
Η επέκταση του λιμένα Colombo και κατά συνέπεια της χωρητικότητάς του αναμένεται να συμβάλλει θετικά στους εισαγωγείς, εξαγωγείς και στις εταιρείες υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας. Η επέκταση αφορά το Νότιο τμήμα του λιμένα και αναμένεται να διπλασιάσει την χωρητικότητά του στην διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Θετικά θα επηρεαστούν και οι φορτωτές της Νοτιοανατολικής Ασίας καθώς οι υπηρεσίες μεταφόρτωσης θα είναι πιο αποδοτικές. Η ναυτιλιακή κοινότητα πιστεύει ότι κάθε μεταποιητική ή εμπορική εταιρεία θα επωφεληθεί από την επέκταση του λιμένα καθώς θα δημιουργήσει νέα χωρητικότητα που τόσο έχουν ανάγκη οι χρήστες. Με το πέρας του έργου το 2013 το λιμάνι θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με αποδοτικότερες υπηρεσίες, ενώ δεν θα επηρεάζεται από τους Μουσώνες γεγονός που θα βελτιώσει το Turnaround Time των πλοίων. Είναι λογικό ότι με την επέκταση το λιμάνι θα διευρύνει και την ενδοχώρα του ενώ θα μπορεί να εκμεταλλευτεί καλύτερα τις οικονομίες κλίμακας. Το Νότιο λιμάνι θα μπορεί να προσελκύσει νέες υπηρεσίες στο Colombo και μέσα στα επόμενα πέντε έτη το λιμάνι θα μπορεί να έχει μία σταθερή ανάπτυξη και να αποτελέσει τον κρίκο σύνδεσης με την Ινδία και την Κίνα.
Ο κλάδος της ναυτιλίας συνεισφέρει περίπου το 4-6% του ΑΣΕΠ της χώρας και αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα πέντε έτη αν οι μεταρρυθμίσεις επιταχυνθούν παράλληλα με την σημαντική αυτή επέκταση του λιμένα, η οποία αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτών για την πραγματοποίηση επενδύσεων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αν η Σρι Λάνκα καταφέρει να αλλάξει την σχέση εγχώριων φορτίων και φορτίων μεταφόρτωσης από το 25-75 που είναι τώρα σε 30-70 σε μία δεκαετία, θα υπάρξουν περισσότερες απευθείας συνδέσεις με το λιμάνι του Colombo ενώ θα αυξηθούν και οι προσεγγίσεις.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ