
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Τη στιγμή που ο Asmussen της ΕΚΤ δηλώνει ότι ο Roubini θα διαψευσθεί, αναφορικά με αποχώρηση κάποιας χώρας από το Ευρώ, και πως η Ευρωζώνη μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την κρίση χρέους από ότι πριν από ένα χρόνο, μπαράζ οικονομολόγων με διεθνές κύρος, σπεύδουν να καταδικάσουν την εμμονή της Κομισιόν στη λιτότητα υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για μία καταστροφική επιλογή οικονομικής πολιτικής.
Η Capital Economics φτάνει στο άλλο άκρο τονίζοντας πως μέρος της λύσης είναι η διάσπαση του Ευρώ και όχι το πρόβλημα!
Ο επικεφαλής της Bundesbank, Jens Weidmann, συνεχίζει να υπενθυμίζει ότι η ΕΚΤ πρέπει να επιστρέψει στην παραδοσιακή νομισματική πολιτική που είναι η σταθερότητα των τιμών και όχι η δημοσιονομική πολιτική αλλά ο Πρόεδρος της ΕΚΤ, Mario Draghi, αφήνει να εννοηθεί ότι η Τράπεζα δεν έχει καμία πρόθεση να προχωρήσει σε σύσφιξη της νομισματικής της πολιτικής, τουλάχιστον σύντομα καθώς ο πληθωρισμός είναι κάτω από τον επίσημο στόχο του 2% και η οικονομία της Ευρωζώνης είναι ακόμα αδύναμη.
Ο υπουργός Βιομηχανίας της Γαλλίας, Arnaud Montebourg, δήλωσε πως υποστηρίζει ένα λιγότερο ισχυρό Ευρώ και ζήτησε επαναπροσδιορισμό του ρόλου της ΕΚΤ ενώ παράλληλα η Γαλλία ζήτησε ένα επιπλέον χρόνο για το έλλειμμα να μειωθεί στο 3%, με τον Olli Rhen να δείχνει θετικός αλλά η Bundesbank, μέσω του Jens Weidmann, να μην το δέχεται με την αιτιολογία ότι θα κλονισθεί έτσι περεταίρω η εμπιστοσύνη και κατηγορώντας ευθέως τη Lagarde η οποία πρότεινε ότι οι χώρες με εμπορικά πλεονάσματα να βοηθήσουν περισσότερο τις χώρες με ελλείμματα!
Στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2010 διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη αφού το Φεβρουάριο έπεσε στο 1,8% ενώ αμετάβλητος έμεινε ο PMI μεταποίησης το Φεβρουάριο στις 47,9 μονάδες με τους αναλυτές να εκφράζουν την ανησυχία τους για την ευρεία απόκλιση τάσεων που καταγράφεται εντός της Ευρωζώνης και ιδιαίτερα μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας, όπου στην πρώτη η κατάσταση επιδεινώνεται σημαντικά, 43,9 μονάδες, ενώ αντιθέτως στη Γερμανία έφτασε σε υψηλό 13 μηνών στις 50,3 μονάδες.
Αναφορικά με τη Γερμανία, ο Asmussen της ΕΚΤ κάνει εκτίμηση για ήπια ανάκαμψη και θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης από το 1ο τρίμηνο, τη στιγμή που η ανεργία παρέμεινε σταθερή στο 6,9% ενισχύοντας τις ελπίδες ότι η εγχώρια ζήτηση θα στηρίξει την οικονομία, γεγονός που επιβεβαιώνεται προς το παρόν, καθώς μεγαλύτερη των εκτιμήσεων ήταν η αύξηση των λιανικών πωλήσεων κατά 3,1% σε μηνιαία βάση.
Στις ΗΠΑ, μετά και την αποτυχία της συμφωνίας τέθηκαν σε ισχύ οι αυτόματες περικοπές των δαπανών.
Αν δεν επέλθει συμφωνία, έστω και καθυστερημένα, σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού η ανάπτυξη θα είναι 0,6% βραδύτερη και θα υπάρξουν 750,000 λιγότερες θέσεις εργασίας το 2013. Σχετικά με την ανεργία, ο Bernanke εκτιμά πως δεν θα υποχωρήσει στο 6% πριν το 2016.
Έλλειμμα ρεκόρ στο εμπορικό ισοζύγιο για την Ιαπωνία τον Ιανουάριο στα $ 17,1 δισ. με τις εισαγωγές να εκτινάσσονται κατά 7,3% σε ετήσια βάση και με τις εξαγωγές να ενισχύονται κατά 6,4%, ενώ ο νέος επιλεγμένος διοικητής της BOJ, δήλωσε ότι θα κάνει οτιδήποτε δυνατό για την αντιμετωπίσει τον αποπληθωρισμό κατηγορώντας για το αντίθετο τους προκατόχους του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ