
Για αναιτιολόγητη καθυστέρηση στην εφαρμογή των κυβερνητικών ανακοινώσεων σχετικά με την ανάκαμψη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας κάνει λόγο σε ανακοίνωσή ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά Αντώνης Αθανασόπουλος.
Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά αναφέρει στην ανακοίνωσή του:
«Πέρασαν δύο μήνες (13-7-2012) από την επίσκεψη της Ομοσπονδίας, στην οποία συμμετέχει και η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά στον Υπουργό κ. Μουσουρούλη κατά τη διάρκεια της οποίας αναπτύξαμε δια ζώσης τα βασικά θέματα, που απασχολούν τον Κλάδο μας.
Στη συνάντηση αυτή ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας εξέφρασε τη θέση του και εκείνος, όπως και εμείς, για άμεση και εύρυθμη λειτουργία της θυγατρικής εταιρείας ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ, ως Φορέα Διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Ζώνης, αφού άλλωστε υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον των χρηστών (επιχειρήσεων του Κλάδου, που δραστηριοποιούνται σε αυτή), για τη συμμετοχή τους στο Μετοχικό Κεφάλαιο της εταιρείας αυτής και ο Υπουργός υποσχέθηκε τότε τη συγκρότηση Επιτροπής προς εξέταση του θέματος και υποβολή προτάσεων.
Και ενώ η κατάσταση καθημερινά χειροτερεύει, τα θέματα που αφορούν τον Κλάδο της ναυπηγοεπισκευής παραμένουν σε πλήρη στασιμότητα, με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κλειστά.
Τον Αύγουστο δε, ακούσαμε πολλά και από πολλές πλευρές. Ακούσαμε ότι «πρέπει όλη η Ελλάδα να γίνει ένα απέραντο ναυπηγείο».
Η ναυπηγοεπισκευή, όμως, δεν μπορεί να δουλέψει με… επικοινωνιακά συνθήματα και ευχολόγια. Ούτε μπορεί να δουλέψει με τον φόβο η Ζώνη να περάσει σε κινεζικά χέρια και τη… σπάθη της COSCO να… επικρέμεται. Ούτε μπορεί να βασίζεται η όποια πολιτική κεντρική απόφαση και να καθυστερεί, ανάλογα με το εάν ή όχι θα αντικατασταθεί η ηγεσία του ΟΛΠ, όπως πληροφορηθήκαμε.
Ούτε και μπορεί να υπάρξει οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης, εάν δεν υπάρξει κεντρική πολιτική απόφαση, ώστε να χωροθετηθεί ο χώρος και να παραμείνει η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Πειραιά σε ελληνικά χέρια.
Οι Έλληνες ναυπηγοεπισκευαστές μπορούμε να φέρουμε δουλειά, να δώσουμε θέσεις εργασίας και να δοθεί αναπτυξιακή προοπτική. Ας μην μείνουν λοιπόν οι υποσχέσεις και τα μέτρα στα χαρτιά και τις δηλώσεις προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αλλά να υπάρξει σχεδιασμός ώστε να αποκτήσει επιτέλους ξανά τη δική της βιομηχανία η Ελλάδα (και να μην τη δώσει και αυτή στους Κινέζους), τη ναυπήγηση κι επισκευή και να επιστρέψει ο ελληνικός εφοπλισμός στις ελληνικές ναυπηγικές και ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ