
Με πρωτοβουλία της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στη Σαντορίνη με τον δήμαρχο, τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου και όλους τους άλλους τοπικούς φορείς που έχουν σχέση με τις λιμενικές εγκαταστάσεις και την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων.
Στη συνάντηση – σύσκεψη αυτή, που είναι η δεύτερη που πραγματοποιείται εντός του 2012, εξετάσθησαν θέματα – προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Οι υπεύθυνοι του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ενημέρωσαν σχετικά με τις μελέτες και τα προγράμματα εκτελέσεως έργων που επιδιώκεται να ακολουθήσουν, προκειμένου να μπορέσει να υπάρξει η αναγκαία αναβάθμιση σε όλον τον μηχανισμό που έχει σχέση με την εξυπηρέτηση των πλοίων και των δι’ αυτών διακινουμένων επιβατών – τουριστών.
Όπως είναι γνωστό, στη Σαντορίνη προσεγγίζουν πολλά κρουαζιερόπλοια και υπάρχουν ιδιαιτερότητες όσον αφορά τους τρόπους εξυπηρέτησης των επιβατών, όπως η ανάγκη κατασκευής δεύτερης, σύγχρονης και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα μονάδος τελεφερίκ, καθώς και η αξιοποίηση των υπαρχόντων ναυδέτων που μπορούν να εξυπηρετήσουν την πρόσδεση αριθμού πλοίων.
Οι αναγκαίες εγκαταστάσεις, όπως έχει επισημανθεί από την πλευρά της ΕΕΚΦΝ, έχουν σχέση και με την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security. Το θέμα του προσδιορισμού του αριθμού των κρουαζιεροπλοίων, που μπορούν ανά πάσα στιγμή να εξυπηρετηθούν στη Σαντορίνη, βάση των σημερινών ευκολιών και του παράγοντα που έχει σχέση με το μέγεθος αυτών αλλά και τον αριθμό των μεταφερόμενων επιβατών – τουριστών, είναι ένα άλλο εξίσου σοβαρό θέμα, το οποίο απασχολεί και τους δύο φορείς και θα υπάρξει συνέχεια συναντήσεων και εκτιμήσεων, προκειμένου να μπορέσουν να βγουν πραγματικά συμπεράσματα που θα οδηγήσουν στους ενδεδειγμένους τρόπους, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων. Πρόκειται για το γνωστό θέμα του berth allocation, η ανάγκη εφαρμογής του οποίου αφορά όλους τους λιμένες της επικράτειας και ιδιαίτερα του νησιωτικού χώρου, κάτι το οποίο η ΕΕΚΦΝ έχει εντάξει στα προγράμματα ενεργειών και τις κοινές συναντήσεις των μελών με τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, και των Λιμενικών Ταμείων, στους λιμένες των οποίων υπάρχει σήμερα δραστηριότητα από πλευράς προσεγγίσεως κρουαζιεροπλοίων. Παράλληλα, στους προγραμματισμούς δράσης της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων, εντάσσονται και ανάλογες συναντήσεις με τις τοπικές Αρχές των λιμένων που, ναι μεν δεν έχουν σήμερα μεγάλη δραστηριότητα, αλλά έχουν τις προϋποθέσεις της ανάπτυξης, ύστερα μάλιστα και από την απελευθέρωση του cabotage.
Στις συναντήσεις αυτές είναι κοινή διαπίστωση της συνεργασίας στο βαθμό που έχει ξεκινήσει η Ένωση και αυτό εκτιμάται ιδιαίτερα από τις διοικήσεις των Λιμένων, οι οποίες εκφράζουν την ικανοποίηση των, για μία πρωτοβουλία που στόχο έχει την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με τα γνωστά οφέλη για την τοπική κοινωνία της ευρύτερης περιοχής των λιμένων κυρίως της περιφέρειας και γενικότερα για την εθνική οικονομία.
Στη συνέχεια της ως άνω συσκέψεως – συναντήσεως, έλαβαν χώρα στη Σαντορίνη:
i. Πανευρωπαϊκό Συνέδριο υπό την αιγίδα της ΕΕΚΦΝ που είχε θέματα σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους λιμένες.
ii. Συνέδριο για τον θαλάσσιο τουρισμό, στο οποίο παρουσιάσθησαν θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, τις υποδομές πάσης φύσεως που έχουν σχέση με τον κλάδο αυτό της τουριστικής ναυτιλίας, τα προγράμματα δράσης των αρμοδίων φορέων με στόχο την αναβάθμιση των λιμένων και άλλων υποδομών, προκειμένου για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων, με γνώμονα τις προδιαγραφόμενες προοπτικές για ορισμένους λιμένες να καταστούν αφετήριοι, μετά την απελευθέρωση του cabotage.
Μέλη της ΕΕΚΦΝ υπήρξαν χορηγοί των συνεδρίων.
Σε αμφότερα τα συνέδρια η ΕΕΚΦΝ συμμετείχε με εκπρόσωπό της που ήτο και ομιλητής, ο οποίος ανέπτυξε τις θέσεις της Ενώσεως, παρουσιάζοντας την σημερινή κατάσταση στη χώρα μας και τις προσπάθειες που γίνονται για την ανάπτυξη του κλάδου με στόχο τα μεγάλα και ποικίλα οφέλη για την χώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ