
“Οι προβλέψεις για τη χρονιά που διανύουμε στην ακτοπλοΐα δεν διαφέρουν με αυτής των δύο τελευταίων ετών. Η συρρίκνωση της υψηλής περιόδου συνεχίζεται και το 2012 η οποία έχει επιβαρυνθεί από την πολιτική αστάθεια των διπλών εκλογικών αναμετρήσεων”. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα συμπεράσματα της ετήσιας μελέτης της XRTC για την ακτοπλοΐα:
“Με την αγοραστική και καταναλωτική δύναμη να είναι σε πτωτική πορεία λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης της εσόδων των Ελλήνων πολιτών τα νησιά του Αιγαίου έχουν γίνει είδος πολυτελείας για πολλούς χρήστες.
Οπωσδήποτε η πορεία του κλάδου επιδεινώνεται από τη συνεχιζόμενη πτώση της κίνησης προς τα νησιά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και αναμένεται να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα κατά τους
χειμερινούς μήνες όταν η κίνηση θα είναι ακόμη πιο περιορισμένη.
Παρόμοια είναι και η εικόνα στην Αδριατική
λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης των εισαγωγών της χώρας αλλά και της περιορισμένης έως οριακής ανάκαμψης των εξαγωγών.
Ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης είναι η πλήρης αποχώρηση στα μέσα του καλοκαιριού
της Minoan Lines από τη γραμμή της Βενετίας αλλά και η συνεχιζόμενη ένταση μεταξύ του ομίλου Grimaldi και
Βαρδινογιάννη στην πρόσφατη γενική συνέλευση της Hellenic Seaways όπου το μήλο της έριδος είναι κυρίως η επικίνδυνα συρρικνούμενη αγορά της Αδριακτικής.
Η πορεία των τιμών του πετρελαίου σε συνδυασμό με την συναλλαγματική ισοτιμία Ευρώ/Δολαρίου λόγω της έντονης κερδοσκοπικής στροφής των επενδυτών θα συνεχίσει πιθανότατα να ασκεί πιέσεις στα αποτελέσματα των εταιρειών.
Όλα τα δεδομένα και οι ενδείξεις οδηγούν την αγορά στην αναγκαιότητα άμεσων λύσεων των μεγάλων
προβλημάτων της. Δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε για αντιδικίες ούτε για αλληλοκατηγορίες των μερών της αγοράς της ελληνικής ακτοπλοΐας. Η διασφάλιση του εθνικού δικτύου θαλάσσιων μεταφορών, των χιλιάδων θέσεων εργασίας και της βιωσιμότητας των εταιρειών απαιτεί αφενός εργασιακή ειρήνη αλλά και σύμπραξη της κοινωνίας με την ηγεσία του τόπου.
Η τελευταία δεν φαίνεται να έχει πολλά περιθώρια πολιτικής δράσης παρά μόνο καλείται να λάβει γενναίες στρατηγικές για την αγορά αποφάσεις με στόχο την διατήρηση της ίδιας της αγοράς και της
εθνικής συνοχής.
Η κοινωνία αντιπροσωπευόμενη από τους χρήστες και κυρίως τους κατοίκους των νησιών οφείλει
να συνειδητοποιήσει και να συμπράξει στην υποβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, κυρίως όσον αφορά στην ταχύτητα και στην συχνότητα των δρομολογίων. Επιπρόσθετα, οι επενδυτές και διαχειριστές των ακτοπλοϊκών εταιρειών καλούνται να συνεχίσουν το επίπονο έργο της προσαρμογής των επιχειρηματικών τους σχεδίων στην περίοδο κρίσης που διανύουμε περιορίζοντας περαιτέρω τα έξοδα τους και
αυξάνοντας την παραγωγικότητα του μικρότερου αλλά ικανού στόλου τους.
Οι τράπεζες που στις περισσότερες περιπτώσεις επανεμφανίζονται ως κύριοι ρυθμιστές της ακτοπλοϊκής αγοράς έχοντας σε πολλές περιπτώσεις την ιδιότητα του επενδυτή και μετόχου, έχουν την υποχρέωση να στηρίξουν την αγορά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ούτως ώστε να αποφύγουν ζημιές μέσω διαγραφής χρεών. Η έκθεσή τους στην ελληνική ακτοπλοΐα είναι το μοναδικό κομμάτι ναυτιλιακής χρηματοδότησης που επηρεάζεται από την κρίση χρέους της χώρας μας. Έτσι, είναι επιβεβλημένη η ανάγκη της συμμετοχής στις αποφάσεις στήριξης της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς από τους ρυθμιστές του δημοσίου χρέους, την επονομαζόμενη Τρόικα.
Η ανάλυση των κινδύνων έχει ολοκληρωθεί, οι επιδράσεις της κρίσης είναι πασιφανείς και η αναγκαιότητα λήψης δραστικών αποφάσεων που θα οδηγούν σε λύση τους προβλήματος έχει έρθει.
(Πηγή www.marinews.gr)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ