
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Καθώς η αγορά δείχνει να αποκτά και πάλι μία δυναμική, και ιδιαίτερα στην Ινδία και το Πακιστάν, η προσφορά των πλοίων προς διάλυση μειώνεται και εικάζεται ότι αυτό οφείλεται στις αργίες του Πάσχα των Καθολικών όπως επίσης και στο διήμερο των αργιών στην Κίνα στις αρχές Απριλίου.
Οι τιμές την τελευταία εβδομάδα και ιδιαίτερα για Containers στην Ινδία και για μεγάλα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές κινήθηκαν σε αρκετά ανταγωνιστικά επίπεδα με το Πακιστάν όμως να αποδεικνύεται η πιο ελκυστική αγορά.
Στην Ινδία, μετά από αρκετό διάστημα φαίνεται να υπάρχει σταθεροποίηση στις τιμές του σιδήρου, όπως επίσης και στην ισοτιμία της ρουπίας, ενώ ο καινούριος προϋπολογισμός δεν επέφερε αλλαγές ώστε να δημιουργήσει αναταράξεις στην αγορά. Ταυτόχρονα, η μείωση των προσφερόμενων πλοίων προς διάλυση, προσφέρει διαπραγματευτική υπεροχή στους Cash Buyers σχετικά με τους End Buyers.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτά της Ινδίας, κατάφερε να προσελκύσει περισσότερα πλοία από τους ανταγωνιστές του, όλων των τύπων, εκτός των Containers, λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος τους.
Η δραστηριοποίηση των υπολοίπων αγορών σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη πολιτική αναταραχή αλλά και τις δυσκολίες στον τομέα της χρηματοδότησης ουσιαστικά άφησε για άλλη μία εβδομάδα το Μπαγκλαντές εκτός αγοράς. Ενδεχομένως στο άμεσα επόμενο διάστημα το Μπαγκλαντές να επωφεληθεί από τις χαμηλές τιμές της Κίνας και να προσελκύσει τονάζ.
Η Κίνα, συνεχίζει να αντιμετωπίζει μείωση της ζήτησης, λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου που οφείλεται στα κυβερνητικά μέτρα για συγκράτηση της αγοράς ακινήτων από περεταίρω υπερθέρμανση αλλά και από την έντονη δραστηριοποίηση της στις αρχές του χρόνου.
Λόγω των αργιών του Πάσχα των Καθολικών, δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία του συνολικού αριθμού διαλύσεων για την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ