
Μετά από ένα χρόνο εντατικών διαβουλεύσεων το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα με μεγάλη πλειοψηφία τον Κανονισμό για την Αναθεώρηση των Κατευθυντήριων Γραμμών των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς που εισηγήθηκε ο ευρωβουλευτής ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος, σε συνεργασία με τον Γερμανό ευρωβουλευτή της Σοσιαλιστικής ομάδας Ισμαήλ Ερτούγκ.
Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα αποτελεί αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος του μεγαλόπνοου αυτού αναπτυξιακού σχεδίου της Ευρώπης και ότι μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη από τις δυνατότητες χρηματοδότησης που προσφέρει το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο “Συνδέοντας την Ευρώπη”.
Βασική επιδίωξη και στόχος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς είναι η διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδιασμού που να ενσωματώνει ισοδύναμα όλες τις περιοχές της ΕΕ, ενισχύοντας την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή τους, και ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις ανάγκες των μεταφορών για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Ενιαίας Αγοράς.
“Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βρίσκεται σήμερα η Ευρώπη, και βιώνει με εξαιρετικά επώδυνο τρόπο η Ελλάδα, κάθε ευκαιρία επενδύσεων στον στρατηγικό τομέα των μεταφορών και της ενέργειας συμβάλλει στις προσπάθειες για οικονομική ανάκαμψη και ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας.
Σε ένα αρκετά πολύπλοκο περιβάλλον, καταφέραμε να διατηρήσουμε και, όπου ήταν δυνατό να ενισχύσουμε, τη στρατηγική θέση των θαλάσσιων μεταφορών και κατ’ επέκταση των λιμανιών και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που συνδέονται με αυτά.
Οι ευκαιρίες για χρηματοδότηση είναι σαφώς ενισχυμένες σε σχέση με την αρχική Πρόταση της Ε. Επιτροπής και τη θέση του Συμβουλίου. Ελπίζω, στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον των ευρωπαϊκών μεταφορών, η Ελλάδα να μπορέσει να απορροφήσει αποτελεσματικά το μέρος που της αναλογεί”.
Σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την Ελλάδα
Ως προς αυτό, οι δύο εισηγητές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έκριναν απαραίτητο τον ορισμό ειδικού Συντονιστή για τους “Motorways of the Sea”, επιβεβαιώνοντας την ιδιαίτερη σημασία που έχουν οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη.
Μετά τις ψηφοφορίες, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διοργάνωσε συνέντευξη τύπου των εισηγητών με αντικείμενο τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και τη χρηματοδότησή τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ