός αγοράς.  Ενδεχομένως στο άμεσα επόμενο διάστημα το Μπαγκλαντές να επωφεληθεί από τις χαμηλές τιμές της Κίνας και να προσελκύσει τονάζ.

Η Κίνα, συνεχίζει να αντιμετωπίζει μείωση της ζήτησης, λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου που οφείλεται στα κυβερνητικά μέτρα για συγκράτηση της αγοράς ακινήτων από περεταίρω υπερθέρμανση αλλά και από την έντονη δραστηριοποίηση της στις αρχές του χρόνου.

Λόγω των αργιών του Πάσχα των Καθολικών, δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία του συνολικού αριθμού διαλύσεων για την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.