
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε με ιδιαίτερη όρεξη από τους Cash Buyers προσφέροντας υψηλά επίπεδα τιμών, αλλά προς το τέλος της εβδομάδας το κλίμα αντιστράφηκε.
Στην παρούσα φάση υπάρχει μία τεράστια διάσταση απόψεων μεταξύ των Cash Buyers και των End Buyers καθώς οι πρώτοι συνεχίζουν να σπεκουλάρουν την άνοδο των τιμών δημιουργώντας έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των, τη στιγμή που υπάρχει μία καθολική άρνηση από τους End Buyers να αγοράσουν σε αυτά τα επίπεδα ακόμη και αν αυτά τα επίπεδα είναι σε Break Even Point για τους αγοραστές.
Στην Ινδία, το κλίμα παραμένει εύθραυστο, καθώς οι μεταβολές στην νομισματική ισοτιμία και οι αυξομειώσεις στις τιμές του σιδήρου δεν αφήνουν την αγορά να ισορροπήσει.
Μέχρι στιγμής, όταν οι τιμές του σιδήρου είναι αυξητικές η ρουπία χάνει έδαφος και το αντίστροφο.
Οι Cash Buyers, συνεχίζουν να σπεκουλάρουν, ελπίζοντας ότι κάποια στιγμή η πορεία της ρουπίας με τις τιμές του σιδήρου θα εναρμονισθούν προς όφελος τους, το οποίο όμως από τις αρχές του χρόνου δεν έχει συμβεί.
Το Πακιστάν, μετά από αρκετό διάστημα απραξίας, δείχνει ότι αρχίζει σιγά-σιγά να επιστρέφει στην αγορά ιδιαίτερα για δεξαμενόπλοια λόγω του πλεονεκτήματος του “Gas Free for Man Entry Only” και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
Το Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα δεν επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από προηγούμενα κλεισίματα, το άνοιγμα των L/C και γενικότερα οι δυνατότητες χρηματοδότησης είναι αρκετά δύσκολες λόγω των συνεχιζόμενων πολιτικών αναταραχών.
Οι εξελίξεις από την Κίνα, δεν αφήνουν περιθώρια ιδιαίτερης δραστηριοποίησης της αγοράς, καθώς τα μέτρα της κυβέρνησης για την επιβράδυνση της υπερθερμασμένης αγοράς των ακινήτων, οδήγησαν τις τιμές του σιδήρου σε πτωτική πορεία. Επίσης η έντονη δραστηριοποίηση της Κίνας το 1ο τρίμηνο και μάλιστα σε τιμές ανταγωνιστικές της Ινδίας, της δίνει το περιθώριο να απέχει για κάποιο διάστημα από την αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 1,318,859 DWT εκ των οποίων περίπου το 57% (746,389 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (403,574) δεξαμενόπλοια και το 13% (168,896) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 395 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ