
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundraes Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που ο όγκος των διαλύσεων δεν παρουσίασε ιδιαίτερη δυναμική και οι τιμές συνεχίζουν να παραμένουν οι ίδιες για 3η συνεχόμενη εβδομάδα στη σειρά.
Η Ινδία, παρά τα γνωστά προβλήματα της με την ισοτιμία της ρουπίας και την πτώση των τιμών του σιδήρου ήταν η μόνη αγορά που ουσιαστικά δραστηριοποιήθηκε καθώς μπορεί να δεχθεί σχεδόν όλους τους τύπους και μεγέθη πλοίων και ιδιαίτερα τα Containers όπου το τελευταίο διάστημα υπάρχει μεγάλη προσφορά, κυρίως από τη Γερμανική αγορά.
Ανεξαρτήτως όμως από τη δραστηριοποίηση της Ινδίας, η αβεβαιότητα συνεχίζεται, καθώς αρκετά από τα πλοία που είχαν αγοραστεί στο παρελθόν σε υψηλές τιμές και καταφθάνουν στο Alang, έρχονται αντιμέτωπα με έντονες επαναδιαπραγματεύσεις καθώς οι Cash Buyers δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να πληρώσουν τα υψηλά επίπεδα της «παρελθοντικής» σπέκουλας.
Το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν, δεν επέδειξαν τίποτα το ιδιαίτερο καθώς η προσφορά των πλοίων που δείχνουν προτίμηση ήτανε περιορισμένη και η αγορά είχε «κατακλυστεί» από Containers, όπου το Μπαγκλαντές δεν έχει εμπειρία σε αυτόν το τύπο πλοίων ενώ παράλληλα παρατηρούνται φαινόμενα δυσκολίας στην έκδοση των L/C’s, και το Πακιστάν αντιμετωπίζει προβλήματα στη διαδικασία του beaching λόγω του μεγάλου βυθίσματος των Containers.
Η Κίνα αρχίζει και δείχνει σημάδια επιστροφής στην αγορά και παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξαν αρκετές κλεισμένες πράξεις, ο αριθμός των προσφορών από τους αγοραστές δείχνει αυξητική τάση και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα, κινήθηκε λίγο χαμηλότερα από την προηγούμενη, κλείνοντας στους 585,866 DWT εκ των οποίων περίπου το 69% (404,105 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (174,983) Containers και το 1% (6,778) δεξαμενόπλοια.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν καμία μεταβολή από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ