
Η επέκταση του λιμένα Colombo και κατά συνέπεια της χωρητικότητάς του αναμένεται να συμβάλλει θετικά στους εισαγωγείς, εξαγωγείς και στις εταιρείες υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας. Η επέκταση αφορά το Νότιο τμήμα του λιμένα και αναμένεται να διπλασιάσει την χωρητικότητά του στην διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Θετικά θα επηρεαστούν και οι φορτωτές της Νοτιοανατολικής Ασίας καθώς οι υπηρεσίες μεταφόρτωσης θα είναι πιο αποδοτικές. Η ναυτιλιακή κοινότητα πιστεύει ότι κάθε μεταποιητική ή εμπορική εταιρεία θα επωφεληθεί από την επέκταση του λιμένα καθώς θα δημιουργήσει νέα χωρητικότητα που τόσο έχουν ανάγκη οι χρήστες. Με το πέρας του έργου το 2013 το λιμάνι θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με αποδοτικότερες υπηρεσίες, ενώ δεν θα επηρεάζεται από τους Μουσώνες γεγονός που θα βελτιώσει το Turnaround Time των πλοίων. Είναι λογικό ότι με την επέκταση το λιμάνι θα διευρύνει και την ενδοχώρα του ενώ θα μπορεί να εκμεταλλευτεί καλύτερα τις οικονομίες κλίμακας. Το Νότιο λιμάνι θα μπορεί να προσελκύσει νέες υπηρεσίες στο Colombo και μέσα στα επόμενα πέντε έτη το λιμάνι θα μπορεί να έχει μία σταθερή ανάπτυξη και να αποτελέσει τον κρίκο σύνδεσης με την Ινδία και την Κίνα.
Ο κλάδος της ναυτιλίας συνεισφέρει περίπου το 4-6% του ΑΣΕΠ της χώρας και αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα πέντε έτη αν οι μεταρρυθμίσεις επιταχυνθούν παράλληλα με την σημαντική αυτή επέκταση του λιμένα, η οποία αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτών για την πραγματοποίηση επενδύσεων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αν η Σρι Λάνκα καταφέρει να αλλάξει την σχέση εγχώριων φορτίων και φορτίων μεταφόρτωσης από το 25-75 που είναι τώρα σε 30-70 σε μία δεκαετία, θα υπάρξουν περισσότερες απευθείας συνδέσεις με το λιμάνι του Colombo ενώ θα αυξηθούν και οι προσεγγίσεις.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ