
Για αναιτιολόγητη καθυστέρηση στην εφαρμογή των κυβερνητικών ανακοινώσεων σχετικά με την ανάκαμψη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας κάνει λόγο σε ανακοίνωσή ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά Αντώνης Αθανασόπουλος.
Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά αναφέρει στην ανακοίνωσή του:
«Πέρασαν δύο μήνες (13-7-2012) από την επίσκεψη της Ομοσπονδίας, στην οποία συμμετέχει και η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά στον Υπουργό κ. Μουσουρούλη κατά τη διάρκεια της οποίας αναπτύξαμε δια ζώσης τα βασικά θέματα, που απασχολούν τον Κλάδο μας.
Στη συνάντηση αυτή ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας εξέφρασε τη θέση του και εκείνος, όπως και εμείς, για άμεση και εύρυθμη λειτουργία της θυγατρικής εταιρείας ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ, ως Φορέα Διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Ζώνης, αφού άλλωστε υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον των χρηστών (επιχειρήσεων του Κλάδου, που δραστηριοποιούνται σε αυτή), για τη συμμετοχή τους στο Μετοχικό Κεφάλαιο της εταιρείας αυτής και ο Υπουργός υποσχέθηκε τότε τη συγκρότηση Επιτροπής προς εξέταση του θέματος και υποβολή προτάσεων.
Και ενώ η κατάσταση καθημερινά χειροτερεύει, τα θέματα που αφορούν τον Κλάδο της ναυπηγοεπισκευής παραμένουν σε πλήρη στασιμότητα, με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κλειστά.
Τον Αύγουστο δε, ακούσαμε πολλά και από πολλές πλευρές. Ακούσαμε ότι «πρέπει όλη η Ελλάδα να γίνει ένα απέραντο ναυπηγείο».
Η ναυπηγοεπισκευή, όμως, δεν μπορεί να δουλέψει με… επικοινωνιακά συνθήματα και ευχολόγια. Ούτε μπορεί να δουλέψει με τον φόβο η Ζώνη να περάσει σε κινεζικά χέρια και τη… σπάθη της COSCO να… επικρέμεται. Ούτε μπορεί να βασίζεται η όποια πολιτική κεντρική απόφαση και να καθυστερεί, ανάλογα με το εάν ή όχι θα αντικατασταθεί η ηγεσία του ΟΛΠ, όπως πληροφορηθήκαμε.
Ούτε και μπορεί να υπάρξει οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης, εάν δεν υπάρξει κεντρική πολιτική απόφαση, ώστε να χωροθετηθεί ο χώρος και να παραμείνει η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Πειραιά σε ελληνικά χέρια.
Οι Έλληνες ναυπηγοεπισκευαστές μπορούμε να φέρουμε δουλειά, να δώσουμε θέσεις εργασίας και να δοθεί αναπτυξιακή προοπτική. Ας μην μείνουν λοιπόν οι υποσχέσεις και τα μέτρα στα χαρτιά και τις δηλώσεις προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αλλά να υπάρξει σχεδιασμός ώστε να αποκτήσει επιτέλους ξανά τη δική της βιομηχανία η Ελλάδα (και να μην τη δώσει και αυτή στους Κινέζους), τη ναυπήγηση κι επισκευή και να επιστρέψει ο ελληνικός εφοπλισμός στις ελληνικές ναυπηγικές και ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ