
24ωρη προειδοποιητική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων αποφάσισε να πραγματοποιήσει κατά τη σημερινή της συνεδρίαση η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, την Τετάρτη 3 Απριλίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ «η απεργιακή μάχη πρέπει να γίνει υπόθεση των ναυτεργατών, των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των σπουδαστών, επιβάλλεται η καλή οργανωτική προετοιμασία μέσα και έξω από τα πλοία σε κάθε εργασιακό χώρο, στις ναυτικές σχολές, να βγουν αποφάσεις συμμετοχής στο απεργιακό αγώνα από Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, σωματεία, φορείς.
Να αναπτυχθούν πολύμορφες αγωνιστικές πρωτοβουλίες, να αναδειχθεί ολόπλευρα η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ που εντάσσεται και το νομοσχέδιο για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ».
Η κυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ στο νομοσχέδιο προωθεί την κατάργηση των ΣΣΕ, την άρση του Καμποτάζ στην επιβατηγό ναυτιλία, ανατρέπονται οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Καταργείται το 10μηνο και 7μηνο δρομολόγησης συμβατικών και ταχύπλοων πλοίων, αποσαρθρώνεται το ακτοπλοϊκό δίκτυο, ξεπουλάνε το σύνολο των λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, ιδιωτικοποιούν την Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση.
Αυτές οι εξελίξεις διευρύνουν την «μαύρη» – ανασφάλιστη εργασία, κατακρεουργούν τις ελάχιστες θέσεις εργασίας για ναυτεργάτες με συνδικαλιστική οργάνωση, Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, κοινωνικοασφαλιστική προστασία, τορπιλίζουν την ήδη επιβαρυμένη οικονομική κατάσταση του ΝΑΤ σε βάρος των δικαιωμάτων της ναυτεργατικής οικογένειας.
Οι ναυτεργάτες έδωσαν μία πρώτη απάντηση με τον 7ημερο απεργιακό τους αγώνα από τις 31 Γενάρη έως 6 Φλεβάρη και στην πανεργατική απεργία στις 20 Φλεβάρη, διεκδικώντας:
Υπογραφή και ανανέωση της ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες. Να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους για μήνες απλήρωτους ναυτεργάτες.
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο έκτρωμα για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ