
Δημοσιεύθηκε στο Α’ τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η αριθ. 3131.Α.16/295/2012 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 243 Α΄) αναφορικά με την ‘Αποδοχή των τροποποιήσεων Ετών 2005 & 2009 του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης περί Διευκόλυνσης της Διεθνούς Ναυτιλιακής Κίνησης, 1965’.
Με την ανωτέρω ΚΥΑ ενσωματώνονται στην εθνική έννομη τάξη οι τροποποιήσεις του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης FAL (ConventiononFacilitationofInternationalMaritimeTraffic, 1965, asamended) για τα έτη 2005 και 2009, οι οποίες αφορούν κυρίως:
(α) ορισμούς και γενικές διατάξεις του Παραρτήματος της ΔΣ FAL, (definitionsandgeneralprovisions),
(β) διατάξεις σχετικά με τον κατάπλου, παραμονή και αναχώρηση των πλοίων καθώς και την άφιξη, παραμονή και αναχώρηση φορτίων και άλλων ειδών, (arrival, stay & departureofships – arrival, stay & departureofcargoandotherarticles),
(γ) διατάξεις που αφορούν την άφιξη, παραμονή & αναχώρηση πλοίων και προσώπων, (arrival, stay & departureofshipsandpersons),
(δ) τροποποιήσεις των Εντύπων IMO/FAL 1 έως 7 (amendmentsofIMO/FALforms).
Επιπροσθέτως, με την εν θέματι ΚΥΑ, καταγράφονται οι επιφυλάξεις της χώρας μας επί συγκεκριμένων διατάξεων του Παραρτήματος της Σύμβασης FAL, λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη Ενωσιακή νομοθεσία (CommunityAquis), [(Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 562/2006 για τον Κώδικα Συνόρων Σένγκεν (Schengen Borders Code)] και την σχετική εγκύκλιο του ΙΜΟ (ΙΜΟ/FAL.3/Circ.199/25.06.2010).
Η αναγκαιότητα προς ενσωμάτωση των εν θέματι τροποποιήσεων βασίστηκε στην εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με το Διεθνές δίκαιο και ειδικότερα με την πλέον επικαιροποιημένη εκδοχή της Διεθνούς Σύμβασης FAL του ΙΜΟ.
Η χώρας μας, ως κατεξοχήν παραδοσιακά ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως, παραμένει σταθερά προσηλωμένη στο στόχο της για την κύρωση των Δ.Σ. του ΙΜΟ και των τροποποιήσεων αυτών, προκειμένου ως ποιοτικό Κράτος Σημαίας να παρέχει το αναγκαίο θεσμικό νομοθετικό πλαίσιο για τη ναυτιλία, διασφαλίζοντας τον παγκόσμιο χαρακτήρα των δραστηριοτήτων της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


O Oίκος Ναύτου γνωστοποίησε ότι η χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε ορισμένες κατηγορίες ανέργων ναυτικών για τις γιορτές των Χριστουγέννων 2025 θα γίνει σύμφωνα…

Η ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας υποδομών υδρογόνου και ηλεκτροπαραγωγής από κυψέλες καυσίμου αποτελεί το τεχνολογικό θεμέλιο ενός νέου, φιλόδοξου έργου που ανακοινώθηκε από τη Hyundai…

Οι ΗΠΑ παρουσίασαν ένα σχέδιο πρότασης για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, το οποίο κυρίως προβλέπει ότι το Κίεβο θα παραχωρήσει στη Ρωσία…

Η ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζει την ανοδική πορεία της, εντός Νοεμβρίου, φτάνοντας σε νέα υψηλά επίπεδα για το έτος, βάσει της Intermodal. Σύμφωνα…

Οι εξαγωγές αργού από τους ρωσικούς τερματικούς της Μαύρης Θάλασσας εμφανίζουν αξιοσημείωτη επιχειρησιακή ανθεκτικότητα, παρά τα ουκρανικά πλήγματα με drones και πυραύλους στο Sheskharis.…

Σε αξιοσημείωτη απόκλιση από τη συνήθη κατεύθυνση προς την Ασία, το βραζιλιάνικο αργό τύπου «Ostra» έκανε εμφάνιση στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, με φορτίο…

Η ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων ηλεκτροπρόωσης και κατανεμημένων DC ηλεκτρικών δικτύων αποτελεί τον πυρήνα της νέας συνεργασίας ανάμεσα στην Caledonian Maritime Assets Ltd (CMAL) και…

Αναντίρρητα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν τους κορυφαίους δρώντες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Σε μια περίοδο έντονων γεωπολιτικών ζυμώσεων και ραγδαίων εμπορικών ανακατατάξεων, η στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ