
 
															Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Υπό διαφορετικές συνθήκες η αύξηση των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα σε επίπεδα άνω του ενός εκατομμυρίου DWT θα χαρακτηριζότανε σαν μία υγιή και υποσχόμενη αγορά, αλλά στην παρούσα φάση οι διαπιστώσεις είναι διαφορετικές και αντικατοπτρίζουν μία αγορά η οποία έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα τιμών, τιμές όμως οι οποίες έχουν εδραιωθεί βασιζόμενες πιο πολύ σε καθαρή σπέκουλα από την πλευρά των Cash Buyers.
Το γνωστό πρόβλημα των πλοίων που έχουν αγοραστεί σε υψηλές τιμές από τους Cash Buyers και που δεν βρίσκουν ανταπόκριση από το ενδιαφέρον των τελικών αγοραστών γίνεται όλο και πιο έντονο και όπως και στο παρελθόν θα οδηγήσει σε αύξηση των επαναδιαπραγματεύσεων αλλά και σε ζημία τους Cash Buyers.
Η προσφορά τονάζ και ιδιαίτερα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων έχει ιδιαίτερη δυναμική και παρά το γεγονός ότι η ρουπία έχει σταθεροποιηθεί και οι τιμές αλλά και η ζήτηση για σίδηρο είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα οι End Buyers δεν δείχνουν ιδιαίτερη διάθεση καθώς θεωρούν ότι οι τιμές δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα της αγοράς.
Τα σοβαρότερα προβλήματα τα αντιμετώπισε το Πακιστάν λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού από την Κίνα αλλά και το Μπαγκλαντές, όπου άρχισε να επαναδραστηριοποιείται μετά από αρκετό διάστημα. Φυσικά οι επερχόμενες αργίες στην Κίνα για τον εορτασμό του Νέου Έτους θα ωφελήσουν τις υπόλοιπες αγορές και σε αυτό άλλωστε ελπίζει και το Πακιστάν για να μπει και πάλι στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα στους 1,398,818 DWT εκ των οποίων περίπου το 60% (837,934 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 33% (463,360) δεξαμενόπλοια και το 7% (97,524) Containers & RO-ROs.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν σημαντικές μεταβολές από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 385 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ