
Τα λιμάνια της Κίνας διαχειρίζονται το 30% του παγκόσμιου όγκου TEU σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Drewry Maritime Research. Η παγκόσμια διακίνηση TEU από τα λιμάνια έφτασε τα 558,8 εκατομμύρια το τελευταίο έτος έναντι των 279,3 εκατομμυρίων TEU to 2002. Οι λιμένες της Κίνας ευθύνονται για το 30% αυτής της διακίνησης όταν το 2002 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 19%.
Οι παγκόσμιοι διαχειριστές κατέχουν το 76% της παγκόσμιας διακίνησης όταν μία δεκαετία πριν το ποσοστό τους ήταν 58%, γεγονός που δείχνει ότι η αγορά παρουσιάζει μεγάλη συγκέντρωση. Η έκθεση προβλέπει αύξηση 6% στην παγκόσμια διακίνηση TEU, με σημαντικές διαφορές όμως σε ορισμένες περιοχές. Η Ευρώπη αναμένεται να παραμείνει στα ίδια επίπεδα, η Βόρεια Αμερική θα παρουσιάσει μικρή αύξηση ενώ οι αναπτυσσόμενες οικονομίες θα αποκομίσουν τα περισσότερα οφέλη. H εταιρεία προβλέπει ότι παρόλο που υπάρχει μικρός βαθμός συμφόρησης στους λιμένες, σήμερα, η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να ξεπεράσει την αύξηση της λιμενικής χωρητικότητας και αυτό αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα σε ορισμένες περιοχές και ειδικότερα στην Ασία.
Μέχρι το 2017 η Drewry προβλέπει ότι η παγκόσμια διακίνηση TEU από τα λιμάνια θα ξεπεράσει τα 800 εκατομμύρια. Με βάση αυτή την πρόβλεψη η εταιρεία θεωρεί ότι το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου TEU θα σπάσει το 2022, ενώ πλοία χωρητικότητας 20.000 TEU θα εξυπηρετούν τις βασικές γραμμές Δύσης-Ανατολής.
Περισσότερα για τους λιμένες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ