
Μετά από ένα χρόνο εντατικών διαβουλεύσεων το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα με μεγάλη πλειοψηφία τον Κανονισμό για την Αναθεώρηση των Κατευθυντήριων Γραμμών των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς που εισηγήθηκε ο ευρωβουλευτής ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος, σε συνεργασία με τον Γερμανό ευρωβουλευτή της Σοσιαλιστικής ομάδας Ισμαήλ Ερτούγκ.
Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα αποτελεί αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος του μεγαλόπνοου αυτού αναπτυξιακού σχεδίου της Ευρώπης και ότι μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη από τις δυνατότητες χρηματοδότησης που προσφέρει το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο “Συνδέοντας την Ευρώπη”.
Βασική επιδίωξη και στόχος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς είναι η διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδιασμού που να ενσωματώνει ισοδύναμα όλες τις περιοχές της ΕΕ, ενισχύοντας την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή τους, και ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις ανάγκες των μεταφορών για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Ενιαίας Αγοράς.
“Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βρίσκεται σήμερα η Ευρώπη, και βιώνει με εξαιρετικά επώδυνο τρόπο η Ελλάδα, κάθε ευκαιρία επενδύσεων στον στρατηγικό τομέα των μεταφορών και της ενέργειας συμβάλλει στις προσπάθειες για οικονομική ανάκαμψη και ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας.
Σε ένα αρκετά πολύπλοκο περιβάλλον, καταφέραμε να διατηρήσουμε και, όπου ήταν δυνατό να ενισχύσουμε, τη στρατηγική θέση των θαλάσσιων μεταφορών και κατ’ επέκταση των λιμανιών και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που συνδέονται με αυτά.
Οι ευκαιρίες για χρηματοδότηση είναι σαφώς ενισχυμένες σε σχέση με την αρχική Πρόταση της Ε. Επιτροπής και τη θέση του Συμβουλίου. Ελπίζω, στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον των ευρωπαϊκών μεταφορών, η Ελλάδα να μπορέσει να απορροφήσει αποτελεσματικά το μέρος που της αναλογεί”.
Σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την Ελλάδα
Ως προς αυτό, οι δύο εισηγητές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έκριναν απαραίτητο τον ορισμό ειδικού Συντονιστή για τους “Motorways of the Sea”, επιβεβαιώνοντας την ιδιαίτερη σημασία που έχουν οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη.
Μετά τις ψηφοφορίες, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διοργάνωσε συνέντευξη τύπου των εισηγητών με αντικείμενο τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και τη χρηματοδότησή τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ