
Κέρδη προ φόρων 6.323.537 Ευρώ και μετά από φόρους 4.957.091 Ευρώ εμφάνισε ο ΟΛΠ Α.Ε. κατά το 2012, ο κύκλος εργασιών του οποίου ανήλθε στα 106.592.452 Ευρώ και τα μικτά του κέρδη σε 19.934.259. Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών του (+1,39) και των μικτών κερδών του (+16%) και παρά τη μείωση του κόστους πωλήσεων, τα καθαρά του κέρδη εμφανίζονται μειωμένα έναντι του 2011, λόγω μεταβολής σημαντικού αντιλογισμού για επίδικες δικαστικές υποθέσεις που είχαν εκδικασθεί υπέρ του ΟΛΠ Α.Ε. κατά την χρήση 2011.
Σύμφωνα με την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης και των Φορολογικών Καταστάσεων του 2012 από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ο Οργανισμός εμφανίζει για τρίτη συνεχή χρονιά κέρδη, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση στον χώρο των θαλασσίων μεταφορών και την κρίση στο εισαγωγικό εμπόριο της χώρας. Παρόλα αυτά, τα έσοδα στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) αυξήθηκαν κατά +21,89% και στον τομέα της διακίνησης αυτοκινήτων κατά +5,24%. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα του παρουσίασαν μείωση (-0,37%) και οι μισθοί και εργοδοτικές εισφορές κατά -8,84%. Ζημιογόνα κινήθηκε ο τομέας ναυπηγοεπισκευής (δεξαμενών), ενώ σημαντική επιβάρυνση επήλθε από το αυξημένο κόστος της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων. Μείωση εσόδων υπήρξε και από τις προσορμίσεις πλοίων (-16,05%) λόγω μειωμένης κυρίως διακίνησης στην ακτοπλοΐα και στις σχετικές παραχωρήσεις εσόδων προσόρμισης προς τον Προβλήτα ΙΙ.
Ο ΟΛΠ Α.Ε., τέλος ουδεμία επίπτωση υπέστη από το περυσινό «κούρεμα» ομολόγων (PSI), την πρόσφατη τραπεζική κρίση στην Κύπρο, ενώ δεν εμφανίζει συναλλαγματικούς κινδύνους. Όλοι του οι δείκτες παραμένουν σε θετικά και υγιή επίπεδα για την τραπεζική αγορά.
Οι μέχρι σήμερα εκτιμήσεις για το 2013 δείχνουν ότι και το τρέχον έτος θα είναι μια δυναμική, αναπτυξιακή και κερδοφόρα χρονιά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ