
 
															Κέρδη προ φόρων 6.323.537 Ευρώ και μετά από φόρους 4.957.091 Ευρώ εμφάνισε ο ΟΛΠ Α.Ε. κατά το 2012, ο κύκλος εργασιών του οποίου ανήλθε στα 106.592.452 Ευρώ και τα μικτά του κέρδη σε 19.934.259. Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών του (+1,39) και των μικτών κερδών του (+16%) και παρά τη μείωση του κόστους πωλήσεων, τα καθαρά του κέρδη εμφανίζονται μειωμένα έναντι του 2011, λόγω μεταβολής σημαντικού αντιλογισμού για επίδικες δικαστικές υποθέσεις που είχαν εκδικασθεί υπέρ του ΟΛΠ Α.Ε. κατά την χρήση 2011.
Σύμφωνα με την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης και των Φορολογικών Καταστάσεων του 2012 από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ο Οργανισμός εμφανίζει για τρίτη συνεχή χρονιά κέρδη, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση στον χώρο των θαλασσίων μεταφορών και την κρίση στο εισαγωγικό εμπόριο της χώρας. Παρόλα αυτά, τα έσοδα στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) αυξήθηκαν κατά +21,89% και στον τομέα της διακίνησης αυτοκινήτων κατά +5,24%. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα του παρουσίασαν μείωση (-0,37%) και οι μισθοί και εργοδοτικές εισφορές κατά -8,84%. Ζημιογόνα κινήθηκε ο τομέας ναυπηγοεπισκευής (δεξαμενών), ενώ σημαντική επιβάρυνση επήλθε από το αυξημένο κόστος της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων. Μείωση εσόδων υπήρξε και από τις προσορμίσεις πλοίων (-16,05%) λόγω μειωμένης κυρίως διακίνησης στην ακτοπλοΐα και στις σχετικές παραχωρήσεις εσόδων προσόρμισης προς τον Προβλήτα ΙΙ.
Ο ΟΛΠ Α.Ε., τέλος ουδεμία επίπτωση υπέστη από το περυσινό «κούρεμα» ομολόγων (PSI), την πρόσφατη τραπεζική κρίση στην Κύπρο, ενώ δεν εμφανίζει συναλλαγματικούς κινδύνους. Όλοι του οι δείκτες παραμένουν σε θετικά και υγιή επίπεδα για την τραπεζική αγορά.
Οι μέχρι σήμερα εκτιμήσεις για το 2013 δείχνουν ότι και το τρέχον έτος θα είναι μια δυναμική, αναπτυξιακή και κερδοφόρα χρονιά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ