H APM Terminals υπογράφει σύμβαση παραχώρησης στο Μεξικό

H APM Terminals υπογράφει σύμβαση παραχώρησης στο Μεξικό

4
H APM Terminals υπογράφει σύμβαση παραχώρησης στο Μεξικό

Έπειτα από την ανακήρυξή της ως πλειοδότρια στον σχετικό διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2011, η APM Terminals Laxaro Cardenas S.A. de C.V. υπέγραψε πριν λίγες ημέρες την σύμβαση παραχώρησης με την Λιμενική Αρχή του λιμένα Lazaro Dardenas η οποία θα έχει διάρκεια 32 έτη και περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την χρηματοδότηση, την κατασκευή, την λειτουργία και την συντήρηση ενός νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.

Η APM Terminals ξεκινήσει τις διαδικασίες κατασκευής εντός του Σεπτεμβρίου. Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί το 2015, με προϋπολογισμό πάνω από $300 εκατομμύρια. Ο τερματικός σταθμός θα διέλθει από διάφορες φάσεις επέκτασης σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην σύμβαση παραχώρησης. Οι συνολικές επενδύσεις σε υποδομές και ανωδομές θα ξεπεράσουν τα $900 εκατομμύρια.Όπως δήλωσε στέλεχος της APM Terminals η συγκεκριμένη συμφωνία δείχνει την εμπιστοσύνη της εταιρείας για το μέλλον της αγοράς του Μεξικού. Επιπρόσθετα τόνισε ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα συμβάλει στην αναδιαμόρφωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μέσω ενός αποδοτικού και ολοκληρωμένου λιμενικού δικτύου υπηρεσιών αλλά και υπηρεσιών σύνδεσης με την ενδοχώρα.

Η APM Terminals έχει ήδη υπογράψει συμφωνία κατασκευής με έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλου του Μεξικού, την Empresas ICA που κατέχει και ένα μικρό ποσοστό στην εταιρεία διαχείρισης του τερματικού σταθμού.Στην πρώτη φάση της κατασκευής θα δημιουργηθεί ένας νέος προβλήτας έκτασης 650 μέτρων και επιφάνειας 43 εκταρίων. Οι ανωδομές περιλαμβάνουν το κτίριο διοίκησης, αποθήκες, πύλες εισόδου καθώς και σιδηροδρομικό δίκτυο ώστε να εξυπηρετείται η διατροπική μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Ο μηχανολογικός εξοπλισμός σε πρώτη φάση θα αποτελείται από επτά Super Post Panamax γερανογέφυρες (με δυνατότητα εξυπηρέτησης 23 σειρών εμπορευματοκιβωτίων στο πλάτος), καθώς και ηλεκτροκινούμενους-αυτοκινούμενους γερανούς και μεγάλος αριθμός βοηθητικών οχημάτων (straddle carriers, RMG’s).

Στην τελική του μορφή το έργο θα διαθέτει κρηπιδώματα συνολικού μήκους 1485 μέτρων με διαθέσιμο βύθισμα 16,5 μέτρων και συνολική διαθέσιμη επιφάνεια 102 εκταρίων.
Ο σχεδιασμός του τερματικού σταθμού αντανακλά την επικέντρωση της εταιρείας στην ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος και θα λειτουργεί με βάση τους πιο αυστηρούς κανονισμούς. Ο μηχανολογικός εξοπλισμός διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων θα είναι φιλικός προς το περιβάλλον, υιοθετώντας τις πλέον σύγχρονες τάσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην μείωση των εκπομπών ρύπων.

Περισσότερα για τις παραχωρήσεις λιμενικών τερματικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.