
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Υπό διαφορετικές συνθήκες η αύξηση των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα σε επίπεδα άνω του ενός εκατομμυρίου DWT θα χαρακτηριζότανε σαν μία υγιή και υποσχόμενη αγορά, αλλά στην παρούσα φάση οι διαπιστώσεις είναι διαφορετικές και αντικατοπτρίζουν μία αγορά η οποία έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα τιμών, τιμές όμως οι οποίες έχουν εδραιωθεί βασιζόμενες πιο πολύ σε καθαρή σπέκουλα από την πλευρά των Cash Buyers.
Το γνωστό πρόβλημα των πλοίων που έχουν αγοραστεί σε υψηλές τιμές από τους Cash Buyers και που δεν βρίσκουν ανταπόκριση από το ενδιαφέρον των τελικών αγοραστών γίνεται όλο και πιο έντονο και όπως και στο παρελθόν θα οδηγήσει σε αύξηση των επαναδιαπραγματεύσεων αλλά και σε ζημία τους Cash Buyers.
Η προσφορά τονάζ και ιδιαίτερα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων έχει ιδιαίτερη δυναμική και παρά το γεγονός ότι η ρουπία έχει σταθεροποιηθεί και οι τιμές αλλά και η ζήτηση για σίδηρο είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα οι End Buyers δεν δείχνουν ιδιαίτερη διάθεση καθώς θεωρούν ότι οι τιμές δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα της αγοράς.
Τα σοβαρότερα προβλήματα τα αντιμετώπισε το Πακιστάν λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού από την Κίνα αλλά και το Μπαγκλαντές, όπου άρχισε να επαναδραστηριοποιείται μετά από αρκετό διάστημα. Φυσικά οι επερχόμενες αργίες στην Κίνα για τον εορτασμό του Νέου Έτους θα ωφελήσουν τις υπόλοιπες αγορές και σε αυτό άλλωστε ελπίζει και το Πακιστάν για να μπει και πάλι στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα στους 1,398,818 DWT εκ των οποίων περίπου το 60% (837,934 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 33% (463,360) δεξαμενόπλοια και το 7% (97,524) Containers & RO-ROs.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν σημαντικές μεταβολές από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 385 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ