
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
O BDI, αργά αλλά σταθερά συνεχίζει την αναμενόμενα πτωτική του πορεία και την Παρασκευή (1/2/2013) έκλεισε στις 750 μονάδες.
Σαν σημείο αναφοράς να επισημάνουμε ότι την ίδια ημέρα του 2012 είχε κλείσει ελαφρώς χαμηλότερα, στις 662 μονάδες.
Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,454 μονάδες με $ 7,329 την ημέρα, BPI 664 μονάδες στα $ 5,257, BSI 682 μονάδες στα $ 7,135 την ημέρα και BHSI 449 μονάδες στα $ 6,707 την ημέρα.
Τα τελευταία στοιχεία, επιβεβαιώνουν αυτά που κατά καιρούς έχουμε επισημάνει αναφορικά με την έλλειψη χρηματοδότησης, τη μείωση των νέων παραγγελιών που έχει αρχίσει και δημιουργεί προβλήματα στη ναυπηγική βιομηχανία και ιδιαίτερα της Κίνας αλλά και τις «επενδυτικές» ευκαιρίες που υπάρχουν αυτή την περίοδο τόσο για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων όσο και για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς οι τιμές και των δύο θεωρούνται αρκετά ελκυστικές.
Σύμφωνα με την Wallem Shipmanagement η οποία διαχειρίζεται πάνω από 400 πλοία, η ναυτιλιακή χρηματοδότηση αναμένεται να είναι αρκετά μειωμένη, αλλά ταυτόχρονα θα σκληρύνει περεταίρω η στάση των τραπεζών προχωρώντας σε ανάκτηση κυριότητας (Repossession) πλοίων από δάνεια τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Στην παρούσα φάση η εταιρεία έχει αναλάβει να διαχειριστεί 21 πλοία που έχουν ανακτηθεί από τράπεζες. Ο λόγος που οι τράπεζες προτιμούν να ανακτήσουν οι ίδιες την κυριότητα των πλοίων και να τα δώσουν για διαχείριση σε τρίτους μέχρι οι αξίες τους να ανέβουν ώστε να τα βγάλουν στην αγορά προς πώληση, είναι ότι αν ακολουθηθεί η διαδικασία της κατάσχεσης μέσω της δικαστικής οδού (Admiralty Courts) τότε το πλοίο θα βγει σε πλειστηριασμό σε χαμηλότερη τιμή από αυτή της αγοράς και η τράπεζα δεν θα αποπληρωθεί για όλο το ποσό του υπολειπομένου δανείου.
Στον τομέα των ναυπηγήσεων, τα τελευταία 2 χρόνια περίπου 90 Κινεζικά ναυπηγεία είναι σε απραξία αφήνοντας έτσι μόνο 153 τα οποία παραμένουν ακόμη ενεργά από 243 πριν 2 χρόνια.
Το 2012 τα Κινεζικά ναυπηγεία έλαβαν παραγγελίες για 420 πλοία όλων των τύπων όταν το 2010 ο αριθμός των παραγγελιών ήταν 1,284 πλοία.
Αντίστοιχα το 2010 ο αριθμός των ναυπηγείων που δέχτηκαν παραγγελίες ήταν 149 ενώ το 2012 ο αριθμός αυτός μειώθηκε στα 69.
Εξετάζοντας τα στοιχεία των πλοίων προς παράδοση (Orderbook) εύκολα διαπιστώνουμε την αύξηση των πλοίων την τελευταία διετία αφού στις αρχές του 2013 ο αριθμός των πλοίων προς παράδοση ήταν 1,832 πλοία ή 109,4 εκ. DWT, μειωμένος κατά 48% συγκριτικά με πριν από 2 χρόνια.
Ειδικότερα για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου οι παραγγελίες του 2012 ήταν μειωμένες περίπου κατά 60% από το 2011, έχοντας σαν φυσικό επακόλουθο και την αντίστοιχη πτώση των τιμών τους.
Από το Δεκέμβριο του 2011 στο Δεκέμβριο του 2012 οι τιμές των νεότευκτων πλοίων έχουν υποστεί μείωση 5% για τα Capes, 11% για τα Panamax, 10% για τα Supramax / Handymax και 7% για τα Handysize.
Υποτονική ήταν και η εβδομάδα που πέρασε στον τομέα των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘VITAGLORY’ 69.703 DWT (1989 – Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 4,5 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘TARAPACA’ 46.786 DWT (2000 – Kanasashi) αγοράστηκε στα $ 10,5 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘ODINBEY’ 28.381 DWT (1995 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 6,2 εκ. και το ‘SHARK BAY’ 26.412 DWT (1997 – Guangzhou) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 4 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘WASHUSAN’ 281.050 DWT (2000 – Mitsubishi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 28,3 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ