
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundraes Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που ο όγκος των διαλύσεων δεν παρουσίασε ιδιαίτερη δυναμική και οι τιμές συνεχίζουν να παραμένουν οι ίδιες για 3η συνεχόμενη εβδομάδα στη σειρά.
Η Ινδία, παρά τα γνωστά προβλήματα της με την ισοτιμία της ρουπίας και την πτώση των τιμών του σιδήρου ήταν η μόνη αγορά που ουσιαστικά δραστηριοποιήθηκε καθώς μπορεί να δεχθεί σχεδόν όλους τους τύπους και μεγέθη πλοίων και ιδιαίτερα τα Containers όπου το τελευταίο διάστημα υπάρχει μεγάλη προσφορά, κυρίως από τη Γερμανική αγορά.
Ανεξαρτήτως όμως από τη δραστηριοποίηση της Ινδίας, η αβεβαιότητα συνεχίζεται, καθώς αρκετά από τα πλοία που είχαν αγοραστεί στο παρελθόν σε υψηλές τιμές και καταφθάνουν στο Alang, έρχονται αντιμέτωπα με έντονες επαναδιαπραγματεύσεις καθώς οι Cash Buyers δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να πληρώσουν τα υψηλά επίπεδα της «παρελθοντικής» σπέκουλας.
Το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν, δεν επέδειξαν τίποτα το ιδιαίτερο καθώς η προσφορά των πλοίων που δείχνουν προτίμηση ήτανε περιορισμένη και η αγορά είχε «κατακλυστεί» από Containers, όπου το Μπαγκλαντές δεν έχει εμπειρία σε αυτόν το τύπο πλοίων ενώ παράλληλα παρατηρούνται φαινόμενα δυσκολίας στην έκδοση των L/C’s, και το Πακιστάν αντιμετωπίζει προβλήματα στη διαδικασία του beaching λόγω του μεγάλου βυθίσματος των Containers.
Η Κίνα αρχίζει και δείχνει σημάδια επιστροφής στην αγορά και παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξαν αρκετές κλεισμένες πράξεις, ο αριθμός των προσφορών από τους αγοραστές δείχνει αυξητική τάση και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα, κινήθηκε λίγο χαμηλότερα από την προηγούμενη, κλείνοντας στους 585,866 DWT εκ των οποίων περίπου το 69% (404,105 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (174,983) Containers και το 1% (6,778) δεξαμενόπλοια.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν καμία μεταβολή από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ