
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Στον απόηχο του Eurogroup, και στις αποφάσεις πού πάρθηκαν για την Ελλάδα, όλοι οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι έσπευσαν σε θετικές δηλώσεις.
Το αξιοπερίεργο όμως είναι ότι η τραπεζική, επενδυτική, πανεπιστημιακή και οικονομική κοινότητα δείχνει να έχει αντίθετη γνώμη αφού όλες οι δηλώσεις τους είναι στο ίδιο μήκος κύματος αναφέροντας την εξαγορά χρόνου λόγω πολιτικών σκοπιμοτήτων και την αναγκαιότητα για κούρεμα του Ελληνικού χρέους αλλά πάνω από όλα την επιτακτική ανάγκη για τραπεζική και πολιτική ενοποίηση σαν προαπαιτούμενα για την επιβίωση του Ευρώ.
Ο Peter Bofinger, κορυφαίος οικονομολόγος και ένας από τους σοφούς της Γερμανικής κυβέρνησης τάραξε τα νερά δηλώνοντας « Χωρίς θεμελιώδεις αλλαγές στη στρατηγική, το Ευρώ δεν θα επιβιώσει. «Οι πολιτικοί πρέπει να προσπαθήσουν να βρουν ένα τρόπο όπου η παραγωγή της νομισματικής ένωσης θα συνδέεται μέσω πολιτικής ενοποίησης.
«Εάν δεν βρουν την ισχύ ή το κουράγιο να προχωρήσουν, τότε θα πρέπει να εξετάσουν σοβαρά εάν θα ήταν καλύτερα να επιστρέψουν στο σημείο εισόδου τους, στα εθνικά νομίσματα».
Αντίστοιχα ο Karl Carstensen από το Ινστιτούτο Ifo της Γερμανίας δήλωσε ότι η Γερμανία δεν έχει δει ακόμα τα χειρότερα από την κρίση χρέους της Ευρωζώνης, ενώ η Lagarde σε πρόσφατη δήλωση της είπε ότι η κατάσταση στην Ευρωζώνη παραμένει εύθραυστη και η ισχυρή ύφεση στην περιφέρεια της Ευρωζώνης επηρεάζει τον «πυρήνα» της Ένωσης.
Όπως αναμενότανε και είχαμε αναφέρει, η Moody’s υποβάθμισε το Μόνιμο Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, ESM, σε Aa1 από Aaa, διατηρώντας μάλιστα αρνητικό το outlook.
Ταυτόχρονα υποβάθμισε τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα και του προσωρινού μηχανισμού διάσωσης της Ε.Ε σε Aa1 από Aaa διατηρώντας επίσης αρνητικό το outlook.
Ο οίκος επικαλέστηκε την πρόσφατη υποβάθμιση της Γαλλίας και την υψηλή συσχέτιση ρίσκου, καθώς η Γαλλία είναι η 2η μεγαλύτερη χρηματοδότης των δύο μηχανισμών.
Το Νοέμβριο στην Ευρωζώνη υποχώρησε περεταίρω η καταναλωτική εμπιστοσύνη, με το δείκτη να διολισθαίνει στις -26,9 μονάδες από -25,7 τον Οκτώβριο.
Επιδείνωση παρουσίασε και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία πριν την κρίσιμη περίοδο των εορτών στις 5,9 το Δεκέμβριο, από τις 6,1 μονάδες το Νοέμβριο.
Στη Γαλλία, η καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε κατά 0,2% από το Σεπτέμβριο, ενώ εμφάνισε πτώση 0,5% σε σχέση με πέρυσι, ενώ η Fitch προειδοποιεί τη Γαλλία για υποβάθμιση το 2013. Να σημειώσουμε ότι η Fitch είναι ο μόνος οίκος που εξακολουθεί να της δίνει το ΑΑΑ.
Με τον ταχύτερο ρυθμό σχεδόν τριών ετών αναπτύχθηκαν το 3ο τρίμηνο οι ΗΠΑ στο 2,7% σε ετήσια βάση.
Η άνοδος οφείλεται στην αύξηση των ιδιωτικών αποθεμάτων και στην ενίσχυση των εξαγωγών κατά 1,1%.
Παράλληλα, ανοδικά συνέχισε να κινείται η καταναλωτική δαπάνη ενώ βελτίωση είχε και η στεγαστική αγορά.
Στο καίριο θέμα του “Fiscal Cliff” o υπουργός οικονομικών Timothy Geithner δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει συμφωνία για τον προϋπολογισμό στο Κογκρέσο εάν οι Ρεπουμπλικάνοι δεν επιτρέψουν την αύξηση των φορών για τους πλουσίους.
Η S&P επιβεβαίωσε την αξιολόγηση ΑΑ- για τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της Κίνας και A-1+ για τη βραχυπρόθεσμη με σταθερό outlook, αναφέροντας μάλιστα ότι ενδέχεται να υπάρξει αναβάθμιση των προβλέψεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ